Genel Sağlık Sigortası Sorgulama GSS primi sorgulama



GSS sorgulama için şifresiz ve tc bilgileri ile  buradan bakınız . Ne kadar prim ödeyeceksiniz prim yükümlülüğünüz varmı hepsini verilen bu sayfadan öğrenebilirsiniz .GSS Yeşil kart yerine getirilmiş bir uygulamadır. Genel Sağlık Sigortası sorgulama ekranından durumunuzu öğrenin

GSS primleri hakkında bilgi verelim . Kişi başına düşen gelirleri asgari ücretin 1/3 ünden fazla olanlar 2012 yılında aşağıdaki primleri ödeyeceklerdir.ilk 6 ay  En düşük GSS primi 35,46 en yüksek ise 212,76 TL dir .İkinci 6 ayda ise GSS tabanı 37,62 tavanı ise 225,72 dir. Geliri olanlar bu asgari ve azami miktarları ödeyerek sağlık sigortasından yararlanabileceklerdir.

01.01.2012 ile 30.06.2012 tarihleri arası ödenecek genel sağlık sigortası GSS  primleri

kişi başına düşen aylık geliri,

295,50 den küçük olanlar prim ödemeyecek

asgari ücretin üçte birinden asgari ücrete kadar olduğu tespit edilenler için,yani 295,50 Tl ile 886,50 TL arasında olanlar için

886,50 TL /3 = 295,50 TL x  % 12 = 35,46 TL

asgari ücretten asgari ücretin iki katına kadar olduğu tespit edilenler için, 886.50 ile 1.773.00 TL  arasında olanlar

886,50 TL x % 12 = 106, 38 TL

asgari ücretin iki katından fazla olduğu tespit edilenler için 1,773.00 TL den fazla olanlar için

886,50 TL  x 2 = 1,773 TL x % 12 = 212,76  TL gss primi ödeme yapacaklar

 

01.07.2012 ile 31.12.2012  tarihleri arasında ödenecek genel sağlık sigortası GSS  prim tutarları

Kişi başına düşen aylık geliri,

313,50 TL den az olanlar prim ödemeyecek

asgari ücretin üçte birinden asgari ücrete kadar olduğu belirlenenler

940,50 TL/ 3 = 313,50 TL x  % 12 = 37,62  TL

asgari ücretten asgari ücretin iki katına kadar olduğu saptananlar

940,50 TL x % 12 = 112,86 TL

asgari ücretin iki katından fazla olduğu tespit edilenler için,

940,50 TL x 2 = 1,881 TL x % 12 = 225, 72  TL Genek sağlık sigortası primi ödenecek

Genel sağlık sigortası primi  ödenecektir. Ödenen  prim karşılığı  sigortalı  ve bakmakla yükümlü olduğu kişiler sağlık hizmetlerinden yararlandırılacaktır

hesaplamalar asgari ücretin değişimine göre güncellenecektir.

01.01.2012 den itibaren yeşil kart dönemi bitiyor.Sadece yeşil kartı olanlar vizesi bitinceye kadar 2012 de devam edecek . genel Sağlık sigortası için gelir testi yapılacak ve ödenecek genel sağlık primi tespit edilecek. Gelir Testi nasıl yapılacak . Bu testi sgk yapmıyor.Aile ve Sosyal Yardım Bakanlığına bağlı Sosyal Dayanışma ve Yardımlaşma Vakıflarına başvuracaksınız.Vakıf adresleri aşağıda verilmiştir.  Burada aile içi gelir tespiti yapılacak ayrıca sahip olduğunuz ev araba menkul gayrimenkuller ve tapulara bakılacak . Ek olarak harcamalarınız kontrol edilecek 1.500 Tl ev kirası ödeyen benim gelirim yok diyemeyecek.Kişi başına düşen gelir asgari ücretin üçte birinden düşükse prim ödenmeyecek .Eğer gelir asgari ücrete kadar ise asgari ücretin 1/3 ünün  % 12 si alınacak .Asgari ücretin iki katına kadar geliriniz var ise asgari ücretin 2 katı sağlık primi ödeyeceksiniz.

GSS primi hesaplanması ve tutarları ne kadar olacağı aşağıda açıklanmıştır. 5510 sayılı Kanunun 60 ıncı maddesine göre genel sağlık sigortalılarının prime esas günlük ve aylık kazançları ile 5510 sayılı  Kanunun  60  ıncı  maddesinin  birinci  fıkrasının  (g)  bendi  kapsamında olanların ödeyecekleri genel sağlık sigortası primi;

ayrıca mevzuat için http://www.calismadunyasi.com/gelir-testi-gelir-tespiti yazısına bakınız

Genel sağlık sigortası gelir testini nerede yaptıracağım : Başvuru yapılacak   Sosyal Dayanışma ve Yardımlaşma Vakıflarının adres telefon ve iletişim bilgileri aşağıdadır . Devamı yazan sayfaya tıkladığınızda vakıfların ilçede bulunan adreslerini göreceksiniz.

gss ile ilgili video  izleyiniz.



Genel sağlık sigortası primi sorgulama öğrenme hesaplama

131 yorum:

  1. Abdulkadir DENİZ24 Haziran 2011 12:52

    Aşağıdaki konuda bilgi verebilirseniz memnun olacağım.

    Kızım 28 Mayıs 2011 yılında 18'na girdi, liseyi de bitirdi. Kendim Emekli sandğından emekliyim.
    Bu ana kadar devletin verdiği sağlık hizmetlerinden yararlanıyordu. Ancak 23 Haziran'da sağlık hizmeti almaya gittiğinde siz sağlık sigortası kapsamından çıkarıldınız diye bildirimde bulundular.
    Bunun nasıl olduğunu bana izah edebilirmisiniz? Ya da ne yapmamız gerekiyor?
    Oğlum 20 Ağustos 1988 doğumlu ve sağlık hizmetlerinden yararlanabilir mi? Şu anda işsiz ve Üniversitede öğrenci.
    Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  2. aydın çelem9 Ocak 2012 06:11

    18 yaşınşı dolduranların işlmiş oldukları bir suçtan aile kanunen sorumlu tutulamıyor fakat prim ödemeye sorumlu tutuyor.bu yasalar aykırı değil mi?Ozman ticaret kanunlarındada değşiklk yapsınlar aile fertlerinden birinin borcu diğer fertlerden alınabilsin.Üniversite mezunu cocuğum iş bulamıyor harçlarını geriye ben ödiyorum yetmedi devlet bir de benden prim borcu istiyor.Bunun adı ben devletim istediğimi yaparımdan başka bir şey değildir.

    YanıtlaSil
  3. ben yeşil kartlıyım şimdi istediğim yerde gidip tedavi olabilirmiyim hastaneye gittiğimde neyle karşılaşırım bu ara gss ye gidip bizmi geçittirecez yoksa herkes otomatik geçiyormu lütfen cevap yazarmısınız
    sgk ya başvuracaksınız ayrıca gelir tespiti yaptıracaksınız.sonrada istediğiniz yerde muayene olacaksınız.

    YanıtlaSil
  4. selma nebioğlu11 Ocak 2012 16:04

    oğlum 20.02 1986 doğumlu.şu anda üniversitede okuyor . ama aynı ikametde oturmuyoruz arkadaslarıyla birlikte oturuyor ve kendi başının çaresine bakıyor. çok azda ben harçlık veriyorum..
    bu durumda oğlumdan sorumlu tutuluyormuyum?
    oğlum işsiz ve asgari ücretin 1/3 den daha az kazanıyor sayılmazmı

    oğlunuz ayrı başvuracak geliri ve üzerine ev araba gibi mallar yoksa prim ödemeyecek

    YanıtlaSil
  5. merhaba ben 22 yaşındayım ve bekarım annemle birlikte aynı evde kalıyorum . Annem emekli bende özel bi şirkette çalışıyorum sağlık güvencem var . bizim genel sağlık sigortasıyla bi alakamız olacakmı . cevap yazarsanız çok memnun olurum şmdiden teşekkürler.
    sizin zaten sağlık güvenceniz var . Sizin ile ilgili bir durum yok

    YanıtlaSil
  6. merhaba yaşım 28 univ. mezunuyum işsizim şuan annemle kalıyorum yurtdışından emekli kendisi . bana ait bir ev var .sağlık güvencem de yok. durumum sizce ne olur?
    siz gelir testi yaptıracaksınız.Gss ödemeyeceksiniz. ve sağlık yardımlarından yararlanacaksınız.

    YanıtlaSil
  7. merhaba ben eşimden ayrıldım babamdan dolayı sigortalıyım ve kendime ait evimizde 18 yaşında oğlumla yaşıyoruz o şu an sıtaj görüyor ve hiç bir sağlık sigortası yok şimdi oğlum pirim ödemek zorunda bırakılır mı.
    hayır

    YanıtlaSil
  8. Merhaba, ben 31 Mart 2012 tarihi itibarı ile işten ayrılacağım. Sigorta prim ödeme gününü doldurdum. Emekli olmak için yaşımın dolmasını bekliyorum. Bende işten ayrıldıktan sonra GSS ödiyecekmiyim.
    çalışmayacağınıza göre teste tabi tutulacaksınız ama gss ödemeyeceksiniz. Çok malının mülkünüz varsa gss primi istenebilir

    YanıtlaSil
  9. sultan gülseven16 Ocak 2012 05:39

    şu an 28 yaşındayım bir süre çalıştım şu an çalışmıyorum. bu gün sgk ya gidip tekrar babamın üzerinden sağlık hizmetlerinden yararlanmak istediğime dair başvuru yaptım.benim bu GSS primiyle ilgili bir durumum var mı.varsa ne yapmalı nereye başvurmalıyım.şimdiden sağolun.
    başka bir şey yaptırmanıza gerek yoktur.

    YanıtlaSil
  10. erkan tümer16 Ocak 2012 13:00

    selamlar...30 yaşındayım....daha önceden 45 gün ödenmiş sigortam var....bunu isteğe bağlı yapabilirmiyiz....

    YanıtlaSil
  11. Berrin Mantıoğlu17 Ocak 2012 04:59

    26 yaşında Üniversite mezunu kızım.Hiç bir yerde çalışmıyorum. Babam emekli sandığı emeklisi ve iş yeri çalıştırıyor.Gelir testi yaptırmalımıyım . GSS primi ödemelimiyim ?

    YanıtlaSil
  12. aydın demir17 Ocak 2012 05:17

    ben herhangi sabit bir geliri olmayan ve SGK kaydı bulunmayan bir balıkçıyım. balık tutup, bazen satarak geçimimi sağlıyorum. düzenli ve kayıt altına alınabilecek herhangi bir gelirim yoktur. bu durumda sosyal yardımlaşma ve dayanışma vakfına müracaat etmem gerekiyor mu? vakıf benim gelir düzeyimi nasıl saptayacak? benim GSS primi ödemem gerekecek mi?
    başvuru yapacaksın. gelirin yoksa ve üzerine birden fazla ev araba arazi kayıtlı değilse gss ödemeyeceksin ve sağlık yardımlarından yararlanacaksın

    YanıtlaSil
  13. Merhaba ben 2 ay sonra 25 yaşını dolduracağım. Üniv. mezunuyum şuan işsizim şimdiye kadar hiç çalışmadım yaklaşık 1 senedir sigortam yoktu. Babam emekli ailemle yaşıyorum. Gss için benden prim yatırmam istenebilir mi? Şimdiden teşekkür ederim.
    gelir testi yaptıracaksın fakat gss primi ödemezsin

    YanıtlaSil
  14. İrfan Kolaylı17 Ocak 2012 08:04

    Oğlum 25 yaşını geçti ve yurtdışında lisansüstü eğitimi alıyor. GSS ile ilgili olarak yapmamız gereken işlemler nelerdir?
    Bununla ilgili olarak herkesin sürekli bir ikameti birde geçici ikameti Oluyor. Sürekli ikametgahı Türkiye geçicini ise yurt dışı gösterirsiniz. Gelir testine tabi olacak. Geliri olmadığından gss ödemeyecek

    YanıtlaSil
  15. ben yeşil kartlıyım ve vizesi 01.03.2012 tarhinde bitiyor.Ayrıca ben özürlüyüm. ne yapacam bilgi verirseniz sevinirim.
    vizesi bitinceye kadar devam edeceksiniz.

    YanıtlaSil
  16. bülent ayvaz17 Ocak 2012 10:25

    87 yaşında ağır özürlüyüm ve küçük kızım evde bakım hizmeti veriyor. diğer kızım emekli ve başka şehirde ve onun üzerinden sağlık hizmeti alıyorum.yeniden gelir tespiti yaptırmak zorundamıyım.
    sosyal güvencesi olanlar gelir testi yaptırmayacak.siz zaten gss ye tabisiniz. ama teyit için verilen adrese gidip sorun.

    YanıtlaSil
  17. adnan demirbaş17 Ocak 2012 11:13

    merhaba,ben emekliyim ve serbest çalışmaya devam ediyorum , kızım üniversite 1 e gidiyor 20 yaşında , benim veya kızmın gss olarak prim ödemesi hakkında bilgi verirseniz memnun olurum..
    kızım % 50 burslu okuyor... emekliler ve bakmakla yükümlü olduğu kişiler ödeme yapmayacak

    YanıtlaSil
  18. Muhammed PAMUKÇU17 Ocak 2012 13:35

    babamın üzerine iki ev var bu sıkıntı olur mu?
    Bunun için net bir bilgi yok ama harcama ve mal sahipliği önem arzedecek

    YanıtlaSil
  19. çiğdem alabaşoğlu17 Ocak 2012 14:56

    29 yaşındayım 2 yıl ücretli öğretmenlik yaptım fakat haziran 2011 den beri çalışmıyorum.Babam emekli ve benim 2008 nisan ayından itibaren sigorta başlangıcın var.Gss primi ödemek zorunda mıyım?

    YanıtlaSil
  20. ben su an calismiyorum yani issizim. sigorta prim odeme gunum 5000 is gunu uzerinde ve uzerime kayitli herhangi bir mal mulk yok. fakat esim calisiyor ve sgk'li. buna ragmen sgk'ya basvurmam gerekiyor mu?
    eşinizin üzerinden devam edeceksiniz.zaten sağlık güvenceniz var.

    YanıtlaSil
  21. Halil CEYLAN18 Ocak 2012 06:25

    merhaba,ben şu an çalışmıyorum.Yaşım 35.Eşim çalışıyor ve 4c'li sözleşmeli memur.eşimin maaşından başka herhangi bir gelirimiz yok.babam vefat ettiğinde boş bir dükkan kaldı varisçiler olarak benim iki kardeşimin ve annemin adı geçiyor.oradan herhangi bir gelirim yok.şu an kirada oturuyorum.birde 3 yaşında oğlum var.benimde prim ödemem gerekiyormu?Ne kadar ödemem gerekiyor?Teşekkürler.
    eşinizin üzerinden yararlanacaksınız . sizin prim ödemenize gerek yok

    YanıtlaSil
  22. kudret fazlı kurtcebe18 Ocak 2012 07:53

    1991 den 2001 e kadar anadolu hayat bireysel emekliliğe prim ödeyerek emekli oldum hersene sonunda yüzde 99 kar payı ortaklı ama sağlık sigortası olmayan bi sigortadır üç ayda bir 510 lira almaktayım kapitale para eklenmektedir her sene sonu ,bu sene sonu 29.950 lira olacak aylık getirisi 510 liranın tam 170 liradır ,,279 liranın altındadır yeşil kart almamış idim bütün formları kaymakamlıktan alarak doldurdum önümüzdeki perşembe durumum belli olacak sgk göztepe şubeşine uğradım kaymakamlıktan bize yazıyı getirin dedi ,,evet bana yeşil kart verilecek anladığım kadarıyle annemin evinde kalıyorum annem 2006 da vefat etti 3 kardeşe kaldı ev diğer kardeşlerimin evleri var,,tabuyu üzerimize geçirmedik ,,,annemin üzerinde gözükmekte,,bütün bu bilgileri kaymakamlıkta verilen formlara yazdım yalnız tahminimce ilerde gelir testi gene yaptırma durumu olacak çünki anadolu hayat emeklilikte kapitalim az da olsa artmakta ve 3 ayda ödenen pirim değişmekte şu an 510 lira üç ayda gelirim var bunun dışında bi gelir yok sağlık sigortam hiç olmadı,,2012 deki oranlar belli olacak anadolu hayatta şubat ayı sonu tahminimce gene 500 liranın üstünde para alırım 3 ayda bir yalnız ,,,

    YanıtlaSil
  23. pınar büyükkara19 Ocak 2012 08:19

    Eşim kısa dönem asker. Gelir tesbiti için kaymakamlığa başvurduğumda "size gelir tespitine gerek yok, askerlik şubesine gidip asker eşi için karne çıkartacaksınız" dediler. Ben de onunla ilgili işlemleri yapmaya başladım. Fakat sormak istediğim eşim askerden dönene kadar bu haktan faydalanacağıma göre, sigorta bunun takibini yapacak mı? yani benim asker eşi karnem olduğumu bilecekler mi? Ceza ödemek endişem var bu nedenle, sistemde asker eşi karnem olduğu görünüyor mu? gelir tespiti yapmamışsınız diye yüksek prim isterler mi?

    YanıtlaSil
  24. 26 yaşındayım öğrenciyim, ailemle yaşamıyorum üstelik ikametgahımda okuduğum şehirde. 500tl burs alıyorum ailemden para almıyorum. annem babam boşandı. gelir tespitine ailemin gelirleri katılacak mı? babama göre mi anneme göre mi gelir tespiti yapılacak. zaten 270 tl kira ödüyorum gelirim 500tl diye ben 30 tl ödemek zorundamıyım?

    YanıtlaSil
  25. serhat yaman21 Ocak 2012 07:00

    3 ay önce işten çıkarıldım. 8 senedir SSK ya bağlı çalışıyorum. Eşim ev hanımı, çalışmıyor. Bu durumda SGK ya başvuru yapacakmıyım?
    eğer siz sigortalı değilseniz başvuru yapacaksınız

    YanıtlaSil
  26. Yaşar ISSIZ21 Ocak 2012 08:59

    Ben ve eşim emekliyiz,halen Yurtdışında yükseklisans eğitimi gören 28 yaşında oğlumla ilgili ne yapmamız gerekiyor
    http://www.calismadunyasi.com/yabanci-ulkede-ikamet-eden-vatandaslarin-gss-si yazısında gerekli açıklamalar var

    YanıtlaSil
  27. Cihan Çakın22 Ocak 2012 02:48

    Ben 03.02.1986 Doğumluyum . Şu anda Kıbrıs'ta %50 Burslu Okuyorum. İkametgah'ım Ailemin Yanında , Ancak Kendime Ait Herhangi bir Menkul Veya Gayrımenkulum Bulunmamaktadır. Genel Sağlık sigortası Primi Odeyecekmiyim Ben ? Benim Durumum Ne Olacak Bilgilendirirseniz Çok Sevinirim.
    http://www.calismadunyasi.com/yabanci-ulkede-ikamet-eden-vatandaslarin-gss-si

    YanıtlaSil
  28. Ramazan okur22 Ocak 2012 13:51

    Ben emekli memurum. Annem benim bakmakla yükümlü olduğum kişi olarak sağlık hizmeti alıyor. Annemin sadece 400 tl kira geliri var başka geliri yok. Annem başvuru yapacak mı?

    YanıtlaSil
  29. ya bırakın huzur içinde ölelim.yakında kellle vergisi gelecek

    YanıtlaSil
  30. uzun zamandır sabit ikametim yok ,haliyle muhtarda kaydım yok.şu sıralar geçici olarak bir arkadaşımın dükkanında kalıyorum.sağlık sigortası müracaat formunda istenilen belgeler arasında ikametgah belgesi deniliyor.kayıt olmak için muhtara danıştığımda, nufus müdürlüğüne müracaat etmemi ancak dükkana ikamet verilmediğini söyledi bu durumda ne yapmam gerekiyor.

    YanıtlaSil
  31. babam bağkur a kayıtlıydı ama durdurdu.Prim falan hiç ödenmedi.Şu anda sağlıktan falan yararlanamıyor. GSS başvurması gerekiyor mu .zorunlu bağkur varsa prim ödemesi olmasa dahi başvuru yapmayacaksınız. bağkurluluk bitti ise başvuracaksınız

    YanıtlaSil
  32. SSK dan emekli oğlunun sigortasından yararlanan 65 yaşüstü bir kişinin gelir testi yaptırması gerekli mi
    gerekli değil

    YanıtlaSil
  33. ben iki sene önce işten çıkarıldım...geliirm yok ailemden gelen 3 kuruşla geçiniyorum..eşim çalışıyor bu durumda ne yapmalıyım gss başvuracakmıyım..
    eşinizin sigortasından yararlanacaksınız. test yaptırmayacaksınız

    YanıtlaSil
  34. yalçın erçetin24 Ocak 2012 04:35

    bağkur luyum ama prim borcum var.eşim ev hanımı .geçen sene böyle bi söylenti vardı sgk ya gittim borcun bunla alakası yok dediler eşimi benim üstüme kaydettiler. şimdi ne yapmam gerekiyor teşekkürler

    eğer bağkurluluğunuz devam ediyorsa borcunuzda artarak devam edecek. eşinizde sizden yararlandığından sizin herhangi bir işlem yaptırmanıza gerek yok

    YanıtlaSil
  35. hasan soysal24 Ocak 2012 08:44

    Ben Emekli Sandığı Emeklisiyim:
    1- 18 yaşını geçen lisede okuyan oğlum için bu ay öğrenci belgesi alarak SGK dan müracaat edep 18 yaşını geçen öğrenci olarak kaydını yaptırdım. Ancak bu çocuğum ayrıca Genel sağlık sigortası gelir testi için ilgili kuruma 31.01.2012 tarihine kadar müracaat etmesi gerekiyor mu?
    2- 23 Yaşındaki oğlum Askerlik görevini yapıyor. Bu oğlum için gelir testi için ilgili kuruma 31.01.2012 tarihine kadar müracaat etmesi veya benim etmem gerekiyor mu?
    Bu hususta bilgi verirseniz teşekkür ederim.

    lisede okuyan öğrenci 20 yaşına kadar askerlik görevini ifa eden de askerlik süresince tabi değil

    YanıtlaSil
  36. eskiden sigortalı işte çalışıyordum şuan çalışmıyorum .evliyim ve ailemle beraber kalıyom ( anne-baba) . ne yapmam lazım ?
    gss için başvuru yapman gerekir

    YanıtlaSil
  37. 47 yaşındayım,eşimde bende çalışmıyorum,sigorta günlerim doldu,1 yıl sonra emekli olmak için bekliyorum,gss için başvurdum ,ödeme yapacakmıyım
    geliriniz yoksa harcamalarınıza ve mal varlığınıza göre değerlendirilecek.

    YanıtlaSil
  38. ben yeşil kartlıyım 21.02.2012 de doluyor üzerime araba kayıtlı ne yapmalıyım.
    21.02.2012 tarihine kadar süren var. sonra tekrar başvuru yapacaksın

    YanıtlaSil
  39. ayşegül kılıçkıra25 Ocak 2012 06:26

    gss li oldum şubat başında pirim yatırmam söylendi prim yatıracağım banka hesabı varmı

    YanıtlaSil
  40. ben 28 yaşındayım çalışmıyorum ailemden ayrı yaşıyorum babamın emeklı sandıgından yararlanıyordum ne yapmam gerek

    YanıtlaSil
  41. hakan yildiz25 Ocak 2012 11:56

    aralık ayı sonunda işden ayrıldım şuan işsizim aynı zamanda aof öğrenciyim
    ne yapmam lazim gss primi ödeycekmiyim 82liyim
    25 yaşı geçmişsiniz başvuru yapın gelir ve harcama yoksa ödeme yapmayacaksınız

    YanıtlaSil
  42. 2 haftadır sabah 4 de gidiyorum önümde 150-200 kişi oluyor ve öglen 11-12 ye kadar işlem sürüyor ve hala bana sıra gelmiyor.... şunları bi düzenleseler 3 gün sonra bitçek ve biz zor duruma düşçez... haftalık 200 tl alann biriyim ve sigortam 10 günlük ödeniyor annem,kızkardeşim ile beraber yaşıyorum, annem ile kızkardeşiminde bundan yararlanması zorunlumu kız kardeşim 03.01.1994 doğumlu bir cevap yazarsanız memnun olurum bıktım artık uğraşmaktan.

    YanıtlaSil
  43. yurt disinda yasiyorum, issizim ve esimden ayrilmak uzereyim, disarida'da Turkiye'de de herhangi bir sosyal guvencem yok, Turkiye'de benimde bu basvuruyu yapmam, ve bir gelir gostermem sart mi?
    sizinle ilgili bir yazı var http://www.calismadunyasi.com/yabanci-ulkede-ikamet-eden-vatandaslarin-gss-si

    YanıtlaSil
  44. ikibuçuk ay önce işten çıkarıldım.eylül 2012 'ye kadar işsizlik sigortasından maaş alacağım.Eşim ev hanımı gss'ye başvuru yapacakmıyım
    işsizlik maaşı bitinceye kadar başvuru yapmayacaksınız

    YanıtlaSil
  45. nuray baskan25 Ocak 2012 16:22

    eşim serbest meslekte çalışıyo aylık geliri yaklaşık 850 tl hiç bi gelirimiz yok kredi kartlarımız var bankalar süreki limit yukseltiyo o limitleri kullanmıyoruz kullanmadımız halde o yuksek limitlerim bize zararı olurmu
    limit yüksek olmasının bir önemi yok

    YanıtlaSil
  46. evde 5 kişiyiz birlikte yaşiyoruz fakat annem babam ve bir kız kardesım babam üzerinde sigortalıdır ben ve diger kardesım 25 yaşı geçmişiz bekariz suan çalişmamaktayiz basvuru formunda ben ayrı bir form kardesım ayrı bir form doldurulmasi gerekiyormu yoksa tek basvuru formla mı olunuyor basvuru forumunda aile reisi babam olarakmı yazdiracam bi türlü anlıyamadım yardım edin lütfen cabuk cevap gelmesini istiyorum saygılarımla

    YanıtlaSil
  47. PELİN AKYÜZ26 Ocak 2012 00:56

    20 ARALIK 201'da işten ayrıldım, işsizlik almıyorum,geriye dönük 90 günden fazla prim ödemem var ve işten ayrıldıktan 100 gün sonra daha sağlıktan yararlanabileceğimi biliyorum ancak yeni düzenlenemeye göre gelir testine başvurmam gerekir mi, başvurmadığımda prim borcu ödemek zorunda olacak mıyım, şubat sonuna kadar başvuru hakkım var mı? Yaşım 24, örgün öğretim öğrencisi bayanım. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  48. nuray baskan26 Ocak 2012 04:37

    aile doslarımıza kullandırdımız kıredi kartı harcamalarını günü geldinde bize ödüyolar aldıkları eşyanın faturalarıda kendi isimlerinde zaten bunun bize etkisi olucakmı bizim harcama olmadı halde

    YanıtlaSil
  49. 24 yaşindayım yeşilkartlıyım adımda 30 dönüm arazi kayıtlı belli bir gelirim yok prim ödeme gibi bir durumum olabilirmi cevaplarınız için şimdiden tşkler.

    YanıtlaSil
  50. mustafa kaş26 Ocak 2012 07:26

    yeşilkartlıyım adımda araba kayıtlı herhangi bir gelirim yok prim ödermiyim.?

    YanıtlaSil
  51. 25 yaşındayım, üniversite öğrencisiyim, çalışmıyorum, babam sigortalı işte çalışıyor . Başvuru yapmam gerekli mi.
    25 yaşını doldurduktan sonra yapmalısınız

    YanıtlaSil
  52. merhaba ben 24 ysindaym 7ay trafk kazasi gecrdm amelyat oldum ama basarisz gecti tekrar olucam gss basvurdum bir ay icinde cvp geleck dediler ama hala gelen gden yok kirada oturuyorum annemle yasyorum tek gelir annemin emekli maasi baska bsey yok maas 980 tl ama kredi cktk suan 700 tl nekadar oderim prim ve nezaman odeyecem vede trafik kazasi oldugu icin prim odynce hemen yararlanacammi sgortadan yrdmci olun lutfn

    YanıtlaSil
  53. Merhaba,Ben Üniversite öğrencisiyim,1988 doğumluyum velayeti bende olan 2008 doğumlu bir kızım var (babasının sigortası olmadığı için 18 yaşaltından faydalanıyordu)..başbakanlık bursu ve kızımın nafakasından başka gelirimiz ve adımıza kayıtlı herhangi bir gayrimenkul-taşınmaz da yok..710 tl elimize para geçiyor aylık..acaba herhangi bir prime tabi tutulacakmıyız?

    YanıtlaSil
  54. ya kardesim ben bu isten hic bisey anlamadim gittik formu verdik bitti dediler ama bi söylenti var sanırım form sonucu icin formu verdikten bi hafta sonra mi ne postaneye gitmek gerekiyormus sonuc icin bu konuda bi aydinlatirsaniz sevinirim
    prim ödeme ay sonuna kadar

    YanıtlaSil
  55. merhaba; benim üzerime 2 tane şirket vardı ama gayri faal.hiçbir gelirim yok.sosyal güvencemde yopk. ailemle yaşıyorum.bunun ile ilgili prim ödermiyim.

    YanıtlaSil
  56. burhanettin yıldız30 Ocak 2012 05:41

    ben evliyim ve bir çocuğum var 2011 yılında gss ye 32-33-34 tl arası her ay para yatırıyordum... Şimdi bu miktar 69 tl ye felan çıktı ayrıca ziraat bankası ne zaman gitsem sistem yok diyorlar

    1. bir günlük gecikme yansıması olur mu ?

    2. bankalar bu sistemi henüz kavramış değiller gördüğüm kadarıyla sıkıntı çıkar mı ?

    YanıtlaSil
  57. ssk 'lı olarak 1650 günüm var. 6 ay kadar işsiz kaldım. 1 haftadır ssk lı olarak yeni işe giriş yaptım.
    evliyim 1 çocuğum var. GSS'ye başvurmalımıyım. kendimin,eş ve çocuğumun sağlık hizmetlerinden faydalabilmesi için belli bir sürenin mi geçmesi gerekiyor.
    yardımlarınız için teşekkür ederim.
    işe girdiniz ise gerek yok

    YanıtlaSil
  58. Babam Bağkur'a kayıtlı ancak prim borcu var ve primleri ödemiyoruz. Annemin ise Ssk'ya giriş-çıkışı var yani 3,5 yıl sigortası ödendi fakat sonra işten çıktı. Bu durumda babamın ve annemin Gss kapsamında ne yapmaları gerekiyor? Babam Bağkur'u durdurup Gss'ye geçebilir mi? Şimdiden teşekkürler
    anneiz ve siz test yaptırabilirsiniz.babanız ise zorunlu bağkurdan ayrılmak için yapılması gerekenleri yapacak örneğin vergi klaydı varsa vergiden çıkacak birde kız çocukları için http://www.calismadunyasi.com/kiz-cocuklarinin-gss-durumu

    YanıtlaSil
  59. hafize taşdemir30 Ocak 2012 23:56

    slm ben 04.23 de yaşım 28 olacak ben şuan babamın üzerinden görünüyorum okudugum icin ben 13 yaşından beri calıştım şuan 3 yıl oldu işten cıkalı bunun icin benim bi gss yardım alabilirmiyim acaba yardımınız icin teşekkürler
    çalışmadığınız sürece babanızın üzerinden devam edeceksiniz

    YanıtlaSil
  60. 28 yaşındayım şu an işsizim anne ve babamla kalıyorum aynı evde kalan birde 26 yaşında çalışmayan kız kardeşim var gss için ayrı ayrımı başvurucaz yada birimizin başvurusu yetiyormu?

    YanıtlaSil
  61. Merhaba ben 28 yaşındayım açık öğretim lisesine gidiyorum işsizim annemle beraber kalıyorum annem bağkur emeklisi bu durumda gelr testi yaptıracakmıyım prim ödemek zorundamıyım ?
    evet

    YanıtlaSil
  62. Burhanettin bey, ben aralık 2011 ve ocak 2012 ödemesi için ziraat bankasına gittim. Bana 33 + 106 küsür borcunuz var dedi toplamda 139 TL ödedim.

    2011 yılında hep 33-36 arası ödeme yaptık aylık olarak... Ocak 2012 den itibaren gelir tespiti harcamaya göre yapıldığını söylüyor videoda; lakin neden bu kadar arttı aylık ödemem anlayamadım... Hayırlısı olsun inşallah...

    YanıtlaSil
  63. Merhaba. Yaşım 31. İşsizim. Doğduğumdan beri görüşmediğim asker emeklisi bir babam var annem ise vefat etti. Dedemin yanında yaşıyorum. Sağlık güvencem yok. Daha önce çalıştığım dönemden kalma biraz birikmiş param ve bir arabam var. Harcamalarımı bu birikmiş paradan yapıyorum ve başka bir gelirim yok. Benim gss akıbetim ne olur? Sanırım bugün son gün; eğer başvuruyu geciktirirsem neyle karşılaşırım? Bilgi verirseniz sevinirim.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  64. Merhaba. Yaşım 31. İşsizim. Doğduğumdan beri görüşmediğim asker emeklisi bir babam var annem ise vefat etti. Dedemin yanında yaşıyorum. Evde 4 kişiyiz. Dedemin emekli maşıyla birlikte 7000 Tl. civarında bir geliri var fakat bunun bana nakit olarak bir faydası yok. Sağlık güvencem de yok. Daha önce çalıştığım dönemden kalma biraz birikmiş param ve bir arabam var. Harcamalarımı bu birikmiş paradan yapıyorum ve başka bir gelirim yok. Benim gss akıbetim ne olur? Sanırım bugün son gün; eğer başvuruyu geciktirirsem neyle karşılaşırım? Bilgi verirseniz sevinirim.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  65. arkadaşlar şimdi malum bu genel sigortasından kaçış yok, benim sorum ise şu, zaten hepimiz olacaz sigortalı mecburuz buna, oldukta, ama sorun şu ki muracaat ettiğiimiz sydf sgk da her türlü bilgiyi verirler diyorlar size, ama biz gittiğimiz zaman ne kadar prim ödeyeceğimizi bir türlü öğrenemiyoruz, nasıl iş anlamadım her iki kurumda birbirine yolluyor, ya zaten sigortalı olacaz kurtuluş yok, ama ben anlamyıyorum bu nasıl iş , ne kadar prim ödeyeceğimizi öğrenemiyoruz, bi tek ben öyle dilim bir çok insan da benim gibi öğrenemiyor, adamların dediği şu bide alay eder gibi ne kadar öedemen gerekiyorsa o kadar ödersin, benim bildiğim on beeş gün içinde bize çıkarılan prime itiraz etme hakkımız var eğer yüksekse, ama ne kadar ödeyceğimizi ne hikmekte hiç bir kurum söylemiyor,

    YanıtlaSil
  66. ben sos. yar.kur. gittim bilgilerimi verdim. 1 hafta sonra bana verdikleri kağıtla beraber sgk ya gitmem söylendi. 1 hafta sonra sgk ya gittim orada primimin 35 ytl olduğunu gösteren bir kağıt verdiler.

    YanıtlaSil
  67. merhaba ben 37 yaşında inşaat işçisiyim gss bana g2 106 tl çıkarmış aylık gelirim belli olmuyor ortalama 800 tldir itiraz edersem ne değişir acaba

    YanıtlaSil
  68. Sedat Demirel6 Mart 2012 03:17

    ben yurtdışında okuyorum.Konsolosluga gittim ordan durum bildirdim orda yaşadıgıma dahil tr de herhangi bişe yapmam gerekiyormu! teşekkürler.

    YanıtlaSil
  69. iyi akşamlar ben şuan üniversite 3. sınıftayım 25 yaşını doldurdum ve memleketimde gelir testti yaptırdım ve pirim çıktı görülüyor benim hiç gelirim yok sonuçta bir de kirada kalıyorum ailemde bağkur emeklisi aldığı maaş belli ben bu primi ödemem mi gerekli her ay ?

    YanıtlaSil
  70. yeşilkart emeklilik yapıyormu tşk
    hayır sadece sağlıktan yararlanıyorsunuz

    YanıtlaSil
  71. Yakup AKARSU28 Mart 2012 11:50

    MERHABALAR
    SİGORTALI İŞİMDEN AYRILALI YAKLAŞIK 3 AYDAN AZ BİR ZAMAN OLDU...UYGULAMA GEREĞİ HER SİGORTALININ İŞİNDEN AYRILDIĞI GÜNDEN İTİBAREN SGK TARAFINDAN 3 AY ÖDENDİĞİNİ BİLİYORUM...ŞUAN İŞSİSİM VE İŞSİZLİK MAAŞI BU AYIN 20. GÜNÜNE KADAR ALMAKTAYDIM...VE BUNDAN SONRA SAĞLIK SİGORTASINI KENDİM YATIRMAK İSTİYORUM...GSS SİGORTASI İÇİN ne kadar prim ödeyeceğim prim yükümlülüğüm varmı diye ANKETİN SORDUĞU SORULARI KESİNLİKLE DOĞRU YANITLIYORUM fakat sürekli hatalı işlem yaptınız diyor...neden bu şekilde olmusuz cevap alıyorum...bir açıklaması var ise bunun nedeni nedir? açıklarssanız sevinirim...benim aklıma gelen acaba şuan sgk dan sigortam ve işsizlik maaşım ödendiği için mi...GSS SORGULAMASI YAPTIRAMIYORUM?

    YanıtlaSil
  72. prim ödeyen vatandaş16 Nisan 2012 07:11

    ödenmemiş primler hakkında ne gibi bilgiler edinebiliriz.

    YanıtlaSil
  73. benim normal olarak sigortam prim olarak ödeniyor çalışıyorum zaten... ama ben anlamdım şunu ben neden genel sosyal sigortaya para ödemem gerekiyor...bileniniz varsa yardımcı olurmusunuz lütfen.
    Sigortanız ödeniyorsa içide zaten Genel sağlık sigortası var. Dolayısı ile siz ödeme yapmayacaksınız.

    YanıtlaSil
  74. ben 18 yaşındayım sigorta primim ödeniyor çalıştığım yerden... benim genel sosyal sigortasına prim ödemem gerekiyormu ?
    Hayır gerek yok

    YanıtlaSil
  75. 30.04.1995 ssk 510 gün 1999-2011 yılı 12 sene bağkurlu son 360 günde borçum kaldı.Son 7 yıl hizmet süresi 1260 gün ssk ya geçersem ssk 56 yaşında emekli olursun diyor. 5850 gün ssk primi doldurduktan sonra 25 yıl hizmet süresi bitecek ve iş yerimi kapatmayacağım devam edecegim. Bağkur otamatik olarak tekrar borç yazmaya başlar mı ssk dan emekli olamam mı?
    Borç başlarsa 56 yasıma 7 sene kala 1260 gün ssk yatırırsam ve 9 sene( 5 yıldan fazla) bağkur borcumu sildirirsem bir sorun çıkar mı?
    Bu 9 sene bağkura fazla yatırcağıma eşimi tarım bağkurlu yapıp onun üzerinden sağlık yardımı alabilir miyim
    Eşim kaç yaşında emekli olur.

    Hayırlı çalışmalar

    YanıtlaSil
  76. gelir testimi yaptırdım 35 tl ödeyeceksin diyorlar baankaya gidiyorum birşey yok diyorlar hastahane kabul etmiyor ne yapacam

    YanıtlaSil
  77. merhaba. ben üniversite öğrencisiyim ve aynı zamanda part-time bir işte çalışıyorum. sigortam 16 gün üzerinden yatıyor ne kadar prim ödemem gerekiyor.

    YanıtlaSil
  78. fatih bozkurt27 Nisan 2012 10:12

    ii ben üzürlü bakım parasıiin soracaktım benim sigortam yatılıyor ancak ben bakım barası alabilimiyim... cevap yazarsanız çok memnun olurum şimdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil
  79. fatih bozkurt27 Nisan 2012 10:16

    ii günler benim abim var engelli onu hakkında sorusoracaktım abim engelli ssk yatırlıyor ancak benşunu sizden öğrenmek istiyorum bakım barası alınıyormu dicektim cevap yazarsanız çok memnun olurum şmdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil
  80. bu ulkeden gıtmenın vaktı gelmıstır. bıtmıs abıcım bu hukumet ancak vatandası......yok kardesım yok anamda yok babamda yok ne ıstır bu ya 106 ıtelıyorsunuz bana.gorusmuyorum kardesım aılemle .ıs yok guc yok geberdık...........

    YanıtlaSil
  81. ya aydın abı bıktık bunlardan bız bıktık.bende unı. ögrencısyım.ıs bulamıyorum yok malesef yok var dıyen yalan soyler.bu kadar bunalıma gırmıs bır genc olarak ben canıma bıle kıymayı dusundum bu devlet ne yapmıs vatandas ıcınkı ustune bırde bu belayı cıkartıyor bızım basımıza.sen bana ıs verdın mı sevgılı devlet ha ıs ver benım gelecegımı dusun ben sana canımı verım.

    YanıtlaSil
  82. en çok öğrenmek istediğim konu ssk yı ödedikden sonra, o işten çıktıktan sonra, işyerim devam edince ,bağkur otomatik açılırmı ?
    teşekür ederim iyi günler.

    YanıtlaSil
  83. Merhaba
    Ben ocak ayında gelir tespiti için başvuruda bulundum ve birkaç gün önce genel sağlık sigortalı olduğuma dair bir kağıt geldi. 35 lira ay sonuna kadar ödeme yapınız, yazıyordu. Bankaya gittim 144 lira borçlu görünüyorum. SGK sistem yok sonra gelin deyip gönderdi. Ben şimdi hizmet görmediğim 3 ayında primini yatırmak zorunda mıyım? Atanamamış, sınava hazırlanan bir öğretmenim; şu an böyle toplu bir para yatırma imkanım yok ödemezsem ne olur?
    Teşekkür ederim.
    Maalesef yatırmanız gerekiyor. Aksi takdirde sağlıktan yararlanamazsınız. Borca Faiz işler

    YanıtlaSil
  84. ben basvuruda bulundum ve gelir tespiti sonucumu ogrenmek istediğimde ekranda bu yazıyor ne yapmalıyım ?
    01.01.2012 tarihi itibariyle resen tescil işleminiz yapılmıştır. Genel sağlık sigortası kapsamında olmadığınız tespit edilmiştir. Bugüne kadar gelir testine başvurmamış ve kendi sigortalılığınız ya da bakmakla yükümlü olunan kişi olarak genel sağlık sigortası kapsamına dahil olmamış iseniz; ikamet adresinizin bulunduğu yerdeki sosyal yardımlaşma ve dayanışma vakfına başvurmanız gerekmektedir.

    Fakat ben basvurdum herşeyim tamam sadece sonucunu ogrenemıyorum.

    YanıtlaSil
  85. merhaba ben 2002 yılında bankada staj yaptım sgorta kaydı var ama pirim yok bu emeklilikde işe yararmı?
    eğer zorunlu staj yaptı iseniz uzun vadeli primler ödenmediği için emekliliğe sayılmaz.

    YanıtlaSil
  86. GSS gelir testi tekrarlanacak mı?
    Tekrarlanacağı söyleniyor. Ne zaman?
    Tekrar gidip sıra mı bekleyeceğiz?
    Öğrenciyim ve hiç zamanım yok...
    Bu konu hakkında bilgi rica ediyorum...

    YanıtlaSil
  87. merhaba ben üniversite öğrencisiyim.25 yaşını geçmedim ancak benim ailemin herhangi bir sigorta güvencesi yok bu durumda benim ne yapmam gerekiyor?sgk dan gelen kağıtta aylık 35,40 tl ödemeniz gerektiği yazıyor.
    GSS için bu rakamı ödemelisiniz.

    YanıtlaSil
  88. Merhaba, ben 3600gün ile işyerimden 30 nisan da ayrıldım, annem ile yaşıyorum ve ev annemin ancak hiçbir resmi gelirimiz yok şu anda , annem için gss durumu nedir ve yardım alması sözkonusu olur mu ? Ben ne yapmalıyım ? Son olarak bana ödenen tazminat gelir gibi mi görünecek ? Gelir testinde sorun olur mu ? Çok sağolun vakit ayırdığınız için...

    YanıtlaSil
  89. SGK odemeleri ile ilgili iki borc kodu gozukuyor;
    GSS Borçlanma Prim Borcu kodu 3000
    ve
    Bag-Kur Prim Borcu kodu 4005

    bu ikisini ayri ayri odemek mi gerekiyor? bag-kur prim borcunu oderken bir de GSS borcu cikti, nedir bunlarin farki aydinlatabilir misiniz?

    tesekkurler

    YanıtlaSil
  90. + bu borclar istege bagli sigorta kapsaminda karsima cikti.

    YanıtlaSil
  91. mrb ben gelir testi yaptırdım ve gss aktif oldu sağlıktan yararlanıyorum ama 30 martta işe başladım sigortam o gün oldu sonra sosyal güvenliğe haber vermeye gittim işe başladığıma dair tbi mayıs ayında gittim bana 3 ay pirim ödememişsin dedi 110 tl borç çıkardı ama şuan ödeyemem kısa bi süre ödemezsem faiz konur üzerine ama hiç hastaneye olsun eczaneye olsun hiç gitmedim eyer bocumu kısa bi süre ödemezsem faiz veya ceza felen konur üzerine teşşekür ederim.

    YanıtlaSil
  92. merhabalar.
    ben Ankara da bi markette 1,5 yıl kadar sigortalı olarak çalıştım. ocak 27 de istifa ederek işten çıktım. şimdi benim gelir testi yaptırmam gerekiyormu??teşekkürler...

    YanıtlaSil
  93. merhaba sorunuma açıklık getirirseniz memnunolacagım.2004 te markette çalışmaya başladım ogünden bugüne 8yılgeçti ama sigortalı oldugum gün 570gün 15 ay askerlik yaptım gelince 1ay geçmeden tekrar işe başladım 2009da ayrıldım.2010da tekrarbaşladım.yapılmayan sigortalar için nasıl hakkımı savuna bilirim.birçok faturada benim imzam var.yıllardır orda çalıştığımı bilen çok kişivar her halukarda ıspat edebilirim.kimse şahitlik etmessede fatura imzaları yeter galiba.ama sorun şu anda market kapalı ve iflasınıvermişmi vermemişmi bilmiyorum.şirket olduğunu biliyorum iflasını vermişşe ne kadarsüre için de başvuru yapmalıyım.mahkemeyemi vermek gerekir yoksa direk sgk yamı şikayet etmeliyim.teşekkürler

    YanıtlaSil
  94. merhaba sorunuma açıklık getirirseniz memnunolacagım.2004 te markette çalışmaya başladım ogünden bugüne 8yılgeçti ama sigortalı oldugum gün 570gün 15 ay askerlik yaptım gelince 1ay geçmeden tekrar işe başladım 2009da ayrıldım.2010da tekrarbaşladım.yapılmayan sigortalar için nasıl hakkımı savuna bilirim.birçok faturada benim imzam var.yıllardır orda çalıştığımı bilen çok kişivar her halukarda ıspat edebilirim.kimse şahitlik etmessede fatura imzaları yeter galiba.ama sorun şu anda market kapalı ve iflasınıvermişmi vermemişmi bilmiyorum.şirket olduğunu biliyorum iflasını vermişşe ne kadarsüre için de başvuru yapmalıyım.mahkemeyemi vermek gerekir yoksa direk sgk yamı şikayet etmeliyim.çünkü ben çalıştım beyfendinin karısı kaynanası benim üstümden emekliolacak..teşekürler

    YanıtlaSil
  95. ben gelir testi yaptırdım eve kağıt gelecek dediler gelmedi geçen bi arkadaşım doktora gitti ve acil ameliyat olması gerektiği söylendi ve bir sürü para istediler sigortasız görünüyormuş sonra sigortaya toplu bi para ödediler ve ücretsiz ameliyat oldu acaba banada kağıt gelmedi benm haberim olmadan birikiyor mu diye internet üzerinden sorgulama yaptım :
    01.01.2012 tarihi itibariyle resen tescil işleminiz yapılmıştır. Genel sağlık sigortası kapsamında olmadığınız tespit edilmiştir. Bugüne kadar gelir testine başvurmamış ve kendi sigortalılığınız ya da bakmakla yükümlü olunan kişi olarak genel sağlık sigortası kapsamına dahil olmamış iseniz; ikamet adresinizin bulunduğu yerdeki sosyal yardımlaşma ve dayanışma vakfına başvurmanız gerekmektedir.
    böyle bi yazı çıktı benm prim ödemem gerekmiyor sanırım?
    hemen kaymakamlıkta bulunan sydv ye gidiniz.Durumunuzu öğrenin adınıza prim borcu birikiyor olabilir. Cezası da var.itirazıda oraya yapacaksınız.

    YanıtlaSil
  96. merhaba.ben de ocağın 26 gelir testi yaptım.hala da sonucu çıkmamış.ssk gittim ve sosyal yardımlaşma ve dayanışma vakfına gittim dediler sonuçlar çıkmamış.işler yoğunmuş ondan.ama borclarım berikiyor biliyorum.nasıl olabilir ki.faydalanmadığım sığortayı niye ödeyeceğim?adaletsızlik değil mi bu?ocak ayından bana borc yazılıyor.ama şubat ayında hastaneye gitmiştim ve tedavimi paraile yapmıştım.şimdi nasıl oluyor anlamadım.subatta hem ücretli tedavi gördüm hamde şubat ayına borc yazmışlar.nasıl bir yasa.bir şey anlamadım ki.saygılar

    YanıtlaSil
  97. yani kısaca sigortam hale başlamamıç sonuçlanmamış .ama benim para odemeğim gerekiyor. saçma değil mi bu arkadaşlar?sinirden öleceğim.ama çarezizim.bir şey de yapamıyoruz.

    YanıtlaSil
  98. merhabalar.vatandaşı bilgilendirmediler borçlu çıkardılar tıpkı benim gibi.ellerinde belli adresler var.şimdi benim yedi aylık borcum var ödeyemiyorum hastaneye gidemiyorum neler yapmam lazım tşk kayseriden selamlar...

    YanıtlaSil
  99. merhaba ben merve benim babamın iş göremez raporu ve 1800 günü var 180 gün pirm ödemem gerekiyo nenekadar öderimsizce veya bunu nerden ögrenebilirim

    YanıtlaSil
  100. mirzal ethemli6 Eylül 2012 13:47

    ben gss haracı vermiyorum babasının oğlu olan varsa gelsin tahsil etsin

    YanıtlaSil
  101. ben 25 yaşında üniversite öğrencisiyim nisan ayı itibariyle babamın sigortasından yararlanma hakkım sona erdi.gelir testine girmedim bana gss den 1050 tl sigorta prim borcu çıktı.benim bu parayı ödemem mümkün değil ne yapmam gerekiyor?

    YanıtlaSil
  102. Ben daha Kayıtımı gidip yabmadım Şuan Gidip sgk kayd olursam para cezası varmıdır 6 aydır 18 yaşımı doldurmuşum ve ailem daha bana bakıor harclık verior .. bununLan iLgili yorum yaparsanız gerçekden sevinirim..Tşkler

    YanıtlaSil
  103. gss yararlanıyom ama 30 lira gibi ücret ödüyom hiçbi gelirim yok ne yapabilirim işsizim

    YanıtlaSil
  104. mrb 30 yasındayım mart ayında babam üzerinden bakıldıgıma dair ssk ya kagıt verdim. verdikten sonra 4 ay sigortalı olarak çalıştım agustos da çıktım ama bu ay eve kagıt geldi genel saglık sigortası prim borcu adı altında ama şuan çalışmıorum ödemek zorundamıyım iptal ettirme sansım var mı tesekkürler

    YanıtlaSil
  105. merhaba ben 21 yaşındayım herhangi bi yerde çalışmıyorum hiç bi sağlım güvencem yok ve bana GSS dan 106,38 tl bu ayın sonuna kadar yatırmamı istiyorlar ne yapmalıyım ??

    YanıtlaSil
  106. Ben gss icin işlmleri yaptırdım sonra 35 tl para odemem gerektigini soyledıler bankaya bi miktar para yatırdım oncekı aylarla birlikte bundan sonra para odemem gerekiyor mu.? cünkü sorgulama yapıyorum odeme cıkmıyor ? bankamatige gidiyorum odeme cıkmıyor ? acil yardım

    YanıtlaSil
  107. Another Look At Is The Orgreenic Pan Good [url=http://www.non-stickpan.net]orgreenic cookware reviews [/url] Orgreenic Health Risks And Orgreenic Health Risks

    YanıtlaSil
  108. benim 1 aydan 3 aya kadar sigortam yoktu 3 aydan itibaren sigortalı bi işe girdim bu 3 aydan nasıl oluyo bana 1..150 tl borç çıkıyo ya anlamadım ama kendi sigortamı kendim yapıyom isteye bağlı yanı

    YanıtlaSil
  109. Discover Sertraline 200 Mg Side Effects [url=http://fitnesscb.com/community/groups/viewgroup/9145-credit-card-debt-as-well-as-contract-law-or-please-report-a-lawsuit-from-me-mister-card-company.html ]sertraline side effects first few days [/url]Sertraline Medicine Side Effects And Sertraline Medicine Side Effects

    YanıtlaSil
  110. ingiltere vizesi...

    [...]GSS sorgulama Genel Sağlık Sigortası sorgulama 2012 | sorgulama sgk ssk bağkur sigorta prim emeklilik[...]...

    YanıtlaSil
  111. Merhaba ;
    Ben 17/10/1985 Doğumluyum Ankarada Yaşıyorum ve hayatım boyunca hiç biryerde çalışmadım...

    Hiç bir şekilde ssk dan faydalanmadım ...

    Gelir idaresi daire başkanlıgına gelir testi yaptırmadım ve o günden sonrada hiç hastaneye gitmedim ?

    Ben aylık kaç tl ödemeliyim ödemem gerekiyormu test yaptırmadıgım için hangi miktarda magış aldıgım nasıl belirlenerek bana nasıl bir ücret çıkarılıcak...

    Türkiye cumhuruiyetinde herhangi bir gelirim olmadı devlet bana şukadar gelirin var diyemez peki ben ne yapmalıyım ...

    Geçen Bu zaman diliminde kaç para borçlandım nasıl ögrenicem

    YanıtlaSil
  112. benim üstüme dükkan vardı yani bagkurluydum 7 ay oldu 2 gün önce kapattım açıkögretim ögrencisiyim 7 ay içinde 1 kez prim ödedim benim gss ödeme yapmam gerekirmi primlerin dısında saglık sigortasından yararlanma sansım var mı?

    YanıtlaSil
  113. Biz kızımla beraber yaşıyoruz kızım 29 yaşında onun adına sgk gss'dan yararlanmak için 35,75 krş. ödeme yapmamız söylendi ama durumumuz olmadığı için ödeme yapamadık ve şuan 9 aylık birikmiş borcumuz bulunmakta ama ödeme yapamıyoruz acaba kaymakamlığa ödeme yapamıyacağımıza dair dilekçe ile başvurusu yapsak bize yardımcı olabilirlermi.
    Saygılar.

    YanıtlaSil
  114. MRB ben aöf 'de 4. sınıf öğrencisiyim Ekim 1988 doğumluyum 2012 Ocak ayında gelir tespitine gitmedim. Sadece SGK ya gidip öğrenci belgemi verdim oradaki memurda bana senin bir borcun bir problemimim olmadığımı söyledi. Ancak Eylül 2012'de Ziraat Bankası sitesinin sgk sorgulama bölümüne baktığımda 1000 TL bornum görünüyor. Madem bana SGK da borcun yok denildi baban üzerinden sağlık güvencen var denildi hastanede muayene oldum neden öğrenci oldugum halde bu borç geldi bana? Ve bu borçdan nasıl kurtulabilirim?

    YanıtlaSil
  115. ii gunler,
    27.08.2012 tarihinde tarım bagkuruna basladım ve 28.08.2012 tarihinde, 3 yıldır odemekte oldugum istege baglı bagkur sigortalılıgımı iptal ettirdim. eylul ayında, bagkur prim borcumu (237+280tl) odedim. sanırım fazladan odedim. bu ayki borcuma baktıgımda, 205tl tarım bagkur borcu ve 237tl (3 dönem) gss borcu gozukmektedir. tarım bagkurlu olarak, saglıktan faydalanmam mumkun degilmi? saglıktan faydalanmak için ayrıca gss borcunu da ödemem mi gerekiyor. su ana kadar, gelir tespiti yaptırmadım.
    saygılarımla.

    YanıtlaSil
  116. ben 10 günden beri ssk var sağlıktan ne zaman yararlanırım çok teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  117. 14 kasım 2012 de 18 yaşına girecek üniversiteye hazırlanan oğlum(ben devlet memuruyum) için ayrıca ssk prim borcu ödemem gerekir mi bilgilendirirseniz memnun olurum teşekkürler.

    YanıtlaSil
  118. Slm arkadaşlar.Ben sigortalı bir işe girdim ama işe yeni girdiğim için sigortam aktif değil.İşe giriş tarihinden itibaren genel sağlık sigortam iptal olur mu ? veya bunun için dilekçe vermem gerekli mi yardımcı olursanız sevirim

    YanıtlaSil
  119. mesut çalışkan15 Ekim 2012 12:19

    slm.sigortalı bir işe girdim.sigortam bu ay ödendi.ama işe yeni girdim için sigortam aktif değil.genel sağlık sigortam iptal olurmu veya bunun için dilekçe vermek gerekirmi.yardımcı olursanız sevinirim tesekkurler.

    YanıtlaSil
  120. ben gss pırımını kendım oduyom calısmadıgım hqalde ayda 36 tl oduyom sımdı ben neden bunu oduyom ve calısmıyosam neden bıde cezasını odeyeyım lutfen acıklarmısınız ve bı cozum ıstıyorum

    YanıtlaSil
  121. 25 yaşın üstünde okumuyor ve çalışmıyorum. Hiçbir gelirim, kazancım da yok. Haziran 2012'de askerden döndüm. İş arayışı ve bazı manilerden dolayı GSS için başvurmayı atladım. Tarafıma ceza uygulanmış olabilir mi? Gelirim olmadığını kanıtlar isem bu cezadan muaf tutulur muyum? Yardımınız için teşekkür eder, iyi çalışmalar dilerim.

    YanıtlaSil
  122. mrb benim babamın hiç sağlık güvencesi yok gss uyarı yazısıda yeni ulaştı elime bankadan 1159 lira borç çıkardılar fakat babam bu kurumdan hiç yaralanmadı geliride yok ben ssk çalışanım üzerimden bakılmasını sağlayabilirmiyim ve bu parayı ödememesi için ne yapılmalı lütfennn yardımcı olun

    YanıtlaSil
  123. ben 19 yaşındayım ocak ayında mal beyanında bulundum ve temmuzda kabul edildi diye kagıt geldi ay sonuna kadar 38 tl yatırmam gerekiyormuş ben yatırmadım ve şimdi 386 tl pirim borcunuz var diyor ama şimdi ünüversite okuyorum bu sene kazandım sigortam babamın üstünde olması gerekmiyormu ben şimdi bu parayı yatıracakmıyım

    YanıtlaSil
  124. Alkin Demirli6 Kasım 2012 02:00

    Gss ödeme zorunluluğu işe girdikten sonra sona eriyormu ? işe girdikten sonra 30 gün altı prim ödenmişse gss devam edermi ?

    YanıtlaSil
  125. Merhaba ben ücretli öğretmenlik yapıyorum o sebeple ssk primim 15 gün ödeniyor.haziran ayında sgk ya gittim durumu anlattım borçlu görünmüyorsunuz dendi.Ama eylül ayında gelir testi yaptırdım ve oradaki görevli borcum olduğunu söyledi...ne yapmam gerekir? 15 günlük primi tamamlama zorunluluğumuz varmı? ocak ayından itibaren yüklü bir miktar mı ödemem gerekir?

    YanıtlaSil
  126. gelir testi için gittiğimde babamın bagkuru oldugu için yapmadılar ve okuyorum normalde okuyan kız öğrencinin babası uzerinden bakılması gerekmiyo mu bugun tesadüfen baktım ve gss ye borçlu gözüküyorum ne yapmam gerekiyo

    YanıtlaSil
  127. genel saglık ssk benm 112 lira neden acba

    YanıtlaSil
  128. esnafım bağkuru yatıramıyorum .eşim hamile onun gss yaptırdım g2 dende prim ödüyorum hangi hastanelere gidebilir eşim doğum için anlaşmalı olan hastaneler hangileri internetten bakıyorum bulamıyorum hastaneleri arıyorum birşey bilmiyorlar.daha doğrusu bihaberler ben aylık 106 tl boşamı yatırıyorum diye soruyorum kendime

    YanıtlaSil
  129. merhaba ben genelsağlık siğortası kaydımı oluşturmak için 1.ayda çıkan yasa tarihi itibari ile sosyal yardımlaşmaya teslim ettim lakin dosyamızı siateme girmedikleri için adıma 1.aydan itibaren borç çıkıyor sgk den kaydıma baktırdığımda hiç bir şekilde başvurunuz gözükmüyor dediler ve ben gibi bir sürü insan şuan mağdur ne yapmalıyım ben o borcu ödeyemem,2. ben dosyamı zaten teslim etmişim sosyalyardımlaşma dosyayı sisteme girmemiş ise benim suçum ne ben o borcu ödememek iöçin ne yapmalıyım...

    YanıtlaSil
  130. merhaba. ben 24 yaşında üniversiteden bu yıl temmuz ayında mezun olmus bi ögretmen adayıyım. suan sınava hazırlanıyorum. benım herhangibir gelirim yok, sisteme girdim ve gss borcu olarak 703 lira borçlu görünüyorum. bu nasıl iştir böyle hiçbir şekilde kullanmadıgım sigortanın, sağlık hizmetinin ne parasını istiyorlar benden. bu nasıl iştir bi çözüm yok mudur acaba lütfen yardımcı olun..

    YanıtlaSil