işsizlik ödeneği şartları miktarı



işsizlik maaşı 2012 ocak haziran arası net taban  352,26 net tavan ise 704,52 olmuştur.Temmuz aralık arası ise alt limit 373,72 TL   üst limit 747,43 TL dir



sorgulama


işsizlik maaşı sorgulama işlemini 2012 yılı için  e devlet şifresi ile  yapabilirsiniz. işsizlik maaşı parası ve ödeneği aynı anlama gelmektedir. Paranın yatıp yatmadığını verilip verilmediğini ve ödeme miktarlarını öğrenebilirsiniz.

sorgu  buradan yapılır (şifre şarttır)

İşsizlik maaşı şartları


İşsizlik ödeneğini kimler alır.Öncelikle 1.şart İşten çıkarılmadan önce yani Hizmet akdinin feshinden önce  120 gün sürekli prim ödenmiş olunmalı yani son dört ay sürekli çalışılmış olmalı 2.şart ise son 3 yıl içinde en az 600 gün prim ödenmiş olmalıdır.3.şart işçi kendi istek ve kusuru dışında işsiz kalınmalıdır.

Kendi istek ve kusuru dışında işsiz kalmak ne demektir.Bunu maddeler halinde yazalım

  1. Hizmet akitleri, ihbar önellerine uygun olarak işveren tarafından feshedilmesi

  2. Hizmet akitleri, sağlık sebepleri, işverenin kanunda belirtilen ahlak ve iyi niyet kurallarına uymayan davranışları ve işçinin çalıştığı işyerinde bir haftadan fazla süre ile işin durmasını gerektirecek zorlayıcı sebepler nedeniyle bizzat kendileri tarafından feshedilmesi

  3. Sağlık sebepleri veya işyerinde işçiyi bir haftadan fazla süre ile çalışmaktan alıkoyan bir zorlayıcı sebebin ortaya çıkması halinde işveren tarafından hizmet akdi feshedilmesi ,

  4. Belirli süreli hizmet akdi ile çalışmakta olup da sürenin bitiminde işsiz kalınması

  5. İşyerinin el değiştirmesi veya başkasına geçmesi, kapanması veya kapatılması, işin veya işyerinin niteliğinin değişmesi nedenleriyle işten çıkarılmış olması

  6. Özelleştirme nedeniyle hizmet akdi sona ermiş olması


 işsizlik ödeneği verilme zamanı ve hesabı


600 gün prim ödemiş olanlara  180 gün,

900 gün prim ödemiş olanlara  240 gün,

1080 gün ve daha fazla prim ödemiş olanlara 300 gün,

süre ile işsizlik ödeneği ödenecektir.

Eğer işsizlik ödeneği alınırken tekrar işe girilirse işsizlik ödeneği kesilecek ve tekrar işsiz kalınırsa ve ödenek almak için süreler ve şartlar kanuna uygun değilse daha önceki hakedilenler alınacaktır. Süreler ve şartlar yerine getirilmişse yeni hak sahipliğinden doğan işsizlik ödeneği alınacaktır.

işsizlik ödeneği  sigortalının son dört aylık prime esas kazançları dikkate alınarak hesaplanan günlük ortalama brüt kazancının yüzde kırkıdır. Bu şekilde hesaplanan işsizlik ödeneği miktarı, 4857 sayılı İş Kanununun 39 uncu maddesine göre onaltı yaşından büyük işçiler için uygulanan aylık asgari ücretin brüt tutarının yüzde seksenini geçemez.

işsizlik ödeneği alma süresini süresini gün sayısını girerek işsizlik süre hesaplama formu sayfasına gidin

ne kadar işsizlik maaşı alırım öğrenmek istiyorum diyorsanız işsizlik parası hesaplama formu sayfasına gidiniz

İşsizlik ödeneği tabloları hesaplama alt ve üst limitleri


01.01.2012-30.06.2012 dönemi için 

asgari ücret (886,50 ) x 0,40 = Brüt işsizlik parası (354,60 )-Damga vergisi(2,34 ) =Net işsizlik parası taban 352,26 TL

asgari ücret (886,50 ) x 0,80 = Brüt işsizlik parası (709,20 )-Damga vergisi(4,68 ) =Net işsizlik parası tavan 704,52 TL

ücret sınırı =704,52 *0,4=1,761.30 dur. Bu şu anlama gelir 1,761.30 TL den fazla ücretiniz olursa fazla olan kısım işsizlik maaşına etkisi yoktur.

01.07.2012-31.12.2012 dönemi için

asgari ücret (940,50 ) x 0,40 = Brüt işsizlik parası (376,20 )-Damga vergisi(2,48 ) =Net işsizlik parası taban 373,72 TL

asgari ücret (940,50 ) x 0,80 = Brüt işsizlik parası (752,40 )-Damga vergisi(4,97 ) =Net işsizlik parası tavan 747,43 TL

ücret sınırı =747,43  *0,4=1,868,59 dur. Kısaca 1,868,59  TL den fazla ücretiniz olursa fazla olan kısımların işsizlik maaşına etkisi olmayacaktır

 işsizlik maaşı başvurusu


işsizlik ödeneği yada işsizlik parası başvurusunu iş kur müdürlüklerine yapabildiğiniz gibi internetten e devlet kapısı üzerinden e devlet şifresi ile yapabilmektesiniz.Alttaki linkte bulunan işsizlik ödeneği başvurusu ulaştığınızda sizden şifre istenecektir. e devlet şifresi almak için yapılması gerekenler vardır. En kısa yol Postaneye gidip 1 TL karşılığında şifre alıp aşağıdaki linkleri tıklayarak şifre ile girmektir . e devlet şifresi kullanılmadan  T C kimlik no  sicil no  veya başka bir şekilde işsizlik ödeneği başvurusu   artık yapılamıyor.

Adrese tıkladığınızda sizden şifre isteyecektir.Bu hizmetten faydalanmak için öncelikle sisteme giriş yapmanız gereklidir denecektir. Bu yazının altında sisteme gir tuşu bulunmaktadır.Buraya tıklayın yeni bir sayfa açılacak kimlik doğrulama sistemi önünüze gelecektir.Burada üst tarafta bulunan e devlet şifresine tıklayın .Açılan sayfada  e devlet şifrenizi ve T.C Kimlik numaranızı kullanarak  işsizlik ödeneği başvurusu yapabilirsiniz. işsizlik ödeneği başvurusu artık e devlet kapısı üzerinden yapılmaktadır.

işsizlik başvurusu yapmak için  burayı tıklayınız

işsizlik maaşı başvuru  klavuzu ve talep dilekçesi nasıl doldurulur buradadır ilgili sayfada açıklama mevcuttur.

 

50 yorum:

  1. mayıs ayında işten çıkarılacağım . asgari ücretten yüksek ücret alıyorum fakat asgari ücretten bildiriliyorum işsizlik parası hesaplamasına göre 316,50 TL işsizlik parası alacağım doğrumu .eksik bildirimler için nereye şikayette bulunmam lazım

    YanıtlaSil
  2. merhaba ben 2 yıllık sigortalı çalışırken işten ayrıldım şimdi başka bir yerde 9 aydır çalışıyorum işten çıkarılma durumum var bu durumda eğer başvurursam bana ödenencek tutar 332,59 mu yoksa 665,18 mi neye göre değer veriliyor cevaplarsanız sevinirim (asgari ücretli çalışan konumundayım)

    YanıtlaSil
  3. son dört ay aldığınız brüt maaşın %40 ını alırsınız. işten çıkarılırsanız asgari ücretli iseniz 316,50 işsizlik maaşı alırsınız. çünkü hesaplamalarda temmuz öncesi asgari ücret geçerli .eğer asgari ücretten fazla maaş alıyorsanız. aldığınız brüt maaşın yüzde 40 ını alacaksınız. bu rakam herhalikarda asgari ücretin % 80 ini geçemez buda 632 ,99 eder işsizlik maaşının tavanı budur .

    YanıtlaSil
  4. merhabalar,

    iki yıldır özel bir şirkette çalışmaktayım.pozisyonum müşteri temsilcisi.bulunduğum bölümü kapatıp bizi işe başladığımız bölüme geçirdiler.sosyal haklarımızı değiştirmediler fakat iş yükümüz arttı.şuan çalıştığım bölümdeki kişilerden nerdeyse %30 - %50 daha fazla maaş alıyorum.dolayısıyla yük olarak gözüküyorum.istifaya zorlanırmışcasına müdahele görmekteyim benim gibi 4 arkadaşım daha var.ayrıca aralık 2010 yılından bu yana 11 saat çalışıp az mesai parası alıyoruz haftalık izin günümüz 2 gün iken bu bir güne indiriliyor.maaşım 1500 brüt aylık prim olarakta aynı şekilde yatmaktadır.bu işyerinden istifa edip farklı biryerde çalışmaya başlasam deneme sürecinde başarısız olursam işsizlik maaşından yararlanabilirmiyim? veya işverene bu şartlarla dava açsam istifa etsem dahi ihbar ve kıdem tazminatımı alabilirmiyim ?

    şimdiden teşekkürler..

    istifa ederseniz işsizlik maaşı alamazsınız. deneme süresinde başarısız olup çıkartılırsanız son 4 ay prim ödemediğinizden işsizlik maaşı alamazsınız

    YanıtlaSil
  5. issizlik maaşı

    YanıtlaSil
  6. merhabalar yaklaşık 11 yıldır aynı şirkette çalışmaktayım işsiz kalma durum olasılığım var fakat 120 gün kriteri ile ilgili devamsızlığım var bu benim işsizlik amşı almamı engellermi yapılacak bişey varmıdır
    saygılarımla

    120 gün şart

    YanıtlaSil
  7. 2 yıl çalıştığım iş yerinden çıkarılıyorum.işsizlik ödeneği hak ediyorum fakat bu iş yerine girmeden önce işsizlik sigortası alıyordum 2 ay aldım ve bu işe başladım daha önceki eksik ödenen ödenek bu işsizlik ödeneğine eklenirmi?
    evet eklenir.

    YanıtlaSil
  8. merhaba 10.08.2007 tarihinde özel bir firmada işe girdim ve 31.10.2010 da işten iş olmaması sebebiyle çıkarıldım ve aynı iş yeri beni 02.09.2011 tarihinde tekrar işe aldı ve hala orada çalışmaktayım ama işimiz yine bu ay sonunda bitecek tekrar işsizlik maaşı alabiliyormuyum?
    Toplam Gün Sayısı 1.162

    YanıtlaSil
  9. isizlik maaşında yeni kanun taslagı olacakmış tavan ücret 1,500 üstü olacakmış bu kanuna ilişkişkin tarihinden bilgisi olan arkadaşlarımız varmı varsa yazarsa memnun oluruz

    YanıtlaSil
  10. sadece söylenti.işsizlik maaşının üst sınırı asgari ücretin % 80 idir. sınır kalkarsa o zaman alınan ücrete göre rakam da yükselir

    YanıtlaSil
  11. 1 senelik ssk lıyım işten çıkarılma olayım war bu durumda işsizlik maaşı alabilirmiyim.. saygılar

    YanıtlaSil
  12. selamlar ben 17 mart 2010 da işyerinden haklı nedenle ayrıldım işyerini mahkemeye verdim ve mahkemeyi kazandım mahkeme 20 eylül 2011 de sonuçlandı işten ayrıldığım zaman 3 ay çalışmadım işyeri sgk ya işten kendisi ayrıldı diye bildirmiş ben bu 3 ayın işsizlik maaşını alabilirmiyim.

    YanıtlaSil
  13. ben 01.07.2011 tarihinda 1 aylık işsizlık maaşı aldım . 724 tl

    yukarıdaki hesaplamaya uymuyor.. net maaşım 2.500 tl idi.

    bu durumda bana fazla paramı ödediler...


    saygılar...

    YanıtlaSil
  14. ya bir aydan fazla ödeme var yada yanlış ödeme var

    YanıtlaSil
  15. fahri_birinci@hotmail.com21 Ekim 2011 02:53

    15,05,2008 yılından beri özel şirkette çalışıyorum bürüt maaşım sigorta matrağında 3200 bazende 3500 orlarak değişiyor o ayki pirime göre.11,ayda işime son verilirse kaç tl tazminat alırım 30 gün iznimde duruyor 3 yıllıktan

    YanıtlaSil
  16. asgari ücretin %80 i işsizlik maaşı için üst sınır yazıda hesaplama tablosuna bakın

    YanıtlaSil
  17. a.batuhan yalçın22 Ekim 2011 10:10

    slm ben 2011 nisan ayında işten cıkardılar 3.5 yıldır aynı tesisde çlışıyordum fakat işsizlige baş vurdum hak ettim 2 ay aldım sonra iş buldum dondurdum tekrardan kalan ayları alabiliyormuyum prim 1.680 idi beni bilgilendire bilirmisiniz şimdiden teşekürler ama şimdi biyerde bitesisde 2 ay çalıştım sonra ordan başka bi tesise geçtim burdada 20 günden beri çalışıyorum

    YanıtlaSil
  18. işsizlik ödeneğini ikincikez alıyorum son 4yılda600 günüm oldu işten çıkarıldım işsizlik ödeneği alabilirmiyim

    YanıtlaSil
  19. son 4yılda 600 günüm var işten çıkartıldım işten çıkartıldım işsizlik ödeneği alabilirmiyim

    YanıtlaSil
  20. son 3 yılda 600 gün ve işten çıkarılmadan önce sürekli 4 ay çalışmış olmak gerekir

    YanıtlaSil
  21. ilk işsizlik ödeneğini tamamen aldıysanız gün sayınız sıfırlanır 600 gün yeniden ödemiş olmanız beklenir

    YanıtlaSil
  22. son 9 ay içinde kesintisiz çalıştım yani kesintisiz sigortam yattı son üç yıl 600 gün primi anlayamadım pek 2010 da işsizdim çünkü ama benim 700 ü geçiyordur (2008den itibaren) yani bugüne kadar. İşten çıkarılıyorum işyerinin şuan sıkıntılı olmasından dolayı çıkarılıyorum ben ve iki kişi daha ayrıca hamile olduğum için önceliğim bunda şikayetim yok ben işsizlik maaşı alabilir miyim onu merak ediyorum...

    YanıtlaSil
  23. tamam 700 gün yeterli işsizlik maaşı alabilirsiniz

    YanıtlaSil
  24. işsizlik parası kaç gün alırım 1800 günüm var

    işsizlik maaşı süre hesaplama formunu kullanın

    YanıtlaSil
  25. işsizlik parası arttımı yada aratacakmı

    YanıtlaSil
  26. işsizlik maaşı ne kadar alırım

    YanıtlaSil
  27. işsizlik parası nasıl alınır

    YanıtlaSil
  28. işsizlik ödeneği ne zaman kesilir

    YanıtlaSil
  29. işszilik maaşı için son üç yılda 600 günüm mevcut. Son dört ayım da 120 gün ama, son dört ayın 3 ayı bi firmada diğer 1 ay da başka firmada (aralıksız ) bu durumda alabilirmiyim.

    YanıtlaSil
  30. Merhaba,Benim sorum,son 3 yıl içinde bir işyerinde çalışırken kendi isteğimle ayrıldım orda 180 gün sigortalı çalıştım,6 ay sonra başka bir şirkete geçtim burdanda 540 günlük sigortam yattı ve işten çıkarlıyorum.Benim merak ettiğim önceki işyerimden kendi isteiğimlen çıkmam işsizlik maaşı almamam engel olurmu ?

    engel olmaz önemli olan son işyeri ve 4 ay

    YanıtlaSil
  31. merhaba ben 22 kasım 2011 tarihin de şirketime haklı nedenlerden noterden ihtarname çekerek ayrıldım. 4 senedir aynı firmada çalışıyordum eylül ayında 20 gün rapor kullandım işsizlik maaşı almama engel olur mu bu durum teş.ederim
    engel olmaz

    YanıtlaSil
  32. Merhaba ben son 3 yil araliksiz calistim ve isten cikarildim arkadaslarim 10 maas alirken ben 8 maas aldim. Niye diye sordum 45 gun raporlu oldugum icinmis. Ancak benim raporum Is KAZASI yani bu benim sucum degil neden 2 ay eksik maas alayim ki

    45 gün işsizlik primi ödenmediği içindir

    YanıtlaSil
  33. Peki yapilacak bir sey yokmu yani kabullenmeli mi

    YanıtlaSil
  34. son 3 yılın arasında askerlik varsa nasıl olur 2009 2010 askerdeydim bu surede sayılıyormu.
    askerlik yaptığınız süre askıdadır. Yani son 3 yılın hesabında askerlik süresi kadar geri gideceksiniz.örneğin 6 ay askerlik yapmış iseniz son 3 yıl değil son 3 yıl 6 ay hesaba katılacak

    YanıtlaSil
  35. yadigar özödemiş30 Aralık 2011 03:40

    merhabe benim kızım 21 aydır hastanede taşaron firmadan çılışıyor.
    mart 2012 de evleneceğinden dolayı işten ayrılmak zorunda kalacak.
    işsizlik maaşından yararlanabilirmi? işten ayrılırken tazminatını alabilirmi.
    şimdiden teşekkür ederim. iyi günler

    YanıtlaSil
  36. 30.11.2011 de işten cıkarıldım ve aralık 2011 de 665 tl tavan maaşı aldım 2012-1 de guncellenen yeni maaşdan yararlanabilecekmiyim yoksa 10 ay boyunca ilk hesaplanan tutarımı alıcağım?

    YanıtlaSil
  37. 06.01.2012 tarihinde işten çıkarıldım tazminatım hesaplanırken 2012 de açıklanan asgari ücret brütündenmi yoksa 2011 yılınınkimi baz alınarak hasaplayacağım
    tazminatmı işsizlik parasımı hangisini soruyorsunuz

    YanıtlaSil
  38. 2008 de 360 günüm var 2009 70 günüm var 10/3/2009 tarihinde işten çıktım 05/10/2010 tarinde işe girdim 2010 da 87 günüm oldu 2011 de tam yıl çalıştım aralıksız 360 günüm var işsizlik maaşını nezaman hak ederim işten çıkartıcaklar

    yani 2008------360 gün
    2009----- 70 gün
    2010----- 87 gün
    2011 ---- 360 gün
    _______________

    toplam 877 gün bu günlerin nekadarı dikkate alınıyor yardımcı olanlara çok teşekkur ederim

    son 120 gün prim ödemişsiniz son 3 yılda 517 gün ödemiş görünüyorsunuz. işten çıktıktan sonra geriye doğru 3 yıl gidip günlerinize bakın. eğer dolmadı ise bir başka yerde 120 gün kesintisiz çalışmanız gerekir.

    YanıtlaSil
  39. İyi günler, işyerimin kapanmasından dolayı işden çıkarıldım. İşsizlik maaşından faydalanacağım. Fakat 3 aylığına eşimin ülkesine gideceğim. İşsizlik maaşını nasıl alabilirim veya vekaleten bir yakınım alabilirmi.
    Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  40. merhaba. ben 1 sene çalıştığım işyerinden istifa ederek ayrıldım. aynı günün akşamı işkurun sitesinden işsizlik maaşı için başvuruda bulunmuştum. Sonra öğrendim ki istifa da işsizlik alınmıyormuş. Fakat benim sonucumda “bildirgesi oluşmuş, onaya girmiş diye bi ibare yazıyor. Yani onaylanmış. Bu durumda benim ne yapmam gerekiyor?

    YanıtlaSil
  41. son 3 yıl içinde farklı iş yerlerinde çalıştım ama ilk işyerinde kendi istegim ile ayrıldım. başka iş yerinde ise tam 3.5 ay çalıştım iş yerinin kırize girmesiyle işden çıkarıldım. 3,5 aylık tazminatım ödendi. 600 günüm doldu. başka bi iş yerinde 5.5 ay çalıştım ve işden çıkarıldım.çıkarılırken tazminatım ve ihbarım hesaplanıp verildi. fakat şöyle bi konu var 5,5 aylık çalışma süre zarfında 1200 tl net elime maaş geçiyor idi. ama bu paranın asgari ücreti tutarını banka yolu ile alıyorum. geri kalanını elden veriyorlar. sorum işsizlik maaşını alma hakkım varmı. ne kadar ,işsizlik maaşı alabilirim.

    YanıtlaSil
  42. Pınar Özdemir21 Şubat 2012 01:24

    İşsizlik maaşına hak kazanmamızın ardından yeni bir işe girmemiz veya işsizlik maaşı alma şartlarını sonradan yitirmemiz halinde ödenen maaşların geri ödememiz gündeme gelir mi acaba? Yani bir şekilde geri ödeme gündeme geliyor mu? Bir diğer sorum da evlilik nedeniyle iş akdinin sona erdirilmesi halinde de bu ödeneğe hak kazanılması mümkün müdür?İlginiz için şimdiden teşekkürler.
    geri ödeme yok .Hatta avantajınız var tekrar işsiz kalırsanız yeterli şartları taşımanız halinde ödemeler devam eder .evlilik şartlar arasında yok .kendiniz ayrılırsanız alamazsınız

    YanıtlaSil
  43. Gökhan son 4 ay full çalıştıktan sonra işten çıkarılmış olman ve son 3 senede 600 gününün olması işsizlik parası alman için yeterli... maaşın asgari ücretten gösterildiği için asgari ücret üzerinden alacaksın işsizlik paranı da. o da yaklaşık 352tl... 600 günün olduğu için de 6 ay alırsın bu parayı

    YanıtlaSil
  44. merhaba benim sorum şu ben şuanda çalıştığım yerde son 120 günüm var fakat son 3 yılımda 600 günüm yok işsizlik maaşı alblirmiyim beni bu konuda bilgilendirirseniz sevinirim
    600 günü tamamlamanız gerekir

    YanıtlaSil
  45. iyi çalışmalar...ben sigrtalı gün sayıma ve primlerime göre işsizlik maaşından faydalanabiliyorum.ama şöyle bir şey var:şuanda çalışmakta olduğum işyerim el değiştirdi.yani patronum işyerini eşine devretti.kendi tamamen kapatıp,eşi yeniden açtı.ben aynı işyerindeyim ancak işverenim değişti.yine de işsizlik maaşından faydalanabilecek miyim?şimdiden teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  46. slm ben son 5 ay sürekli sigortalı olarak çalıştım çalıştığım iş yerinden çıkartıldım bu son çalıştığım yerdeki yerden bir önceki yerde 300 günüm var işsizlik parası alabilirmiyim.
    3 yıl içinde 600 gün olmalı

    YanıtlaSil
  47. 2011 yılı ocak ayında 3 yıl çalıştığım iş yerimden çıkışım verildi işsizlik maaşımı tam olarak aldım.işsizlik maaşı alma sürem bittikten 1,5 ay sonra yeni bir işe girdim yaklaşık 5 aydır çalışıyırum fakat şuan burda çıkarılma durumum var.tekrar işsizlik maaşı hakkım doğarmı,alabilirmiyim?
    yarıda kesmedi iseniz.belirtilen süreleri tekrar doldurmanız lazım

    YanıtlaSil
  48. 2008 yılında işe girdim 2009 yılında girdi çıktı yapıldı aynı işyerinde çalışıyorum 2010 2011 ve 2012 yılında girdi çıktı yapıldı aynı iş yerinde çalışıyorum ve işten çıkartılıyorum ve bu durumda tazminat talep edebilirmiyim ve işsizlik parası alabilirmiyim şartları nedir cevaplarsanız sevinirim.
    çalışma bölge müdürlüğü ile sgk ya dilekçe verin .Tazminat hakkınız doğduğu gibi işsizlik parasıda alabilirsiniz.İşkurada aynı şekilde dilekçe veriniz

    YanıtlaSil
  49. selam kolay qelsin ben 2010= 11 ayında basladım sgk girsli olarak toplamda 540 gunum sureklli aynı is yerindeyim ve çalısma sartlarımız 26 saat bazen bi kac qunde kaldıqımız oluyor ama prim mesai parası adı altında bisey almıyoruz eger burdan ayrılırsam tazminatımı izin hakkımı alabilirmiyim ve toplamda 540 qunum var issizlik maası alabilirmiyim Lutfen admin cevaplar sanız sevinirim tsk

    YanıtlaSil
  50. BENİM 9.AYIN 2SİNDE ÇIKIŞ VERİLMİŞ HABERİM OLMADAN ŞARTLAR OLUYOR İŞSİZLİK MAAŞ ALABİLİRMİYİM AYRICA NE YAPMAM GEREKİYOR

    YanıtlaSil