eşi vefat eden dul kadınlara maaş



eşi ölmüş  dul kadınlara Aile ve Sosyal Yardım bakanlığı her ay 250 Tl verecek . şartları nedir ve hangi kadınlar alacak ? Kadın Eşinden ayrılmış değil eşi vefat etmiş olacak . Sosyal Güvencesi olmayacak başka biri ile yaşıyor olmayacak muhtaç olacak .Peki nereye başvurulacak ikamet edilen yerdeki sosyal yardımlaşma ve dayanışma vakfına başvuracak .Ne zaman sorusuna 2012 nisan ayına yetiştirilmeye çalışılıyor.Boşanmış kadına maaş yok . Özellikle 500 TL mi 250 TL mi verilecek soruları yöneltilmektedir. 250 TL verilecek iki ayda bir ödeme yapılacağından ödemeler 500 TL olarak gerçekleşecektir.Boşanmış kadınlar bu yardımdan yararlanamayacak
video  aşağıdadır

dul kadına devlet yardımı arasında  yakacak ve yiyecek yardımı ile  çocuklarının eğitimine yardım da var.

65 yaş maaşı alanlar bu yardımdan yararlanamıyor.

Bu maaşı sgk dan alınan dul maaşı ile karıştırmamak lazım.Bilindiği üzere eşi vefat eden bayanlar ölümden dolayı maaş alıyorlar. yazıdaki yardım ise  hiç bir güvencesi olmayan hiç bir yerden gelir ve maaş almayan muhtaçlar için getirilmiştir.

eşini kaybetmiş bayanlara devlet yardımı ve maaş

58 yorum:

  1. fadime ünvermez8 Mart 2012 01:01

    ben fadime ünvermez 29 yaşındayım 10 yaşında bi oglumvar evtemizliklerine gidiyorum çoçuk benim üzerime kayıtlı kiramı vermekte çok zorlanıyorum bize bi yardım eli uzatın lütfen 3 aylık kiram duruyor çok zordayız abidin paşada oturuyorum

    YanıtlaSil
  2. ugur cebecioglu8 Mart 2012 04:44

    annem 2022 maası alıyor hastalıktan esi olmus dul bu maası alabilirmi

    YanıtlaSil
  3. demirhan saka8 Mart 2012 15:04

    özürlü maaşımı aldım.fakat 2 ay gecmesine ragmen daha toplu paramı almam icin adresime evrak gelmedigi icin banka ödeme yapamıyor.ne zaman evragım gelir.
    Bu konuda bizim bir bilgimiz yok SGK nın ilgili birimlerine sormalısınız.

    YanıtlaSil
  4. merhaba,
    Benim baban 07.05.2000 yılında vefat etti yıllar geçmesine rağmen (hata bize) anneme babam üzerinden aylık bağlamaya çalışıyoruz bunun için sgk bağkur tarım müdürlüğü arasında mekik dokuduk babam çiftçilik yaptığı için şeker pancarı üreticiliği yaparken bağkur kesintisi olmuş bundan dolayı annemin hakedişi olduğunu söylediler ve 3700 lira pirim parası yatırdık annemin aylık işlemleri için sgk ya gittiğimde dikkatimi çekti annemin alacağı maaş ölüm aylığı diye yazıyor ve alacağı maaş tutarı 228 tl olduğu söylendi iki tane kız kardeşim var okuyan onlara da bağlanan maaş var dediler 119 tl benim sorum şu,
    annem babam üzerinden mi emekli oldu yoksa dul yetim maaşı mı almış oluyor eğer babam üzerinden bağkurdan emekli olduysa maaşı neden bu kadar az ve annem dul aylığı da alabilir mi.
    bu konuda yardımcı olursanız sevinirim.

    iyi günler

    YanıtlaSil
  5. Allah devletimizden razı olsun gerçekten çok ihtiyacı olan insalarımız vardı bu paraya,

    YanıtlaSil
  6. murat özbulut11 Mart 2012 18:06

    benim sorum annem iş kazası geçirip hayatını kaybeden abimden dolayı maaş alıyordu aynı zamanda babamda emekli maaşını alıyordu babam geçen yıl vefat etti ve babamın maaşını kestiler annem ölen abimden olan maaşını alabiliyor. babamdan anneme maaş bağlanabilirmi?

    YanıtlaSil
  7. eşi ölmüş sosyal güvencesi olan kadınlarda bu yasadan faydalanabiliyor mu ?
    Hayır

    YanıtlaSil
  8. kazim bülbül13 Mart 2012 17:47

    Anneanem dul ve 74 yaşında. hiç bir geliri yok. 1 er ay çocuklarının yanında kalıyor. kalaçak yeri de yok yani tam olarak. Devletin vereceği dul maaşından alabilir mi
    kazım bey dul maaşı anneannen gibi kişiler için getirilmiştir.Hemen başvuru yapınız.

    YanıtlaSil
  9. slm benim annanemin geliri yok kış 7 tane evli çoçuğu var 1 er ay arayla evlatlarının yanında kalıyor dedemden aylığı yok sadece evi var ama ev de karın doyurmuyor sosyal güvence olarak oğlunun üzerinden sgk lı maaş alabilirmi tşk ederim.
    başvuru yapınız.Size muhtemelen açıklama yaparlar durumunuza göre oğlunun üzerinden düşürürsünüz aynı zamanda gss priminide ödemez.ama önce SYD vakfına gidin mutlaka konuşun

    YanıtlaSil
  10. cahit özdemir14 Mart 2012 06:47

    anneme özürlü maaşı çıkartırdım geçen yıl ama daha maaşa bağlanmadı 250 tldul maaşı alabilirmiyim yani hem özürlü hem dul maaşı alabilirmiyim

    YanıtlaSil
  11. kadri oyanık15 Mart 2012 04:26

    slm.bizim durum şöyle babam vefat ettikten sonra emekli maaşı 8 parçaya bölündü annem ve kardeşlerim arasında annemin hesabına 150 tl civarı düşüyor.bu durumda annem yararlanablir mi bu yardım dan?
    hayır

    YanıtlaSil
  12. 03.01.2001 tarihinden itibaren emekliyim intibak yasasından faydalanabilir miyim?
    maalesef yararlanamazsınız

    YanıtlaSil
  13. cemil tutumlu15 Mart 2012 16:07

    annem dul bır bayan özürlü raporu cıkartmaya ugrasıyoruz hıc bır sosyal guvencesı yok acaba dul maasın yanında özurlu maasıda alabılırmı

    YanıtlaSil
  14. öncelikle merhaba benim ablam yaklaşık 7 sene önce kocasını kaybetti. 3 tana çocugu var eşi vefet ettigi için emekli maaşı alıyor çocuklarıda alıyor. peki yapılacak olan dul kadınlara yardımdan yararlanacakmı.
    Hayır yararlanmak için sosyal güvensei olmaması gerekir.Maaş alanlar yararlanamaz.

    YanıtlaSil
  15. yasemin akgün19 Mart 2012 08:37

    meraba yaklaşık 2 yıl önce kardeşim vefat etti 6 aylık sigortası vardı sonra askere gitti gelincede vefat etti bi şekilde anneme maaş bağlanırmı

    YanıtlaSil
  16. mesut yildiz19 Mart 2012 12:41

    İkametgahim annemin bulundugu evde,memur olarak calistigim yer ise baska bir ilde ikametgah problem cikarirmi?simdiden cok tesekkurler

    YanıtlaSil
  17. annem 54 yaşında babam öldü yanlız yaşıyor.maaşı yok fakat evi var ondada kendisi oturuyor.ihtiyaçlarını ben karşılıyorum ilçe kaymakamlığına başvuru yaptık.ev ziyaretine gelen olmadı.annem dul maaşı alabilir mi?
    Henüz kanun çıkmadı.Nisan ayında muhtemelen .SYDV muhtaçlığa karar verirse alır

    YanıtlaSil
  18. mesut yildiz20 Mart 2012 03:05

    Annem dul herhangi bir geliri yok,sosyal guvenceside abim ona bakmakla yukumlu,benim ikametgahim annemin bulundugu evde, memur olarak calistigim yer baska bir ilde,memurluk maasi vermek icin eve gelen memurlar benim ikametgahimla ilgili bir problem cikarirlarmi Ev gelirine benim memurluk maasimi eklerlermi?

    YanıtlaSil
  19. babaannem aylık 160 tl Bulgaristan aylığı alıyor kendi evi yok oğlunun yanında kalıyor sosyal güvence olarak oğlunun üzerinden bakılıyor acaba bu yardımdan yararlanabilir mi?

    YanıtlaSil
  20. hacı altındemir20 Mart 2012 09:24

    annem 76 yaşında 65 yaş maaşı alıyor 3 aydan 3 aya ama annem benim yanımda kalıyor annemde bu maaşdan yararlanabilirmi yararlanırsa nereye başvurmam gerekir tşkr babam 22 sene önce vefat etmişti.
    maalesef 65 aylığı alanlar yararlanamaz.

    YanıtlaSil
  21. ümit bademci22 Mart 2012 11:23

    önce boyle bır yardımın kanununu yasasını kım yaptıysa emeği gecenlerden allah razı olsun.bızımde yaşlı bır nınemiz var devletten 3 ayda bir yaşlılık maası alır en son bugun 21.03.2012 de 343.025. tl aldı bu nınemızde bu eşi vefat etmiş kategorısıne giriyormu üzerine kayıtlı hıc bı sey yok sadece yeşil kartı var bıde yaşlılık maası gercekten ıhtıyac sahıbı eger aydınlatırsanız cok mem oluruz şimdiden allah razı olsun.

    YanıtlaSil
  22. ben yüzde 51 özürlüyüm ama emekli olamıyorum calşma gücüm yok eşim vefaat etti ben calişiyorum bende bu maaştan yararlana bilirmiyim hicbir mal varlıgım yok calışırsam karnım doyuyor ve bir kızm ünüverste de okuyor bende bu maaşi alabilirmiyim acaba?
    alabilirsiniz başvuru yapınız.Ayrıca özürlülere verilen maaş ve gelirleri inceleyiniz

    YanıtlaSil
  23. bu dul maaşları hangı bankadan yada nerden alınacak bı bılgınız varmı bız gıttık kart verdıler bı tane ama başka bılgı vermedıler yardımcı olursanız sevınırım yanı kayıt aldılar ama bışı solemedıler şimdiden teşekkur ederim

    YanıtlaSil
  24. 65 lik maaşı alanlara 250 tl eşi ölmüş maaşı vermiyolar

    YanıtlaSil
  25. benim halam yüzde 40 özürlü bundan dolayı 3 ayda bir özürlü maaşı alıyor. acaba halam da bu maaştan yararlanabilir mi? şimdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil
  26. merhaba,babam vefet etti annemin sigortası yok ama ablam engelli olduğu için ona annem bakıyo ve bakım parası alıyo bu durumda annem de dul kadınlara yapılacak olan 250 tl para yardımından yararianabilir mi aceba?teşekkürler.

    YanıtlaSil
  27. babam 6 yil once vefat etti ama vefat etmeden once bosanmislardi annemin hic bir yerden geliri ve mali yok ben bakiyorum bu maastan yararlanabilirmi

    YanıtlaSil
  28. Annem 72 yaşında hiçbir geleri yok sadece sağlık giderleri benim sosyal güvencemden faydalanıyor. ben memurum benim yanımda kalıyor. Müracatımızı yaptık herhangi bir haber çıkmadı. Annem araştırmaya gelecekler diye 15 gündür evden çıkmıyor. Bir açıklamanız varmı.. Teşekkürler.
    uygulama yeni başladığından ne zaman gelecekleri konusunu bilemeyiz.İlinizdeki başvuruların durumunada bağlı .

    YanıtlaSil
  29. benim sorum kayınvalidem 70 yaşında dul %65 özürlü sadece3 ayda bir yaşlılık maaşı alıyor sosyal güvenceside yok acaba bu dul maaşından faydalabilirmi?ne yapmamız gerek teşekkrler

    YanıtlaSil
  30. slm sayın arkadaşlar anneme dul amaaşı için başvuru yapmıştım kardeşim ssklı olduğu için başvuruyu onaylamadılar ama annemin yaşı 62 ve raporlu hasta ve annemin maaşı alması için ne yapması lazım yorumlarınızı bekliyorum

    YanıtlaSil
  31. Annem 83 Yaşında 65 maaşı alıyor başka hicbir geliri yok benimde durumum yok anneme maaş baglana bilirmi

    YanıtlaSil
  32. 65 maaşını iptal ettirirsek dul maaşı ala bilirmiyiz annem 83 yaşında başka hiçbir geliri yok

    YanıtlaSil
  33. SLM BENİM ANNEM ŞUAN 55 YAŞINDA 26 YILDIR EŞİNİ KAYBETMİŞ BENİM EVİMDE KALIYOR ÜZERİNE KAYITLI HERHANGİ BİRŞEY YOK HERHANGİ BİR GELİRİDE YOK ÜZERİME SİGORTALI YAPMIŞTIM SORDUM SİGORTALI OLMAYACAK DEDİLER SİGORTASINI İPTAL ETTİM BENDE ŞUAN HERHANGİ BİR SOSYAL SİGORTASI YOK VE BENİMLE BERABER YAŞIYOR MAAŞTAN YARARLANABİLRİMİ CEVABINIZ İÇİN ŞİMDİDEN TŞKR EDERİM

    YanıtlaSil
  34. aynur ayılmazdır4 Nisan 2012 12:36

    ben 34 yaşındayım 2022 eşim toprak kaymasında vefat etti vefateden eşimden 4 çocuğum var benim resmi nikam yoktu eşim vefat ettinde sosyal güvencem yoktur kirada oturuyorum temizlik yaparak çocuklarımı okutmaya çalışıyorum bu dulluk marşında bende yardım ala bilirmiyim bukonuda bilgi nasıl ala bilirim...

    YanıtlaSil
  35. Merhaba, annem 50 yaşında, sigortası yada bababamdan kalan herhangi bir maaşı yok. abimin üzerinden sağlık hizmetlerinden yararlanıyor sadece.Sağlık hizmetlerinden yararlandığı yada isterse yararlanabileceği için maaş alamayacağını söylemişler.Bu söyledikleri doğrumudur?Eğer doğru ise bir çoğu bu maaşdan yararlanamaz...

    YanıtlaSil
  36. merhaba 6yıl önce eşimi kaybettim 1tane kızım var eşimden hiç bir sgk yok maaşımda yok ama kızım muhtaç maaşı alıyor vakıflar bölge müdürlüğünden ben bu durumda dul maaşı alabilirmiyim başvurdum iptal ettirdiler kızının maaşı iptal olur ama dün gece tayip babasının evinde duranlar alabilicek dendi ne yapmam gerekiyor lütfen cvp yazın meilime şimdsiden teşekür ederim.
    yeni düzenleme yapıyorlar.Henüz uygulama yok

    YanıtlaSil
  37. bosanan kadınlar degılmıs o kötü

    YanıtlaSil
  38. Annem resmi olarak 1972 doğumlu 10 yaş küçük yazılmış bu nedenden resmi nikahı çıkamadan babam vefat etmiş hiçbir yerden geliri yok ve maaşı yok 2 çocuğu var annem dul maaşı alabilir mi

    YanıtlaSil
  39. Önce 65 (2022) Maaşını iptal ediyorlar sonra 250 TL lik maaşı bağlıyorlar. Müracaat sırasında 65 yaş maaşı iptal dilekçesi alıyorlar.

    YanıtlaSil
  40. Annem 74 yaşında 65 maaşı alıyor. Ben memurum. Annem sağlıkta benim güvencemden yararlansa maaşı kesilirmi?

    YanıtlaSil
  41. babannem şiddet gördüğü için dedemden ayrılıp bizim yanımıza geldi. boşanma davasını babannem açtığı için maaş bağlanamadı. şu anda 76 yaşında. çok şiddet görüyordu su anda bizim yanımızda hiçbir geliri yok babamda emekli maaşıyla evi geçindiremiyor. en azından babannem için birşeyler yapılabirse memnun oluruz cevabınızı bekliyoruz..

    YanıtlaSil
  42. Merhaba.ananem 86 yaşında ve bizde kalıyor.sadece yaşlılık maaşı alıyor.bu yardımdan yararlanabilir mi ? teşekkürler.
    maalesef yararlanamaz

    YanıtlaSil
  43. benım kayın valıdem dul benım yanımda yasıyor ssk veya bagkuru yok bu yuzden sadece bekar kızının sıgortasıyla hastahane ve ılaclarını karsılıyor kayınvalıdemın baska hıc bır gelırı yok bızım bu maası almamız nasıl mumkun olabılır

    YanıtlaSil
  44. Slm annem 61yaşında babam vefat etti Abimle kalıyor hiçbir maaşı yok abimin üzerinden sağlıktan faydalanıyor kocası ölmüş dul kadın maaşı için başvuru yaptık oğlunun sigortadan faydalandığ için kabul edilmemiş bi yanlışlık ola bilirmi ki, devlet sigortası olmayanları gelir beyanıyla sağlıktan yararlanma yasası çıkarmışken üstelik.. Tekrar başvuru yapsak kabul görürmü lütfen cvp

    YanıtlaSil
  45. selam benım kayın valıdem eşi ölü. Yalnız maaşı var sgk dan yararlanıyor bu maaşı alamaz degil mi ?
    eşinden maaş aldığı için dul maaşından yararlanamaz.

    YanıtlaSil
  46. annem 84 yasinda 65 yaslilik maasi aliyordu iptal edildi kalacak yeri yok 6 ay benim yanimda 2 ay kizinin yaninda kaliyor diyer evlatlar bakmiyor dul maasi alabilirmi

    YanıtlaSil
  47. iyi günler.ben memurum annem dul babamız vefat etti..annemin hiçbir geliri yok yalnız yaşıyor.ayrı illerde ikamet ediyoruz.saglık sigortasından benden yararlanıyor..aylık hakkına sahip midir? teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  48. Merhabalar, babaannem dul maaşına başvurdu parası yatırıldı mı diye öğrenmek istiyorum internette bu konuyla ilgili bir link yok mu acaba? Tc kimlik no ile sisteme girilip bakıldığını duydum ama ben bulamadım yardımcı olursanız sevinirim. Teşekkürler..

    YanıtlaSil
  49. dul maaşının ptt ye yatıp yatmadıgını internetten nasıl öğrenebilirim,,

    YanıtlaSil
  50. annemın hıçbır sekılde maası yok yalnız abımın uzerınden sıgortadan yararlanıyor dul maası alabılırmı?

    YanıtlaSil
  51. Ziya KIZILBOĞA24 Eylül 2012 08:20

    merhabalar. benim annem 1951 doğumlu. S.Y.D.V na başvurudda bulundu 15 mart 2012 de ve halen bir cevap yok. BABAM 2007 DE VEFAT ETTİ. annemin hiçbir aylık geliri de yok.yanlız yaşıyor.yaşamaya çalışıyor. ben memurum ve üçüzlerime (3) bile bekemıyorum. devlet ancak yap çoçuk diyor ama nerdee yardım..yani ben 10 lira bile yollayamıyorum anneme gürbetlerden, çünkü ben çoçuklarımı doyuramıyorum. BİMER ede yazacam. acil bilgi bekliyorum lütfen.

    YanıtlaSil
  52. İyi Günler, Babam 1997 de Devlet Demir Yollarından emekli oldu.1998 yılında da vefat etti emekli maaşı anneme kaldı.Şimdi emekli maaşını annem alıyor.Bu durumda 2000 yılından önce emekli olanlara verilen zamdan yararlanabilir mi?Yararlanırsa bir yerle başvurmamız gerekiyor mu? Teşekür ederim.

    YanıtlaSil
  53. annnenem 74 yaşında 65 yaş aylığı almıyor.üstüne sadece oturduğu evi kayıtlı.Emekli sandığı,ssk,bağkur dan hiçbir geliri yoktur.sadece oğlu üzerinden sağlık yardımı görmektedir.Bu maaşı alabilirmi?

    YanıtlaSil
  54. annemin maaşı iptal olmuş. bu uygulama 8 ay önce başladı anneme maaş bağlandı 8 ayda sadece 1 sefer verdiler maaş bugünde dul kadına müjde 500 tl fazladan devlet veriyor diye medya reklam yapıyor 4 aydır vermiyor birikmiş olanları alacaklar AKP provosyonel bir şekilde yapıyor reklamını tabi bu parayıda kime verecekse o da var annemin maaşı iptal olmuş neymiş oğdunun asgari ücretten ssk sı varmış olmuyacakmı ? benden faydanalacak tabiki sskmdan .Eşinden hiç bir geliri yok babam öldü.ne olacak kim bakacak bunların maaşını bile kesmiş yani toplasan bu şekilde yaparsa 1000 kişiye maaş verecek akp reklamınıda mükemmel bir şekilde yapıyor.AÖF harc parasını kaldırdık dediler ne alaka 205 tl ödedim 1 günümde araya gitti parasız diye gittim para çıktı gel git 20 tlden hesapla 260 tl buldu mağdur oldu komşularla 0 sorun

    YanıtlaSil
  55. Merhaba, 6 yıl önce evlilik hazırlıkları yaparken kızımın babasını trafik kazasında kaybettim. Nikahtan 1 hafta önce kaza oldu. O sırada 7 aylık hamileydim. Kızımın babasının hic bir saglık güvencesi yoktu. Ben ise babamdan yetim aylıgı alıyordum. Suan calışmaktayım. Dul maası alabilir miyim?

    YanıtlaSil
  56. mustafa serin9 Kasım 2012 02:07

    annemin dul maası vardı ayda 250 tl iptal oldu şimdi benim sigortada yararlanıyor ben de askeri ücretle calıstıgımdan muhtac kalıyor nasıl maaş alabilir...

    YanıtlaSil
  57. Selam babam vefat etti.annem 81 yaşında erkek kardeşimle gece kondu bir evde yaşıyorlar tapusuda yok kardeşim işten ayrıldı annemede o bakıyordu annem yeşil kart kullanıyor birde yaşlılık maaşı bu maaşı iptal ettirirse annemde dul maaşı alabilirmi acaba?

    YanıtlaSil