4+4+4 eğitim sistemi nedir ne zaman geçilecek



Okula başlama yaşı 2012 2013 belli oldu.


Eğitim Bakanlığının 09.05.2012 sayılı genelgesi ile  2012-2013 eğitim ve öğretim yılında  30 Eylül 2012 tarihi baz alınarak 66 ayını tamamlayan tüm çocuklar ilkokula başlayacak ve  okul kayıt işlemleri e-okul sistemi üzerinden merkezî olarak yapılacaktır . 60 ile 66 ay arasında olanlar çocuğun gelişimine göre velilerin isteğine göre okula başlayacak

Mecburi ilköğretim  6-13 yaş grubundaki çocukları kapsıyor. Çocuğunuz  30 eylül itibariyle 66  ayını doldurdu ise aynı yıl okula başlayacak

4+4+4 eğitim sistemi ne demektir. Eğitimin kesintili  olarak zorunlu 12 yıla çıkmasıdır. Eğitim 12 yıl olacak her 4 yılda bir seçim olacak. ilkokul 4 yıl ortaokul 4 yıl lise 4 yıl olacak. İlk 4 yıldan sonra meslek liselerine geçiş olabilecek. Kısaca mesleki eğitim 4 sınıfdan sonra başlayabilecek. İstenirse 8 yıldan sonra meslek lisesine gidilebilecek .  Peki bu yasa tasarısında neden bu kadar kavga ve tartışma oluyor. Nedeni 4.sınıfdan sonra meslek liselerine gidilebilmesinin önünün açılmasıdır.Bu eğitim sistemine ne zaman geçilecek 2012-2013 eğitim döneminde uygulanacaktır. Kapsamı 1,2,3 ve 4. sınıfta okuyanlar bu yasa kapsamında olacak. 5,6,7 ve 8.sınıfta okuyanlar meslek lisesi açısından yasa kapsamı dışında olsalarda  bu kişiler içinde lise eğitimi zorunludur. Okul öncesi durumda aynen korunacak .Yasa tasarısı TBMM Milli Eğitim, Kültür, Gençlik ve Spor Komisyonunda kabul edildi. Genel Kurulda kabul edildi . Cumhurbaşkanının onaylamasını takiben yasa metni burada yayınlanacaktır.

 

12 yıllık eğitim 4+4+4 eğitim sistemi kapsamı ve uygulama zamanı

1 yorum:

  1. benim kızım 09,07,2007 doğumlu bu sene anasınıfından mı başlayacak yoksa direk olarak 1.sınıftan başlayacak.

    YanıtlaSil