istirahatli işçi işten çıkarılabilirmi



istirahatli işçi istirahat süresinde veya raporlu iken işten çıkartılabilir fakat şartları vardır.İşten çıkartılma için sağlık sebeplerinin gerekçe gösterilebilmesi için işçinin rapor süresi ihbar süresi + 6 hafta  olması gerekir.

6 aya kadar çalışmış olan 2 hafta + 6 hafta = 8 hafta

1,5 yıla kadar çalışmış işçi  4 + 6

üç yıla kadar çalışmış 6 + 6 =12

3 yıldan fazla çalışmış olan 8 + 6 = 14 hafta istirahatli kalırsa

tazminat verilerek işten çıkartılabilir.Raporlu hastanın işten çıkarılması nasıl olur.

3 yorum:

  1. raporlu iken işveren çıkışımı yaparsa nereye şikayet edeceğim tazminat hakkım varmı ne yapmam lazım

    YanıtlaSil
  2. ben işyerinde 5senedir calışmaktayım ama şuan 3aydır raporluyum beni işten cıkarmak istiyor paron ama şöyle bir konu söz konusu bizim işyerinin adı deyişmedi ama işyerinin başina !h!m!kondu şimdi patronlar aynı ama yine fakat benim calışmışlığımı 1sene gösteriyorlar benim deyil işcilerin hepsini aynı gösteriyorlar neyapmam gere kir bilgi verebilirmisiniz mümkünse

    YanıtlaSil
  3. metin civelek5 Eylül 2012 13:08

    raporluyken işten çikartıldım hıç bir hakkımı ödemedıler ne yapmalıyım yaklaşik 5.5 yıldır çalışanım ve 5 ayda raporum vardı

    YanıtlaSil