çocuk yardımı



[caption id="attachment_1380" align="alignleft" width="240"] çocuk yardımı[/caption]

Çocuk yardımı 2012 , devlet memuru çocuk yardımı , sigortalılara çocuk yardımı , memur çocuk yardımı 2012, asgari geçim indiriminde çocuk yardımı , vergiden istisna müstesna çocuk yardımı ,
çocuk parası ,primden istisna çocuk yardımı, çocuk zammı 2012 yılı için çocuk zamları , vergiden istisna çocuk yardımı ,çocuk yardımı sınırı, çocuk yardımı ne kadar


Çocuğunmu var derdin var demişler . Devletimiz madem çocuğun var derdin var o zaman çocuğun için bazı yardımlarda bulunayım, bazı istisnalar belirleyim , ödediğin vergiden bazı tutarları indireyim demiş, buyrun aşağıda tüm çocuk yardımları bulunmaktadır. Şaka bir yana çocuklardan daha güzel bir şey olabilirmi bu dünyada.


2012 çocuk yardımı memur maaş katsayıları sözleşme ile belli olduğunda sayfamızda güncellenecektir.


ŞARTLI NAKİT TRANSFERİ İLE ÇOCUK YARDIMI 2012


Sigortası olmayan muhtaç durumda olan ailelerin çocukları  için sydv sosyal yardımlaşma dayanışma vakfı tarafından çocuk başına aylık aşağıdaki yardımlar yapılır.


                           İlköğretimde okuyan erkek çocuğa  aylık            20  TL
İlköğretimde okuyan kız çocuğa  aylık                  25  TL
Ortaöğretimde okuyan erkek çocuğa  aylık          35  TL
Ortaöğretimde okuyan kız çocuğa  aylık                45  TL


DEVLET MEMURU ÇOCUK YARDIMI 2012


memur maaş katsayıları 2012 bütçe kanununda artırılmamıştır. daha sonra enflasyon zammı ile birlikte bir artış gelmiştir.Sonradan toplu sözleşme zammı ile katsayılar yeniden belirlenmiştir


0-6 yaş grubu (72 ay dahil) çocuk yardımı :


Aylık katsayı x Gösterge katsayı  Temmuz 2012 35,79 TL


6 yaş ustü 2012 çocuk yardımı :


Aylık katsayı x Gösterge katsayı  Temmuz 2012 17,90 TL


6111 sayılı Kanuna göre 01.01.2011 den geçerli olmak üzere devlet memurlarında iki çocuk sınırı kaldırılmıştır. Çocuk yardımı sınırı kaldırılmıştır.


SİGORTALI ÇALIŞANLARA ÇOCUK YARDIMI 2012


Sigortalı olanlara işveren istediği kadar çocuk yardımı yapabilir ,Burada çocuk yardımından sigorta primi ve vergi indirimi söz konusudur.


a)ÇOCUK ZAMMINDA SİGORTA PRİMİ İNDİRİMİ 2012 Sigortalıya çocuk zammı adı altında yapılan ödemelerden, sigortalı veya isteğe bağlı sigortalı sayılmayan, kendi sigortalılığı nedeniyle gelir veya aylık bağlanmamış olan çocuklarından 18 yaşını, lise ve dengi öğrenim veya 5/6/1986 tarihli ve 3308 sayılı Meslekî Eğitimi Kanununda belirtilen aday çırak, çırak ya da işletmelerde meslekî eğitim görmesi halinde 20 yaşını, yüksek öğrenim görmesi halinde 25 yaşını doldurmamış ve evli olmayan çocukları ile yaşına bakılmaksızın 5510 sayılı Kanuna göre malûl olduğu tespit edilen evli olmayanlarından en fazla iki çocuğa kadar (iki çocuk dahil) olanları için, sigortalının hizmet akdinin devam etmesi şartıyla fiilen çalışmasının olup olmadığı üzerinde durulmaksızın iki çocuğu geçmemek kaydıyla, çocuk başına her yıl belirlenen aylık asgari ücretin %2'si oranındaki tutarı, aylık prime esas kazançların hesaplanmasında dikkate alınmayacaktır.


2012 yılında işveren tarafından sigortalıya verilen çocuk zammından 01.01.2012-30.06.2012 dönemi itibariyle 1 çocuk için 17,73 TL 2 çocuk için 35,46 TL 01.07.2012-31.12.2012 itibariyle 1 çocuk için 18,81 TL 2 çocuk için 37,62 TL tutarındaki miktar aylık prime esas kazançların hesaplanmasında dikkate alınmaz.


b) ÇOCUK ZAMMINDA GELİR VERGİSİ İNDİRİMİ 2012 GV kanunun 25 maddesinin 5 . bendinde Hizmet erbabına ödenen çocuk zamlarının gelir vergisinden müstesna olması, Bu zamların, devletçe verilen miktarları aştığı takdirde, fazlasının vergiye tabi tutulması gerektiği belirtilmektedir. yukarıda tespit edilen devlet memuru çocuk yardımları miktarı sigortalılara ödenen çocuk zamları içinde vergiden müstesnadır. 0-6 yaş grubu çocuk için verilen çocuk zammından 2012 ocak için 33,09 TL , 6 yaş üstü çocuk için verilen çocuk zammından 2012 ocak için 16,55 TL gelir vergisinden müstesnadır.


ASGARİ GEÇİM İNDİRİMİNDE ÇOCUK İÇİN ASGARİ GEÇİM İNDİRİMİNE TABİ TUTARLAR 2012


Asgari geçim indirimi çalışanın ödediği gelir vergisinden bir kısmının çalışanın bekar olması evli olması eşinin çalışmaması ve çocuk sayısına göre bir kısmının iade edilmesidir.Bu durumda çocuk parasından bahsedilemez. fakat sigortalılar ve halk arasında çocuk parası diye tanımlandığından asgari geçim indiriminde çocuk için geri verilen gelir vergisi miktarını da yazalım .aşağıdaki tablo asgari ücretli içindir fakat verilen
yardımlar tüm sigortalılar içindir











































































































































Durumuyardım2012 ocakyardım2012 temmuz
miktarıele geçenmiktarıele geçen
Bekâr66,49701,1466,49739,79
Evli eşi çalışan çocuksuz66,49701,1466,49739,79
Evli eşi çalışan ve 1 çocuk yardımı76,46711,1176,46749,76
Evli eşi çalışan ve 2 çocuk yardımı86,43721,0886,43759,73
Evli eşi çalışan ve 3 çocuk yardımı93,08727,7393,08766,38
Evli eşi çalışan ve 4 çocuk yardımı99,73734,3899,73773,03
Evli eşi çalışan ve 5 çocuk yardımı106,38741,03106,38779,68
Evli eşi çalışan ve 6 çocuk yardımı113,03747,68113,03786,33
Evli eşi çalışan ve 7 çocuk yardımı113,03747,68113,03786,33
Evli eşi çalışmayan79,79714,4479,79753,09
Evli eşi çalışmayan 1 çocuk yardımı89,76724,4189,76763,06
Evli eşi çalışmayan 2 çocuk yardımı99,73734,3899,73773,03
Evli eşi çalışmayan 3 çocuk yardımı106,38741,03106,38779,68
Evli eşi çalışmayan 4 çocuk yardımı113,03747,68113,03786,33
Evli eşi çalışmayan 5 çocuk yardımı113,03747,68113,03786,33
Evli eşi çalışmayan 6 çocuk yardımı113,03747,68113,03786,33
Evli eşi çalışmayan 7 çocuk yardımı113,03747,68113,03786,33

 

Doğum yardımı 2012 ve emzirme yardımı 2012 ide ekleyelim.

Yeni çocuğu olan devlet memurlarına doğum yardımı Aylık katsayı x Gösterge katsayı (0,061954 X 2500 )= 2012 ocak 165,47

Yeni doğmuş çocuk için sigortalılara emzirme yardımı 01.01.2012-31.12.2012 dönemi itibariyle 89 TL dir

doğum yapacak veya doğum yapan ssk lı ya (4 a lıya ) ve bağkurluya (4 b liye ) verilecek geçici işgöremezlik ödeneği ile ilgili http://www.calismadunyasi.com/dogum-parasi-nedir-dogum-parasi-ne-kadardir-sartlari-dogum-parasi-nasil-hesaplanir-dogum-parasi-icin-gerekli-evraklar yazımızı okuyabilirsiniz

çocuk parası

184 yorum:

  1. merhaba kolay gelsin.

    ssk lı çalışan bir babayım.eşim çalışmıyor.3,5 yaşında bir oğlum ve 9 günlük bir kızım var allah bağışlarsa.ssk negibi çocuk yardımı alabirim.bana yardımcı olursanız sevinirim.teşekküğrler.

    YanıtlaSil
  2. özge yıldırım8 Haziran 2011 09:13

    emzirme parası her aymı alınıyor, yoksa bir defaya mahsus olarak mı? 6aylık hamileyim doğum yaptıgımda nekadar para alacagım ve emzirme parası ne kadar alacagım? yardımcı olursanız sevinirim...

    YanıtlaSil
  3. özge hanım emzirme parası 1 defaya mahsus veriliyor. 2011 için 80 TL http://www.calismadunyasi.com/emzirme-odenegi bu yazıyı okuyun

    YanıtlaSil
  4. sefa bey çocuklarınızı sağlık diliyorum. Yazıda herşey açıklanmıştır. 80 TL emzirme parası.Ayrıca işveren asgarigeçim indirimi miktarını net maaşınıza ekleyerek size ödeyecek . Anlayamadığınız bir kısım varsa yardımcı olayım

    YanıtlaSil
  5. yardımcı olduğunuz için teşekkür ederim sağolun

    YanıtlaSil
  6. iyi günler ben 6 aylık hamileyim. emzirme parası 80 tl dediniz. doğum parası olarak kesin net ne kadar alırım acaba yardımcı olurmusunuz.

    YanıtlaSil
  7. memur mu ssk lımısınız. memur 2011 yılı için doğum yardımı 154,89 TL dir .SSk lılarda doğum yardımı yoktur. Fakat geçici işgöremezlik ödeneği alırlar .Tabiki memurlarda maaşlarını almaya devam ederler.

    YanıtlaSil
  8. 4a ssk lı olarak çalışıyorum eşim yeni doğum yaptı doğum parası olarak kesin net ne kadar alırım acaba yardımcı olurmusunuz.

    YanıtlaSil
  9. iyi gunler 15 gun once bebegimiz dunyaya geldi esim 19 agustosa kadar dogum izninde bu sureden sonra kendimizmi ssk ya basvurucaz rapor parasi almak icin yoksa muhasebemi halledicek birde esimin son dort ay icin her ay basina ortalama 1600 tl prim odemesi var ne kadar dogum parasi alabiliriz bilgi verirseniz cok sevinirim tskler esim ssk li

    YanıtlaSil
  10. merhaba..17 günlük bebeğim var,emzirme parasını almak için belli bi süre varmı acaba? birde herhangi bir evrak gerekiyormu?

    YanıtlaSil
  11. merhaba..17 günlük bebeğim var emzirme parası alabilmek için herhamgi bir belge gerekiyormu ve belilrli bir zamanı varmı?

    YanıtlaSil
  12. emzirme yardımı ile ilgili yazı http://www.calismadunyasi.com/emzirme-odenegi sayfasında
    kısaca Doğum raporu 1 adet asıl, 1 adet fotokopi Bebeğin doğduğu tarihli, sigortalıya ait 120 günü olan vizite kağıdı Evlenme cüzdanının 4 ve 5 inci sayfasının fotokopisi Aşağıda 2011 ve yıllar itibariyle emzirme parası sorgulama tablosu bulunmaktadır .2011 için 80 TL alacaksınız

    YanıtlaSil
  13. mrb,
    eşim esnaf, bağkurlu. ben yeni shçek de sözleşmeli memuriyete başladım.2,5 bir kızımız var. çocuk yardımı alabilirmiyiz. tşk.

    YanıtlaSil
  14. iyi çalışmalar. ben şu an özel bir şirkette sigortalı olarak çalışıyorum aldığım maaş asgari ücret 629.95tl evliyim çocuğumun olmasına iki ay var şimdi benim normal şartlar altında ne kadar maaş almam lazım. çocuğum olursa ne kadar maaş alacağım yardımcı olursanız sevinirim şindiden tşk ettim

    YanıtlaSil
  15. Merhabalar ben belediyede 5393 sayılı kanunun 49. maddesine göre 4/b sözleşmeli olarak çalışmaktayım.Eşim 1 ay sonra doğum yapacak ve kendisi çalışmıyor.Benim doğum yardımı ve emzirme yardımı gibi sosyal hak alabilecekmiyim.ayrıca eşimden dolayı doğum izni hakkım var mı?
    Çok teşekkür ederim..

    YanıtlaSil
  16. sayın adminim cvp bekliyorum lütfen....

    YanıtlaSil
  17. 2010 kasım ayında bebegim oldu.ve bu yardımı ben alamadım.ve devlet memuruyum. ne zamana kadar alabilirim.bi suresi varmı

    YanıtlaSil
  18. çoçuk yardımını maddi durumu kötü olan herkesmi alabilir

    YanıtlaSil
  19. hocam soruma cvp vermediniz
    iyi çalışmalar. ben şu an özel bir şirkette sigortalı olarak çalışıyorum aldığım maaş asgari ücret 629.95tl evliyim çocuğumun olmasına iki ay var şimdi benim normal şartlar altında ne kadar maaş almam lazım. çocuğum olursa ne kadar maaş alacağım yardımcı olursanız sevinirim şindiden tşk ettim

    YanıtlaSil
  20. çocuk yardımında maddi durumun önemi yok . Sizin kasteddiğiniz çocuk yardımı farklı

    YanıtlaSil
  21. sayın aspawa çocuğunuz olduğunda önce 2011 için 80 Tl süt parası alacaksınız .asgari ücret değişti 2011 temmuz ve sonrası için asgari geçim indirimi hariç 599,21 alacaksınız evli eşi çalışmayan 1 çocukluya asgari geçim indirimi 80,65 verilecek .Sizin elinize Toplam 599,21 + 80,65=679,86 TL verilecek

    YanıtlaSil
  22. Bağkur lular yeni doğan çocuk parası alabiliyorlar mı?

    YanıtlaSil
  23. Çocuk yardımı süt parasının 80 TL olduğu belirtilmiş. Söz konusu tutar 1 defaya mahsus mu verilmektedir. KOnu hakkında bilgi vermenizi rica ederim.

    alper

    YanıtlaSil
  24. süt parası 1 çocuk için 1 defaya mahsus verilmektedir.

    YanıtlaSil
  25. merhaba
    Bende bir aydır sigortalı olarak özel bir şirkette çalışıyorum. Eşimden resmen ayrıyım çocuğumun velayeti bende ancak ben çalışmadığım için babasının sigortasından faydalanıyor.şimdi onu kendi sigortandan yararlandırnam gerekiyor. Bunun için ne yapabilirim ve çocuk yardımını nasıl alabilirim.teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  26. çocuğun velayeti sizde ise işverene başvurun bekar ve bir çocuklu asgari geçim indiriminden faydalanabilirsiniz 80,65 TL alacaksınız . bakınız http://www.calismadunyasi.com/asgari-gecim-indirimi-miktarlari

    YanıtlaSil
  27. Merhabalar.Ben 1 aydır özel bi şirkette çalışıyorum 4 yaşında bi kızım var.Eşim çalışmıyor.Aile yardımı alabilirmiyim, alırsam ne kadar alırım?Teşekkür ederim...

    YanıtlaSil
  28. merhaba kolay gelsin bende bağkurluyum güya ama bağkurum yatmıyo sanırım..bende doğum ücretinden yararlanabilecekmiyim bunu öğrenmek istiyorum 3 aylık hamileyim birde 6 yaşında kızım var bunun içi çocuk yardımı emzirme yardımı alabilirmiyim birde doğum ücreti 1 kereye mahsuzmu şimdiden teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  29. bağkur borcunuz olduğu sürece yardımlardan yararlanamazsınız

    YanıtlaSil
  30. merhaba
    Ben 1995-2004 yılları arasında ssk lı olarak çalıştım .Daha sonra dışarıdan ara vermeden sigortamı devam ettirmekteyim.2004 ve 2007 yıllarında doğum yaptım.Çevreden duyduğum kadarıyla eğer ssk ya başvurursam doğum parasını alabileceğimi söylediler.Sizden bu konuyla ilgili beni bilgilendirmenizi rica ediyorum.Şimdiden teşekkürederim.

    YanıtlaSil
  31. aille yardımı asgari geçim indirimi olarak alabilirsiniz.şu sayfada açıklama var http://www.calismadunyasi.com/asgari-gecim-indirimi-miktarlari

    YanıtlaSil
  32. Nilüfer Tektaş9 Ağustos 2011 00:29

    İyi çalışmalar ben 29 haziran 2011 de işe başladım 2 tane kızım var 6 ve 2 yaşında asgari geçim indirimi alabilirmiyim ne kadar eşim çalışıyor

    YanıtlaSil
  33. mehmet esentürk9 Ağustos 2011 14:30

    sigortasızlar çocuk parası alamıyormu veyada başka nasıl bir yardım alabilir ?

    YanıtlaSil
  34. mehmet esentürk9 Ağustos 2011 14:32

    askerlikten muaf olanlar devletten nasıl bir yardım alabilir ?

    YanıtlaSil
  35. merhaba,doğum parası hakkında yeni bilgi sahibi oldum 1. kızım 4,5 yaşında ondan böyle bi para almamıştık müracaat etmediğimiz için şimdi başvursak onunkinide alabilirmiyiz? 1.kızım doğsduğunda başka bi şehirde sigortalı çalışıyordum orayamı başvurmalıyım yoksa şuan bulunduğum yerdende başvursam oluyormu?teşekkürler kolay gelsin...

    YanıtlaSil
  36. şu yazıyı okuyun cevap burada http://www.calismadunyasi.com/asgari-gecim-indirimi-miktarlari

    YanıtlaSil
  37. ben askeri ücret alıyorum ssklıyım yeni kızım dogdu 45 gunluk ne gibi yardımlardan yararlanırım işyerimdekı muhasebeci cocugun kimligini istedim ben cocuktan öne 658 alıyordum şimdi ne kadar alırım

    YanıtlaSil
  38. ben askeri ücret alıyorum ssklıyım yeni kızım dogdu 45 gunluk ne gibi yardımlardan yararlanırım işyerimdekı muhasebeci cocugun kimligini istedi ben cocuktan önce 658 tl alıyordum şimdi ne kadar alırım eşim çaışmayan başka cocugumda yok süt parası erkeklere veriyorlarmı biz bu paraları ssk danmı işyerindenmi alacagız cocuk yardımını kac yaşa kadar alırız ben muhasebecimize guvenmiyorum bana yardımcı olursanız sevinirim hiç para almadım

    YanıtlaSil
  39. sigortasız derken işsizmisiniz sigortasızmı çalışıyorsunuz.

    YanıtlaSil
  40. askerlikten muaf olanlara yardım yok. fakat sakatlık derecesine göre sakatlık yardımları var.

    YanıtlaSil
  41. emekli olmak için işten ayrılmış olmak gerekiyor .şirket ortağı iseniz ortaklıktan ayrılmalısınız

    YanıtlaSil
  42. yazının altında asgari geçim indirimi miktarları var .durumunuza uygun miktarı seçin 599,21 üzerine ekleyin .ayrıca emzirme ödeneği almanız gerekiyordu aldınızmı

    YanıtlaSil
  43. mrb.benim 3,5 yaşında ve 13 aylık iki kızım var. Mutemetin hatası yüzünden bu güne kadar hiç bir yardımdan faydalanamadım. Acaba geçmiş dönemlere ait ödenekleri istesem alabilir miyim. Şayet alabilirsem bu ödenekler ne kadar ve neler olabilir. Bu işler için ne yapmalıyım.
    hemen yazılı başvuru yapınız

    YanıtlaSil
  44. Mrb. Üniv.de öğretim üyesiyim. Mart 2008'de bir kızım, haziran 2010'da ikinci bebeğim dünyaya geldi. Mutemete doğum raporlarını verdiğim halde bu güne kadar hiçbirini işleme geçirmemiş. Durumu yeni farkettim. Acaba geçmişteki çocuk yardımlarımı alabilir miyim. Bu haklarımı kullanabilmem için nasıl bir yol takip etmeliyim.

    alabilirsiniz çalıştığınız kuruma resmi yazı ile başvurmalısınız.

    YanıtlaSil
  45. merhaba kolay gelsin.
    ben devlet memuru olarak çalışıyorum. 2 senedir çocuk yardımı alıyorum.çocuk benim üstümden bakılıyor. eşim yeni sigrtalı işe girdi. eşimde çocuk yardımı alabilir mi?

    YanıtlaSil
  46. Merhaba benim 2 tane kızım var birisi 2 yasında biriside 7 aylık bunlarım doğum kağıtlarıyla kimlik fotokopilerini gaziosmanpaşa SGK ya verdim çocuk için bir sefere mahsus yardım yapılıyor dediler 8 ay oldu bişey olduğu yok bilgisi olan arkadaşlarımızın yardımına ihtiyaç duyuyoruz teşekkür edriz...

    YanıtlaSil
  47. 10 ağustosta çocuğum oldu iş yerimin merkezi sigorta işlemlerini Fatih SGK' da yaptığı için oraya gitmem gerekiyormuş ben anadolu yakasında oturuyorum ne zamana kadar başvurabilirim.

    YanıtlaSil
  48. merhaba ben 4/b li aile sağlığı elemanı olarak çalışırken 24 haziranda doğum yaptım.benim hangi ödenekleri almam gerekiyor.analık parası ve emzirme yardımı alabilirmiyim?

    YanıtlaSil
  49. kursad yaglıcı13 Eylül 2011 01:14

    arkadaşım kesinlikle alamazsın... eşin ve sen çalışıyorsan evebeynlerden bir tanesi yardım alabilir. ama yinede ben alırım diyorsan eşinde bildirir.. fakat tespit edilmesi halinde cezai işlem yapıyorlar (kısırlaştırıyorlar) :) şaka tabi bu ama cezası var

    YanıtlaSil
  50. ben devlet memuruyum. eşim babasının tekstıl sırketınde sırf prosedur olsun dıye sırket ortagı olarak gosterılmıs hala şırkette %3 oranında ortak olarak gozukmektedır. evlendıgımız tarıhten ıtıbaren (10.09.2009) evlılık ve cocuk yardımı almaktayım. ama esım sırkette calısmamaktadır. bu sebeple hakkımda yalan beyanda bulunmaktan ıdarı sorusturma actılar. şirketten esıme herhangıbır gelır gelmemektedır. son afta babası bagkura muracaatta bulundu 2008 yılına kadar bagkur kaydı yapıldı ama babasının ışlerı ıyı gıtmedıgınden odemede yapamadılar. çıkartılan odeme planına gore bağkura ödeme yapamadı. lutfen bu konuda bana yardım edın. ben bu sartlarda es ve cocuk yardımı alabılırmıyım. alabılırsem hangı kanuna gore alabılırım. sımdıden tesekkurler. serkant sevuk ıstanbul
    eş yardımı alamazsınız ama çocukl yardımı alabilirsiniz

    YanıtlaSil
  51. karı-koca öğretmeniz.1,5 yaşında bir kızım var.doğum yardım parasını yeni duydum.okuluma doğum belgesini vermiştim.aile yardım beyanıda var.ama böyle bir doğum parası alamadım.onlarda bilmiyor sanırım.bu parayı şimdi alabilir miyim?alabilmem için ne yapmam gerekli?teşekkürler....
    dilekçe ile başvurunuz alabilirsiniz

    YanıtlaSil
  52. yeşil kartlılar çoçuk parası alabilyormu

    YanıtlaSil
  53. mrb benim eşim üçüz lere hamile şu an hamileliği 6.ayında erken doğum riski de var acaba çocuklar dünyaya gelmeden önce devletten para yardımı alabilirmiyim ayrıca bu yeni doğan çocuk yardımı aylık ne kadar ücret ödeniyor ailelere ve nereye hangi devlet kurumuna başvuracam bana yardım ederseniz sevinirim ayrıca ben bağkurluyum ama şu anda işsizim ortaklı bir cafe işletiyordum ayrıldım ortağımdan. çocuklar dünyaya geleceği güne kadar bağkurun yarısı nı ortağım yatıracak yarısı nı ben bulunduğum ilin valiliğine gitsem bana bir iş imkanı da sağlanırmı devlet tarafından sonuçta bu 3 doğacak çocuğa bakmak masraflarının altından çıkmak çok zor olacak benim için yardım ederseniz sevinirim tşk

    YanıtlaSil
  54. ben cocuk parası alıyordum bagkur borcumuz yüzünden kesildi bir cok tanıdıgımın evi arabası daha bidolu şeyi var bizim saglık ğüvencemiz bile yok eşimin işide yok

    YanıtlaSil
  55. ben askerden geleli ik yıl oldu ve bir şirkette 2 yıldır sıgortalı calısıyrum patronum bana ayda 60 lira bekar lar için olan mıktarı bana odemesi gerekiyor mu

    evet http://www.calismadunyasi.com/asgari-gecim-indirimi-miktarlari

    YanıtlaSil
  56. Mayıs 2011 tarihinden itibaren Bağkurluyum, eşim kısa bir süre sonra doğum yapacak ve sigortası yok. Doğum parası, emzirme parası gibi ödeneklerden faydalanabilirmiyim?

    YanıtlaSil
  57. eşım bagkurunu kendı yatırıyor ben ev hanımıyım 3 yaşında bır oglum var ben yada esım yardım alabılıyormu acaba lutfen yardımcı olun

    YanıtlaSil
  58. ben ssk lı özel sektorde calısıyorum asgari ücret 670.00 tl almaktayım 6 cocugum var ıkısı evlı kız. 19 yasında bı oglum var okuyor 20 yasında bı kızım var okumuyor 5 ve 2 yaslarında 2 cocugum daha var benım vergıden muaf olmam gerekıyor mu ve cocukların hepsıne cocuk yardımı alabalır mıyım
    yazıda var ne kadar alabileceğiniz. http://www.calismadunyasi.com/asgari-gecim-indirimi-miktarlari

    YanıtlaSil
  59. evli eşi çalışmayan bir sigortalı çalışan net aldığı maaşına ilaveten kendi için 59,74tl eşi ve 1 çocuğu içinde 20,91 tl ek ücret toplam 80,65 tl alır.

    YanıtlaSil
  60. çocuklar için verilen yardımlar çalışan eşlerden sadece biri tarafından alınabilir

    YanıtlaSil
  61. ziya BABACAN10 Ekim 2011 06:37

    merhaba ben ssk çalışanıyım bu güne kadar herhangi bir yardım almadım ne süt ne başka bi şey 5 çocukluyum ne yapmam lazım lütfen bilen cevap versin

    cvp çocuklar için asgari geçim indirimi alırsınız. İşvereninize başvurmalısınız. Çocuklar doğduğunda süt parası alabiliyordunuz. SGK ya başvurmanız gerekiyordu

    YanıtlaSil
  62. benim 2 oğlum var yeşil kartlıyım ve ayrıca 2022 maaşı almaktayım 2 oğlumada çocuk parası almadım nasıl alınacağını da bilmiyorum. biri 25 aylık diğeri 6 aylık doğduğu günden itibaren çocuk parası ala bilirmiyim. almak için ne yapmalıyım. bilgi verirseniz sevinirim.

    YanıtlaSil
  63. meraba. bende çocuk parası almak istiyorum eşim sigortalı işte çalışıyo ama çocuk parası alamıyorum nereye baş vurmam gerekli yardım cı olurmusunuz??

    YanıtlaSil
  64. emrah ışıklar14 Ekim 2011 08:31

    ben yaklaşık 2.5 yıldır aynı şirkette çalışıyorum evleneli bir yıl oldu. ama bugüne kadar bana hiç bir yardım parası ödenmedi ne yapmam gerekli teşekkürker

    YanıtlaSil
  65. ben bebeğim için çocuk pasına başvurdum ve hayla cevap alamadım nasıl öğrenebilirim yardımcı olursanız sevinirim

    YanıtlaSil
  66. bana yardım çıktığını nasıl öğrenebilirim

    YanıtlaSil
  67. size ödenmesi gereken agi dir.yani asgari geçim indirimi işverene başvurun .kabul etmez ise vergi dairesine dilekçe yazın

    YanıtlaSil
  68. ya eşiniz yada siz çocuk yardımı yani asgari geçim indirimi alabilirsiniz. işverene başvurun maaşınıza ek lenecektir.

    YanıtlaSil
  69. kolay gelsin ben ssk lı olarak çalışıyorum.eşim 10 unncu ayın 8 inde doğum yapdı.. ben önce kimlik mi çıkarmalıyım, süt ücreti almak için.. ne tür evraklar isteniyor.. teşekkür ediyor başarılar diliyorum.

    YanıtlaSil
  70. slm sizden bi ricam olacak ben ücretli öğretmenlik yapıyorum 20 günlük kızım oldu yardım alabilirmiyim nasıl olacak yardımcı olursanız sevinirim...

    YanıtlaSil
  71. Devlet memuru kaç çocuk için çocuk yardımı alabilir..cü çocuk için yardım alabiliormu?Asgari geçim indiriminde çocuk sınırı yok fakat aynı usul çocuk yardımı içinde geçerli mi? 3.çocuğa yardım ödeniyormu?
    ödeniyor

    YanıtlaSil
  72. yasemin sivri31 Ekim 2011 12:20

    ben lise öğrencisiyim 2 kardeşiz annem çalışmıyor. babam gıda sektöründe bir firmada çalışıyor. 5 yıldan beri çocuk paramızı alamıyoruz. çalıştığı yerden de ödemiyorlar diyorlar. maliyeden iş yerine öyle bir ödenek gelmediğini söylüyorlar. doğrumudur ??? doğru değilse ne yapmamız gerekir ? bunu maliye bakanlığı mı çalışma ve sosyal güvenlik bakanlığı mı takip ediyor. bu konuda hangi kurum denetleme yapıyor ? lütfen yardımcı olur musunuz ??

    YanıtlaSil
  73. babanız iki çocuk ve eş için asgari geçim indirimi alacak. Konu maliye ile ilgili .Vermez iseler maliyey şikayet etmek gerekir .Her ay 89,61 Tl almanız gerekiyor. İşveren vermiyorsa cebe indiriyordur. Maliyeden bize ödenek gelmiyor savsatası ile çalışanları kandırıyor.

    YanıtlaSil
  74. merhaba
    ben 30 yaşında bir bayanım bundan 1 ay önce özel şirkette işe başladım ve sigortamda yeni başladı.Daha önceki senelerden ödenmiş 600 günlük sigorta başlangıcım var.Benim sizden öğrenmek istediğim 650 ytl maaşla çalışıyorum bende çocuk parası alabilirmiyim.
    sorumu yanıtsız bırakmazsanız çok mutlu olurum.
    hayırlı günler

    asgari geçim indirimi olarak çocuk yardımı alabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  75. babam annem çalısmıyor. 3 kardesiz ablam ünüversiteyi kazandı ben lise sona gidiyorum kardesim 8. sınıfa gidiyor devletten nasıl çocuk yardımı alacagız yada alabilirmiyiz

    YanıtlaSil
  76. 5 kişilik bir ileyiz 3çocuk 3de okuyor anne baba çalışmıyor devletten çocuk yardımı alabilirmiyiz.
    Yazımız çalışanların çocuk yardımlarıyla ilgili . Çalışmayanların çocuk yardımı için aile ve sosyal yardım bakanlığı ile kaymakamlıklara başvurmanız gerekir

    YanıtlaSil
  77. yardım alabilir miyiz simdiden cevaplarınız için tesekkürler

    YanıtlaSil
  78. serkan sevgili10 Kasım 2011 07:51

    merhabalar kolay gelsin beim 10 gün önce bi oğlum oldu sgk dan herhangibi bi ücret alacakmıyım eğer alacaksam evrak olarak ne gerekli ayrıca asgeri geçim parası aylık olarak ne kadar alacağım yardımcı olursanız sevinirim kolay gelsinn....

    YanıtlaSil
  79. Annem babam işsiz 3 kardesiz 5kişilik ileyiz 3 çocuk için devletden çocuk yardımı alabilirmiyiz ?

    YanıtlaSil
  80. Ben devlet memuruyum göreve yeni başladım doğum iznindeydim çocuk parası direk olarak maaşıma ekleniyormu yoksa ayrı bir başvurumu yapmalıyım

    YanıtlaSil
  81. sgk çocuk parası ssk lılar ve memurlar için neden farklı

    YanıtlaSil
  82. bebek parası ile çocuk parası aynımı

    YanıtlaSil
  83. ssk çocuk parası

    YanıtlaSil
  84. çocuk parası sorgulama nasıl yapılır

    YanıtlaSil
  85. Zekeriya Demirag19 Kasım 2011 15:29

    yegenimin hanimi dogum esnasinda eks oldu.Yegenim bagkur lu bir iste calisiyor ve bagkurunu yeni odenecek.Cocuguna ne turlu yardim alabiliriz devletimizden bu konu hakkinda bilgilendirebilirmisiniz.daha yeni ilk cocugu,bakim yardimi,sut parasi veyahutta ne turlu yardimlari nerden talep etmemiz gerekir yardimlariniz bekliyorum

    YanıtlaSil
  86. çocuk için sgk yardımını işveren vasıtasıylamı alıyoruz .

    YanıtlaSil
  87. çocuk parası nasıl alırım

    YanıtlaSil
  88. merhaba ben 86 girişli ve ıkı cocuklu anneyım hala çalıişmaktayım hesaplarıma gore ben emekliliyi hak etmişim ama gun eksik çocuk pirii yatırmak istıyoru bir çocuk ne kadar bilen varmı bu cocuk primini teşekkurler

    doğum borçlanması sayfası http://www.calismadunyasi.com/dogum-borclanmasi-hesapla
    otomatik hesaplama sayfası http://www.calismadunyasi.com/dogum-borclanmasi-hesaplama-formu.html

    YanıtlaSil
  89. Mesajıma vermiş olduğunuz cevabınız için tşk ederim.
    Size bir sorum daha olacak yanıtlarsanız sevinirim.
    Özel kız yutdunda g.görevlisi olarak çalışıyorum sigortam ödeniyor buraya kadar normal fakat haftada birgün gece nöbetinden çıkıp izinli sayılıyorum ve işe gelemediğim günler ve resmi tatillerde maaşım kesiliyo..
    Mesela bayram tatilinde yurdumuzda kimse kalmadığı için çalışamadık
    15 tatilde ve yaz tatilinde yine aynı durum olacak.öğrenmek istediğim sgk göre bu olması gereken bir durum mu
    yanıtlarsanız sevinirim
    iyi günler

    işveren kesemez .SGK ya göre eksik prim ödüyor demektir. Çalışma bakanlığı ve sgk il müdürlüğüne aynı şekilde dilekçe yazabilirsiniz..Ödenmeyen aylığınız ve primlerinizi ödettirirsiniz.

    YanıtlaSil
  90. emekli sandıgına bağlı memurum 3.5 yıl önce doğm yaptım. doğum parası almadım.bilmiyordum yeni haberim oldu. doğum belgem yok. sadece nüfus kağıdı ile gidip maliyeye başvurabilirmiyim bu kadar zaman aradan gecmiş diye hakkım ölmüş müdür. ne yapmalıyım lütfen acele cevap yazın.
    başvuru yapınız.

    YanıtlaSil
  91. 35 gunluk bir bebegim var ssk liyim. Is yerinden degilde direk olarak ssk dan alabilecegim bi yardim varmi. Is yeri araciligi olmadan
    süt parası ve anne için istirahat parası

    YanıtlaSil
  92. 35 gunluk bebegim icin isyerini falan karistirmadan ssk dan kendim gidipte alabilecegim bi yardim varmidir. Ssk liyim

    YanıtlaSil
  93. hatice yalçın17 Ocak 2012 14:56

    merhabalar ben yeni doğum yaptım memurum. doğum parası alabiliyormuyum yoksa sadece sut parası mı veriyorlar ayrıca bunları nerelere müracaat ederek sahip olabiliyorum http://www.calismadunyasi.com/devlet-memurlari-cocuk-es-dogum-ve-olum-yardimlari yazısında aradığınız bilgiler var.

    YanıtlaSil
  94. biz sskalı çalıştığımız takdirde çocuk parası alam ıyoz benle birlikte 8arkadaşız ama bir türlü çocuk parası alamıyoz ne yapmamız gerekir bizi bu konuda bilgilendiriniz tşkürler.
    a.g.i verilmez ise önce işverene başvurun sonra maliyeye dilekçe yazmanız gerekli.işveren vermiyorsa kendi alıyordur.bu bir anlamda vergi indirimi vergi iadesi gibidir.ödenmemesi durumunda cezası vardır.

    YanıtlaSil
  95. sevilay babacan22 Ocak 2012 02:48

    çocuk parası alamıyorum doktora gitme ile ne alakası var.benim eşim çalışmıyor iki çocuk annesiyim .

    eğer çalışıyorsanız her ay agi olarak belirtilen çocuk yardımı alacaksınız.

    YanıtlaSil
  96. yeni dogan çocuga 89 tl veriyorlar yeni dogan bir buzagıya 350 tl bu nasıl bir adalet insanların kıymeti ortada yanılıyorsam söyleyin arkadaşlar

    YanıtlaSil
  97. Arkadaslar parayı alamıyosanız eger sendikaya basvuru yapacaksınız benimde basıma geldi 3 sene bende almadım sendikaya gittikten sonra 1 hafta icinde muhasebe arıyor hem cocuk parası hemde tazminat toplam 4.000 tl aldım ama isten cıkardı sendikaya gittiğim icin

    YanıtlaSil
  98. eşim bir hafta önce doğum yaptı. her ikimizde öğretmeniz. doğum yardımı alabilecekmiyiz? bu para kadının hesabına mı erkeğe mi yatırılıyor?
    ayrıca emzirme parası da alabilecek miyiz?
    http://www.calismadunyasi.com/devlet-memurlari-cocuk-es-dogum-ve-olum-yardimlari yazısına bakınız

    YanıtlaSil
  99. nurgül cakır15 Şubat 2012 05:58

    mrb kolay gelsin özel sektörde sigortalı olarak çalışıyorum anne ve babam çalışmıyor 3 senedir benim üzerimden bakılıyor almam gereken asgari geçim indirimi ne kadar olmalıdır işyerim bu konuyla ilgili birsey söylemedi 3 senedir normal tutarı aldım eğer farklıysa önceki alamadığım farkları alabirmiyim bu konuyla ilgili bilgi alabirmiyim teşekkürler.
    http://www.calismadunyasi.com/asgari-gecim-indirimi-miktarlari yazısında görüleceği üzere eş ve çocuk için agi alınabilir. Anne ve baba için alınamaz.miktarlara yazıdan bakınız

    YanıtlaSil
  100. ben 5 aydır özel bi şirkette çalışıyorum net maaşım 800 tl buna ek olarak her ay 60 tl de agi alıyorum. ben evliyim ve 2çocuğum var eşimde benden 2 ay sonra işe girdi net maaşı 750 tl ve o agi adı altında ek bir ücret almıyor. benim bu durumda iki çocuğum olduğu için ayrıca çocuk parası almam gerekmiyormu bu konuyla ilgili bana yardımcı olursanız ve ne yapmam gerektiğini söylerseniz sevinirim.
    agi yi bir kişi alır ayrıca çocuk parası yok

    YanıtlaSil
  101. sigortası olmayan işsizlere devlet çocuk yardımı veriyormu

    YanıtlaSil
  102. merhaba,ben eşinden ayrılmış ve asgari ücretle çalışan bir bayanım.yukarıda ki tabloda eşi çalışan ve çalışmayana göre çocuk yardımı değişiyor fakat eşinden ayrılmış bir bayan olarak ben çocuk yardımı kç tl almam gerekiyor acaba?
    Ayrılmış olanlar eşi çalışıyor gibi değerlendirilir. Yani eş yardımı alamaz çocuk yardımı alabilirler

    YanıtlaSil
  103. ugur cebecioglu8 Mart 2012 04:59

    merhaba kac defa muracat ediyorum cıkmıyor nedense

    YanıtlaSil
  104. Tayfun sarıcı8 Mart 2012 08:30

    Emekliyim cocuğum oldu yardım alabilirmiyim.
    emeklilere verilmiyor. Yazımızın konusu çalışanlar için çocuk yardımıdır.

    YanıtlaSil
  105. mrb benim iki çocugum var şuanda işimi kaybetdim devlet çocuk aylıgı veriyomu saygılar

    YanıtlaSil
  106. merhaba benim eşim 12 senedir bir sitede ssk lı çalışıyor. ben çalışmıyorum ve iki çocuğum var. yönetici cocuk parası vermiyor ne yapmamız gerekiyor bana yardımcı olurmusunuz.

    YanıtlaSil
  107. sayın admin benim ve cevremdeki köy halkı için lütfen en kısa zamanda cevabınızı beklerim tanımadığımız 2 bayan gelip bize her ay cocuk yardımı diye 250 tl veriyorlar diye bize yardımcı olması için kişi başı 500 tl istiyor öyle bir yasa varmı yoksa bu dolandırıcımı lüfen cevap beklerim
    sakın ha inanmayın hemen polise jandarmaya bildirin . Eğer devlet yardım yapacaksa gelip sizden paramı isterler.

    YanıtlaSil
  108. Ozel bir sirkette sigortali olarak calisiyorum

    İsveren maas haricinde bir para olmadigini idda ediyor.nereye basvurmamiz gerekiyor.

    YanıtlaSil
  109. MERHABA ADMİN ÜÇ AY SİGORTALI ÇALIŞTIM ŞİMDİ İŞSİZİM GEÇMİŞTEN 1800 SİGORTA PRİMİM VAR.EVLİYİM EŞİM ÇALIŞMIYOR VE ÜÇ ÇOCUĞUM VAR.ÇOCUK YARDIMI ALABİLİYORMUYUZ VE BEN İŞSİZLİK AYLIĞI ALABİLİYORMUYUM.ALMAM İÇİN NE YAPMAM GEREKİYOR.TEŞEKKÜR EDERİM...

    YanıtlaSil
  110. kız kardeşim özel bir bankada hizmetli olarak çalışıyor(şirket elemanı)kardeşime asgari ücret olan maaşını veriyor firma,2 çocuğu var çocuk parasını vermiyor.kardeşim (çocuklar öğrenci)2 çocuk parasıyla beraber eline ne kadar para geçmesi lazım..Benimde sigorta başlangıcım 11.12.1985,askerliğimi sigortalı olduktan sonra yaptım,şuan sigortam çalışıyor 1080 günüm var.ne zaman emekli olurum. teşekkür edrim,iyi çalışmalar

    YanıtlaSil
  111. Sigortalı çalışıyorum ev işinde iki cocuğum var agi icin işverenim le konuştum alamayacağını söyledi sebeb olarak ise ev işinde sigortalı çalışanların sigortaları farklı oluyormuş dedi pek mantıklı gelmedi bana bu konuda yardım edermisiniz
    vergi ödeniyorsa agide var .örneğin kapıcılar için vergi verilmemesi nedeniyle çocuk parası da yok. Vergi ödenip ödenmediğini kontrol ediniz

    YanıtlaSil
  112. Sigortali ise yeni başladım 3 ay oldu vergi ödenip ödemediğini nasıl öğrenebilirim işverenim bu konuda bana ne kadar bir bilgi verirki doğru oldugundan nasıl emin olabilirim teşekkür ederim.
    ne işi yaptığını tam anlat

    YanıtlaSil
  113. Bir ailenin yanında ev isleri yemek yapıyorum .İşverenim malı müşavir eşinin hasta olmasından dolayı ev isleri ve yemek yapmak üzere ise başladım 3 ay oldu agi icin konuştum alamassin dedi simdi siz ise vergi ödeyip ödemediğini öğren dediniz bunu nasıl öğrenirim.
    vergi ödemiyorsunuz. Bu nedenle maaşınız agi almakdan daha avanatajlı (asgari ücret için ) . Almanız gereken maaş en az 753,52 TL dir.

    YanıtlaSil
  114. Verdiginiz bilgiler icin teşekkür ederim bir sorum daha olacak ılerde emekli olunca tazminat hakkım varmı ev işinde çalısmaya devam eder isem işverenim olmadıgını söyledi.
    evet yok iş kanununa tabi değilsiniz çünkü

    YanıtlaSil
  115. ahmet doğan15 Mart 2012 05:15

    özel sektörde asgari ücretle sigortalı olarak çalışıyorum. Eşim çalışmıyor ve Nisan ayında inşallah ikinci doğumunu yapacak. doğumdan sonra tarafıma yapılması gereken ödemeler nelerdir? Bu ödemeleri alabilmem için benim yapmam gerekenler nedir? Bilgilendirirseniz sevinirim (yazıyı okudum ama tam anlayamadım.)
    süt parası alacaksın ve agi için iki çocuk ve çalışmayan eş parası alacaksın

    YanıtlaSil
  116. esim ingiliz vatandasi ben turkiye cumhuriyeti vatandasiyim. yaklasik iki yildir evliyiz ve 25-02-2012 tarihinde 1 bebegimiz oldu ve dogum ingiltere, de gerceklesti. benim sorum su: cocugun kaydini hem ingiltere hem turkiye de yaptiracagiz. ben su anda calismiyorum ve turkiye'de ne gibi haklardan yararlanabilirim? ve nasil bir yardim alabilirim? ne gibi basvurular yapmam gereklli?ilginize simdiden tesekkurler

    YanıtlaSil
  117. meraba benim resmi nikahım yok ve ayrıyım bekar oldugum için babamın sigortasından yararlanyom ben çocuguma maaş alabilirmiyim
    hayır

    YanıtlaSil
  118. bende yeni doğum yaptım çocuğum 7 aylık oldu parası daha bugün yeni yattı 80 tl veriyorlar hastahanede doğum yaptığına dair bi belge veriyor onu bakırköy yeni mahalle sgk ya götürüyorsun form dolduruyorsun belgeyi oraya veriyorsun paran yatıtıyor ama çalışan kimse ona veriyorlar parayı eşin ise eşine yoksa ikinizde çalışıyorsanız sana ayrı eşine ayrı veriliyor para iki yandan karlı yani
    ama ne varki inekler doğum yapınca 350 tl veriyorlar insanlar doğum yapınca 80 tl veriyorlar bizlerin değeride bu kadar işte

    YanıtlaSil
  119. söylemeyi unuttunda :

    paran yattıktan sonra sana en yakın postaneden alabiliyorsun parayı yada herhangi bir postaneden

    YanıtlaSil
  120. merhabalar ben bi özel şirkette izinsiz ve günde 12 saat calışarak 900 tl maaş alıyorum eşim çalışmıyor ve 8 yaşında bi olum birde 2 yaşında kızım var kanunen ne gibi haklarım var ögrenmek istiyorum cocuk parası gibi..vs teşekürler

    YanıtlaSil
  121. mrb benim 3 cocugum var birisi 7 birisi 3 birisi de 1 yaşında ben bagkurluyum cocuk parası alabilirmiyim

    YanıtlaSil
  122. Selam arkadaşlar bende o 400 kişinin içindekilerden biriyim
    araştırdım hesapladım ve şu sonuca vardım askari ücrete tabi bir işçinin aldıgı 30 gün karşılığı 634.65 üzerinden bekar ile evli çalışmayan çocuksuz aileye aylık 66.49 vererek toplamda 701.14 30 günden maaş alıyoruz burada tek yanlışın şu olduğu kanaatindeyim biz işçilerin net asgari maaşı nedir ?
    yardım ile beraber 701,14 budur.
    701.14 ten 66.49 düşüyorlar :634.65 tl aylık üzerinden /30 deyip =21.155 çıkan sonucada kaç gün çalışmışsanız x 28 = 592.34 net maaşımız oluyor buna ek olarakta yardım parası olan en düşük 66.49 + + topluyorlar : 658.83 tl doğru oluyor AMA? bu hesap benim gibilerde geçerli peki 4 çoçuklu bir ailede nasıl olmalıdır.günlüğü 21.115 olan askeri ücretimiz üzerinde 4 çocuklu evli eşi ev hanımı olan bir işçi 16 gün çalışmasının sonunda çocuk parası dahil edilince ne kadar ücret alır Not: Bu arkadaşımızın bankaya yatan parası 21.115 X 16 : 338.48 bundan sonra tıkalı adamın dört çocuğu var yatan parası 398.76 ayıkla ayıklayabilirseniz

    YanıtlaSil
  123. yekünde hesap yapıldıĞında devletin yolladığı yada şirketlere siz ödeyin vergiden düşün dediği şu çocuk paralarının bile üzerine yatan kansızlara lafım YAZIKLAR OLSUN SIFATINIZA KARAKTERİNİZE

    YanıtlaSil
  124. Annem evde ev yemeği yaparak dışarıya satıyor bu parasıyla isteğe bağlı emekli olmak istiyor ssk dan on beş sene de olabiliyor muş ama nasıl bilmiyoruz sadece duyduk bize bilgi verirseniz

    YanıtlaSil
  125. Birde bağkurlular çocuk parası alabilir mi

    YanıtlaSil
  126. fatih bahtiyar26 Mart 2012 04:36

    slm lar ben 18 aydır özel sektörde çalışıyorum 2 kızım var gerekli evrakları iş yerine verdiğim halde çocuk parası alamıyorum şikayet etmem gerkiyorsa nereye başvurmalıyım geriye dönük bu parayı almam mümkünmü

    YanıtlaSil
  127. Cevabınız bekliyorum

    YanıtlaSil
  128. mehmet tahir sandıkkaya27 Mart 2012 10:31

    merhaba ben tarım bağ kur lusuyum yeni çocuğumuz oldu yeni doğan yardımı parası alabilirmiyim

    YanıtlaSil
  129. slm nakliyecilik işi yapıyordum işlerimin bozulmasından aracın üstündeki hacizden dolayı vergi mükellefliğim devam ediyor. şu an bir villada bekçilik yapıyorum eşimle birlikte çalışıyor elden 1000tl maaş almaktayız. torba yasasından sonra bağkuru durdurup iş veren satış elamanı olarak asgari üçretli ssk lı aylık 27 gün sigortalı gösteriyor bu yasalmı üç çocuğum var yaşları 16,11,1,bu durumda çocuk parası alabilirmiyim nereye müracaat etmeliyim.TEŞEKÜRLER

    YanıtlaSil
  130. babam vefat etti annem dul maaşı ile çocuk parası alıyordu ama 18 yaşıma girdiğim için kesildi.kız çocuk olduğum için aynı zmanda okuyorum ve bekarım evlenene kadar annemin bu parayı alma hakkı var ama 3 aydır alamıyoruz.dilekçe yolladık ankaraya hala cvp gelmedi ne yapmalıyız..

    YanıtlaSil
  131. ben bağkurluyum çocuğum doğdu doğum parası vs gibi para alabilirmiyim

    YanıtlaSil
  132. zübeyde ulusoy8 Nisan 2012 15:13

    ben dul ve 3 kız cocugu olan bir bayanım yasları 3..4..10 olan kızlarım icin ne kadar yardım parası alabilirim ve ne yapmam gerekiyor

    YanıtlaSil
  133. merhabalar ben 19 haftalık hamileyim 27 haftalıkhamileyken doktorum bana normal rapor verecek ve 32 haftalık hamileyken doğum raporu verecek hamileliğim sorunlu geçiyor.sgklı bir çalışanım ben bu durumda doğum parası alabilirmiyim.cevaplandırırsanız sevinirim.

    YanıtlaSil
  134. Ben bir ay önce çocuk parasına başvurdum ne zaman alabilirim bana bilgi verirmisiniz

    YanıtlaSil
  135. selam ben özel sektörde asgari ücretle çalışyorum yaklaşık bir ay sonra çocuk sahibi olacaz bunun için süt parası alabilecekmiyiz??

    YanıtlaSil
  136. ben arzu 2 kizlerim var eşim inşata çalışıyo ayrıyeten 2 çocuğumda var yardım istiyorum sultaniye mah kamelya sok no3 kat3 çiflikköy yalova

    YanıtlaSil
  137. merhaba ben 2 cocuk anesiyim ve cocuk yardimi alabilirmiyim esimin sigortasi bazen yatiyo bazen yatmiyo yardim ederseniz sevinirim...not cocuklarimin biri 6 yasinda otekisi 4 aylik

    YanıtlaSil
  138. benim üstüme kıraathane var ama ben calışmıyorum şuan vergisi bagkur benım ustume işlıyor bagkurumda yatmıyorum baş vurdum cocuk parasını fakat ustume malıye oldugundan dolayı alaamassınız dedıler ne yapmam lazım hıc bır sosyalda guvencemde yok yardımcı olursanız cok sevınırım şimdıden .
    şefik bey kanunen sosyal güvenceniz var görülüyor. Kıraathaneyi sahibinin üzerine geri vermediğiniz sürece sıkıntılarınız devam eder.

    YanıtlaSil
  139. 1973 Dogumluyum.Sigorta baslangıc tarihim 03,03,2003 halen calsıyorum.2 çocuğum var çoçuklarımın dogum tarihlerı sıgorta tarihimden önce çocuk parası ödeyebirmıyım.Eğer ödersem ne zaman emekli olabilirim.
    siz doğum borçlanmasından bahsediyorsunuz galiba . sigortalılıktan önce doğan çocuklar için yararlanamazsınız.

    YanıtlaSil
  140. tarım bağkuru ödüyorum ayda 192 tl cocuk yardımı alabilirmiyim

    YanıtlaSil
  141. beim 1 aysonra inşallak ilk cocuğum olacak nerden nekadar yardım alırım tşk

    YanıtlaSil
  142. selam arkadaşlar benımde dünyadan haberim yok bibakıyım dedim bu bu cocuk parası nasıl alınıyor acaba ben askari üçretle calişiyorum 3 cocuğum var ne kadar alabilirim acaba

    YanıtlaSil
  143. Ben 6 kişilik bir aileye sahibim. 4 çocuğum var 2si ilköğretim 1i lise öğrencisi en küçüğü de 4 yaşında. Eşim taksi şoförü devletin sağladığı sosyal ekonomik destekten yararlanabilir miyim? Eşimin daha yeni bağkuru oldu mecburi olduğu için.. Benimde tarım bağkurum var fakat ödeyemediğimizden dolayı yararlanamıyoruz.

    YanıtlaSil
  144. slm bu askeri gecim indirimi 701 in icinde anladık bi iş yerinde ssklıyım 1 cocugum var 701 haricinde iş veren nekadar daha vermesi gerekiyo saygılarla

    YanıtlaSil
  145. Merhaba.
    Ben özel sektörde çalışıyorum 2 senedir. Yeni doğum yaptım.Eşim bağkurlu ve ödemelerini yapamıyor. Yapılandırdı ama yine ödeyemedi. Sgk açısından Otomatik olarak babanın üzerinde mi görünüyor bebeğimiz.Benim sigortamdan faydalanması için ne yapabilirim.SGK dışında Özel sigortam da var iş yeri sebebiyle. Eşim iş yeri sahibi. Şahıs şirketi var. Bağkurlu olarak bebeğimizin kendisinden faydalanmadığını, ödemelerini yapamadığını bir dilekçe olarak yazsa ve kaşelese, kendi kendini kaşelemiş olmaz mı şahıs şirketi sebebiyle? Yardımlarınızı rica ederim.

    YanıtlaSil
  146. mrb. ben askeri ücretle özel bir sektörde çalışmaktayım eşim çalışmıyor 4 çocuğum var yardımal alabılırmıyım alırsam nerde nasıl başvuracam yardımcı olursanız sevınrım

    YanıtlaSil
  147. mrb.ben bir inşaat şirketinde çalışıyorum. aslında bu soruya cevap verırsenız bır cok kısıyı bılgılendırmış olursunuz.aslında ben inşaat işçisiyim benim sigorta primim asgari ücret üzerinden yatırılıyor normal de bu bır vergı kacakcılıgı buyuzden sızden yardım ıstıyorom . benımle bırlıkte sayızsız ışçi war bu durumda olan calıştıgımız sure ıcerısınde prımlerımız hep asagarı ucret uzerınden yatırıldı we cocuk parası hıc alamdaık . bunun ıcın ne yapabiliriz...Bunu için bbı yhol gosterır we cewap yazarsanız cok sewinirim, şimdiden cewap için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  148. merhaba ;

    ben evliyim ve eşim çalışmıyo 701 lira maaş alıorum ayrıca 6 aylık bir kızım var bugün bu yazıyı okuduktan sonra aile bildirim formu doldurup iş yerime verdim bir okulda sekreterlik yapıorum sigortalıyım net maaşım ne zaman ve ne kadar olur bunu merak ediorum yardımcı olursanız sevinirim

    YanıtlaSil
  149. işyeri sahibiyim bağkurumu ödüyorum 15 günlük cocuğum var cocuk parasından yararlanabilirmiyim.aydınlatırsanız sevinirim

    YanıtlaSil
  150. ben HASAN DOGAN2 Eylül 2012 03:06

    Ben1500Tl maaşa çalışıyorum 3 çocuğum var normalde benim 1600tl almam lazım ama bunu kesıp 1500tl veriyorlar çocuk parasınıda dahıl ediyorlar çocukparası şirkete yatması mecburmu acaba başka yolu yokmu

    YanıtlaSil
  151. ANNEM ÇOÇUK PARASI ALIYORDU BENDE 4 AYDAN BERİ SİGORTALI ÇALIŞIYORUM YAŞIM 27 AYNI EVDE KALDIĞIMDAN DOLAYI AİLEME ÇOÇUK PARASI VERİLMEMİŞ NEDENİ SİGORTALI OLAN BİRİNİN AYNI EVDE BULUNMASIYMIŞ İKAMETGAHIMI ORDAN KALDIRIRSAM TEKRAR VERİLİRMİ ONLARA ÇOÇUK PARASI

    YanıtlaSil
  152. slm biz yeşilkartlıyız 3 ay sonra kızım olacak emzirme yardımı olabilirmiyim acaba

    YanıtlaSil
  153. asker eşiyim şu anda eşimin üzerinden sigortalıyım çocuk yardımı için başvurdum kabul edildi fakat ne kadar alacagımı bilmiyorum bebegm şuanda 5 aylık

    YanıtlaSil
  154. benim 3gün önce çocuğum oldu doğum parasını nasıl alırım veeşinden ayrı bi ablam var ilkokula giden iki çocuğu var sigortası da yok ama devletten para alamıyor acaba ne yapmalı

    YanıtlaSil
  155. eşim 3 gün önce dogum yaptı acaba dogum parasını nasıl alırım ve eşinden ayrı ablam ım ssk ve bi güvencesi yok iki cocuğu ilkokula gidiyor acaba ne gibi yardımlar alabilir şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
  156. mehtap arslanboğa24 Eylül 2012 09:02

    benin ilk eşimden olan 9 sınıfa giden iki kızım var ben bakıyorum hiç bir gelirleri yok bunlar için devlet yardım yapıyormu yapıyorsa ben nasıl faydalanacam

    YanıtlaSil
  157. gamze gamsız1 Ekim 2012 18:06

    merhaba ..sigortalı olarak çalışıyorum ve 1i ilkokula 1ide ortaokula giden 2 tane çocuğum var işyerim duyuru asmış 2012-2013 öğrenim yılı için tahsil yardımı için form doldurunuz diyor bu formu nereden alabilirim ..yardımcı olursanız sevinirim okuldan mı alıcam yoksa işyerimden mi?

    YanıtlaSil
  158. merhabalar benim sorum ben sigortalı calışmaya başlayalı iki ay oldu benim yaklaşık 20 gun icinde bir cocugum olackak ben sut parası alabilirmiyim

    YanıtlaSil
  159. slm lar eşimle ayrıldık 4 yaşında çocuğumuz var. velayeti benim üstümde ben sgk lı olarak calışıyorum ve askeri gecim indirimi halk diliğle çocuk parası alıyorum bu durumda anne sgk lı olarak calışmış olsa çocuk parası alabilmek işin başvura bilir mı? teşekürler

    YanıtlaSil
  160. sıradanbiri9 Ekim 2012 07:33

    Sayın admin eline sağlık yazın başvurulacak yer dışında gayet açıklayıcı olmuş .. ama birde sigortalı çalışanların veya sigortalı olanların hangi evraklarla ve nereye başvuracağını yazsanız çok daha faydalı olurdu 3 tane çocuğum var işveren vasıtasıylamı başvuruyoruz yoksa kendimizmi ve nereye başvurmamız gerekiyor.
    siz işverene bildireceksiniz.

    YanıtlaSil
  161. ferdi canik adlı ögrencinin cocuk parası ne zaman çıkaçak bilgi verirmisiniz

    YanıtlaSil
  162. ferdi cani in çocuk parası

    YanıtlaSil
  163. BENİM ADIM FERDİ BEN BU HESAPTAN NE KADAR ALACAGIMI SÖYLERMİSİNİZ
    BEN ORTA OKULA GİDİYORUM

    YanıtlaSil
  164. iki yıldır çoçuk parasını alamıyoruz neden

    YanıtlaSil
  165. benim çocuk param ne zaman çıkar

    YanıtlaSil
  166. iyi günler arkadaslar ben evliyim eşim cezaevinde ve bir bebegimiz var esim eski özel iş yerinde yeni bir kanun geregi halen calısıyor gösteriliyo (( 6 ay işten cıkarılamıyormus )) ancak ben sigortadan yararlanamıyor ve maas vs almıyorum esimin üzerine bir adet motor var ama borcu devam ediyor bu durumda ben cocuk parası vs alabilir miyim bebegimin masrafları beni cok yordu herhangi bir destekcim yok

    YanıtlaSil
  167. MERHABA ADIM DUYGU EŞİM ÇALIŞMIYOR BENDE EV HANIMIYIM 10 AYLIK BİR BEBEĞİM VAR .ÇOCUK YARDIMI İÇİN NEREYE BAŞVURUCAM .BİLGİLENDİRİRSENİZ SEVİNİRİM İYİ ÇALIŞMALAR.

    YanıtlaSil
  168. MERHABA BEN 2 YILLIK EVLİYİM 10 AYYLIK BİR BEBEĞİM VAR EŞİM ÇALIŞMIYOR COCUK YARDIMI İÇİN NEREYE BAŞVURUCAM ALABİLİRMİYİM

    YanıtlaSil
  169. gülşen öz27 Ekim 2012 04:49

    2003 Mart 8den itibaren 1164 gün sigortalı olarak çalıştım.sonra 1.06.2006 dan itibaren isteğe bağlı 1020 gün ödedim.bu esnada öderken yurt dışı borçlanmamı da 2305 gün olarak ödedim.2009 dan sonra tekrar bir fiil sigortalı çalıştım.soru1:isteğe bağlı sgk dan sayılacak mı? soru2:bundan sonra eksik kalan günlerimi isteğe bağlı ödesem yinede sgk dan emekli olabilecek miyim?

    YanıtlaSil
  170. ssk/nın cocuk parası nezaman yatacak öğrenebilirmiyim

    YanıtlaSil
  171. FATİH AKGÜL5 Kasım 2012 06:05

    hocam ben ssk lıyım eşim doğum yaptı ve ev hanımı doğum yardımı vs ne tür haklarımız var ve kime nasıl müracaat etmem gerekiyor bilgi verirseniz çok sevinirim iyi çalışmalar

    YanıtlaSil
  172. ınsana 89 tl ınege 350 tl dıye dusunme eger oyle dusunuyorsan 2 cocuktan sonra koyune gıt ıstedıgın kadar ınek al dogurt o para sanada gelsın lutfen hayvancılıkla ugrasmıyorum ama en azından onun ıcın yapılan masrafları ve cıleyı sıkıntılarını bılırım bırakın da o kadar da olsun

    YanıtlaSil
  173. slm 7 aylık hamileyim ev hanımıyım esimde 800 tl calıyor ve gss var dogum parası veya cocuk yardımı ile herhangibir yardım alabiliyor muyum cevaplarsanız sevinirim...simididen tsk ederim ...

    YanıtlaSil
  174. slm ben iki çocuk annesi ev hanımıyım eşim servis şöfürü ev kira aylık gelirim 600 ben çocuğuma emzirme parası alabilirmiyim ilgilenirmisiniz

    YanıtlaSil
  175. Ben çalıştığım yerden 2009 mayıs ayından itibaren aile yardım parası alamıyorum.İş yeri sahibi ödeyeceğini söylüyoe ama halen ödemedi.Ayrtca maaş bordrosunda aile geçim bölümünde yazıyor.Bordroda yazıyor ama parayı vermiyorlar bunu nasıl ispst edebilirim yani parayı alamadığımı.Nereye başvurmam gerekiyor..Cevap verebilirseniz çok sevinirim.TEŞEKKÜRLER.

    YanıtlaSil
  176. hayriye bülbül13 Kasım 2012 07:21

    kac aydır coçuk parası alamıyorum ve durumumuzda iyi deyil yardımcı olun lütfen

    YanıtlaSil
  177. mrb ben ev hanımıyım sigortmı kendim yatırıyorum 6 yasında çocugum var çocuk parası alabilirmiyim

    YanıtlaSil
  178. Keşke okul yardımı yerine hakkı olana yardım etsedinz gerçekten muhtaç kişilere yardım etseniz ilgili veliler yaniiii :/

    YanıtlaSil
  179. ben ssk lı olarak calısıyorum 16 aylık bi oğlum var acaba cocuk yardım parası alabilirmiyim eşim çalışmıyor .ilk doğduğunda 80 tl süt parası almıştım...

    YanıtlaSil
  180. slm 6 ay önce okul parası için başvurdum3 çocugum var ama 70 ytl aldım bu süt parasımı verilen okul parası neden alamıyorum

    YanıtlaSil
  181. slm 3 çocugum var okul parası için baş vurdum ama 70 ytl aldım neden öbur çoukların parasını alamıyorum

    YanıtlaSil
  182. ben ankara polatlıdan deniz ünsal.iki senedir yeşil kartlıyım.bu senenin başında çocuk parasına kayıt oldum. fakat hala bir cevap alamadım.kaymakamlığa veyada s.y.d.v. gittiğimde haber veririz bekle cevabını alıyorum.3 çocuğum var.eşim inşaat işçisi.çok ihtiyacım var bu para çocuklarımın eğitim ihtiyaçları için.cevap yazabilir misiniz lütfen.sayın admin.şimdiden teşekkür ederiz.

    YanıtlaSil
  183. ben 657 y e tabi devlet memuruyum. yeni evlendim eşim özel sektorde sigortalı olarak çalısıyor aile yardımı alabilimiyim acaba.

    YanıtlaSil