asgari geçim indirimi



asgari geçim indirimi tablosu özet olarak 2012 miktarları çocuk ve çalışmayan eş indirim miktarları 1 2 3 4 5 çocuk indirimi  miktarlarını kapsamaktadır. 2012 yılı agi için  hesaplama yapılmıştır.


2012 ocak  haziran  döneminde asgari ücret neti  (634,65 TL ) aşağıdaki 2012 asgari geçim indirimi miktarlarını alacağınız paraya ekleyeceksiniz .2012 temmuz aralık asgari ücret neti ise 673,30  tl dir ve asgari ücretli olarak elinize geçecek parayı bulmak için yine aşağıdaki tutarları ekleyeceksiniz. parasal miktarlar yıllıktır bir kere belirlenir  ocak ve temmuz paralarıda aynıdır.


Asgari geçim indirimi 2012  hesaplama tablosu aşağıdadır. Agi Tablosu .Form 1 yıllık geçerlilik süresine sahiptir.







































































































Durum
 tutar
Bekâr66,49
Evli eşi çalışan66,49
Evli eşi çalışan 1 çocuk76,46
Evli eşi çalışan 2 çocuk86,43
Evli eşi çalışan 3 çocuk93,08
Evli eşi çalışan 4 çocuk99,73
Evli eşi çalışan 5 çocuk106,38
Evli eşi çalışan 6 çocuk113,03
Evli eşi çalışan 7 çocuk113,03 üst sınır
Evli eşi çalışmayan79,79
Evli eşi çalışmayan 1 çocuk89,76
Evli eşi çalışmayan 2 çocuk99,73
Evli eşi çalışmayan 3 çocuk106,38
Evli eşi çalışmayan 4 çocuk113,03
Evli eşi çalışmayan 5 çocuk113,03 üst sınır
Evli eşi çalışmayan 6 çocuk113,03 üst sınır
Evli eşi çalışmayan 7 çocuk113,03 üst sınır
Bekâr 1 çocuk76,46
Bekâr 2 çocuk86,43
Bekâr 3 çocuk93,08
Bekâr 4 çocuk99,73
Bekâr 5 çocuk106,38
Bekâr 6 çocuk113,03
Bekâr 7 çocuk113,03

Tablodaki bekar ve çocuklu olmak kafanızı karıştırmasın.Asgari geçim indirimi uygulamasında çocuk ; ücretli ile birlikte oturan veya ücretli tarafından bakılan (nafaka verilenler, evlat edinilenler ile ana veya babasını kaybetmiş torunlardan ücretli ile  birlikte oturan) 18 yaşını veya eğitim gören  25 yaşını doldurmamış çocukları ifade eder. kız veya erkek çocuk ayrımı yoktur.Örneğin Dul kişi bekar kabul edilmiştir

yukardaki tutarları net ücrete ekleyerek elinize geçecek ücreti bulabilirsiniz.

agi ile birlikte ne kadar alınacak




[caption id="" align="alignnone" width="424" caption="agi 2012 asgari geçim indirimi calismadunyasi.com"][/caption]

 

Tabloda yer alan medeni durumunuz eşinizin durumu ve sahip olduğunuz çocuk sayınıza göre belirlenen rakamları ekleyerek elinizi geçecek tutarları bulabilirsiniz.

yukarıda belirtilen miktarlar bir anlamda vergi iadesi gibi olup eski fiş parası şeklinde  çalışana ücreti dışında ayrıca aylık ödenir. Hesaplama yapılan rakamlar asgari ücretin içinde değildir ek olarak ödenir. Yılda bir kere belirlenir daha yüksek ücrete göre değişmez sabittir.


geçim indirimi 2012 agi 2012

89 yorum:

  1. merhba ben bı mgzada clısmaktayım ve ben asgarı ucret alıyorum yanı 630 tl ama asgarı gecım ındırımımı almıyorum 4 yıldır bu magzada yım bana asgarı gecım ındırımı parası vermek zorunda degıllermı

    YanıtlaSil
  2. aysun hanım a.g.i hariç asgari üc.2011 ocak için 570,21 TL dir .Bekar iseniz bu rakama 59,74 miktarını ekleyeceksiniz. Toplam 629,95 eder yuvarlama sonucu 630TL olur .Yani verilen miktar doğru

    YanıtlaSil
  3. aysun hanım çık komiksiniz. yukarıda zaten bunun sebebi yazıyor. :)) admin emeğinize saglık

    YanıtlaSil
  4. osman yeniçulha9 Eylül 2011 23:27

    merhaba arkadaşlarla yeni işe girdik 26,08,2011 de başladık bugün 10,09,2011 ilk maaşımızı alacağız ama ilk ay devletin indirimi vermedigi söylendi dogrumu?

    YanıtlaSil
  5. asgari ücret 660 lira evliyim eşim çalışmıyor 2 çocuk babasıyım ben kaçlira almam lazım bilgi verirmisiniz sevinirim teşekkürler

    YanıtlaSil
  6. kendiniz için 89,61 TL 599.21 neti toplarsak 688,82 TL alabilirsiniz

    YanıtlaSil
  7. bugün itibariyla 3 çocuk lu anne çalışmıyor bu kişinin agi parası asgari ücretle toplam kaç para eline ücret geçer.

    YanıtlaSil
  8. %40 duyma engeli raporum var.İki 6 yaşından büyük 2 çocuğum var.Eşim çalışmıyor.Şu an devlet vergisi hariç 620 TL maaş alıyorum ama doğrumu alıyorum bilmiyorum.Almam gereken tutar bu mu , bu değilse ne kadar almalıyım? Yardımcı olursanız sevinirim.

    YanıtlaSil
  9. konu nedir fiş parası gibi mi

    YanıtlaSil
  10. 2 çocuk eş çalışmıyor ne kadar para alırım

    YanıtlaSil
  11. eşim çalışmıyor 2 çocuğum var ne kadar alacağım maaşı

    asg. üc + 97 TL = 734.38

    YanıtlaSil
  12. çok güzel hazırlanmış ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  13. metin yılmaz13 Ocak 2012 02:39

    2 aydır işgörmezlik raporluyum askari geçim indirimini nereden almam gerekli ,yoksa sgk tarafından ödenen istirahat parasına dahilmi oluyor?
    raporluya asgari geçim indirimi yok .istisna olarak işveren ödeme yapıp primlerinizi yatırıyorsa alabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  14. METİN YILMAZ15 Ocak 2012 01:12

    Teşekkürler ,anladım emeğinize sağlık .

    YanıtlaSil
  15. Asgari ücret ile a.g.i ile birlikte mi 701 lira oldu?yoksa ayriyetten a.g.i mi var mi?herkes farkli soyluyor.
    agi ile birlikte 701 TL ikinci tabluda açıklanmıştır.agisisiz 634,85

    YanıtlaSil
  16. çalışanım evliyim iki çocugum var nekadar maş almalıyım rica ederim
    evli eş çalışmıyor 2 çocuk 734,38

    YanıtlaSil
  17. KEMAL GÜRSEL24 Ocak 2012 08:29

    asgari ücretle çalışıyorum 3 çocuk babasıyım kaç para alırım

    741.03 TL net

    YanıtlaSil
  18. şimdi 2012 itibari ile ilk 6 ay 701 lira olan asgari üçretli evli eşi çalısmayan 1 çocuklu net kaç lira alır..
    724.41 alır yazıda bulunan ikinci tabloya bakarsanız görürsünüz.

    YanıtlaSil
  19. ben tamer kosif 2011 tarihinde kapıcı olarak işe başladım fiş almıyorum 720.00tl maaş alıyorum evliyim fiş parası alıbiliyormuyum.Eğer alıyorsam nerden nasıl almalıyım.
    kapıcılar alamıyor. Çünkü vergi ödemiyorlar

    YanıtlaSil
  20. FATİH ÖZER30 Ocak 2012 07:46

    Benim 3' çocuğum var eşim çalışmiyor.bütün kesintiler hariç,Çocuk ve eş yardımları dahil dahil, elime toplam nekadar geçecek,...(yil 2012).

    YanıtlaSil
  21. halime çiçek3 Şubat 2012 09:08

    arkdaşlar ben 5 ay bir şirktte calıştım 2 hafta önce işten cıkartıldım ama iş verenim bana 5 aydır agi paramı ve ihbar tazmintımı ödemedi. bugün görüştüm iş verenimle agi parasını vermek gibi bir zorunluluk yoktur diyor. ne yapmalıyım lütfen yardımca olurnusunuz?
    hemen maliyeye şikayet edin. vermek zorunda

    YanıtlaSil
  22. özgün çelik4 Şubat 2012 15:12

    ben evli ve 4 çocukbabasıyım eşimde çalışmıyor. 701.00 tl asgari ücrete göre a.g.i.dahil nekadar almam lazım.
    747,68 TL alırsınız

    YanıtlaSil
  23. Ahmet Çankaya5 Şubat 2012 13:23

    ben 990 tl maaşa çaıışıyorum .agi ne kadar almalıyım. evli eşi çalışmayan 2 çocuk var.
    99.73 Tl alacaksınız. Aldığınız maaş önemli değil . sizin durumunuzdaki herkez ne kadar maaş alırsa alsın bu 99,73 Tl yi alır

    YanıtlaSil
  24. Emrah KALAMAR5 Şubat 2012 16:39

    Efendim ben bi şirkette işe başladım.Aralık 2011 den 10 gün pirim yatırmış işverenim ve 10 gün için 279.00 TL kazanç göstermiş,bu rakam doğrumudur.Teşekkürler
    http://www.calismadunyasi.com/sgk-prime-esas-kazanc-tavan-taban-miktar işveren ücretinizi tabandan göstermiş günlük çarpı 10 gün

    YanıtlaSil
  25. 701 tl ye agi dahil mi agi den kesinti oluyor mu
    bekarsanız dahil bekar değilseniz eş ve çocuk durumuna göre daha fazla alırsınız.

    YanıtlaSil
  26. Ben asgari ücrete çalışıyorum. çocuk parası içindemi yoksa çocuk parası hariç mi. 2 tane çocugum var yorum yaparmısınız ltfn....

    YanıtlaSil
  27. evli 1 çocuklu eşi çalışan bayanım ocak 2012 itibari ile 701tl net maaş alıyorum ne kadar almam lazım
    çocuk üzerinden eşiniz para alıyorsa 701 TL agi çocuk indirimini çocuk için siz alırsanız 711,11 TL almanız gerekir

    YanıtlaSil
  28. evli 2 çocuk babasıyım.ocak itibari ile ne kadar maaş almam gerekir. eşim çalışmıyor. şirket maaşım 680 tl dir. asgari geçim indirimi hariçtir.
    99,73 + 634,65 = 734,38 TL alacaksınız

    YanıtlaSil
  29. şimdi ben bişey soracağım babam sigortalı işci aylık asgari ücret alıyor şimdi bu agi parası onu asgari ücretten ayrı bir para olarak mı veriyorlar yoksa mesela asgari ucret 600 dielim bu agi ile 660 oluyor diyelim ama babama 600 tl veriyorlar ve böyle diyolarlar senin maaşın zaten agi ile 600 tl aldıgın paraya dahil bu dogrumu yoksa babamı kandırmışlarmı

    YanıtlaSil
  30. merhaba ben 5 eylül 2011 de işe başladım.eylül ayına ait asgari geçim indirimimi alamazmıyım.yani ayının başında başlamadığım için alamıyorum agi'yi.

    YanıtlaSil
  31. agi vergi iadesi değilmi neden işveren vermiyor. Nereye şikayet etmemiz gerekir.
    Maliye bakanlığına bir dilekçe ile başvuru yapınız.

    YanıtlaSil
  32. hayır kardeş yalan söylüyorlar zaten agi vergi iade parası bunu devlet veriyor şu an asgari ücret 634 lira artı agi ve buda çocuk sayisina göre degisir senin babanın hakkını birileri yiyor ben olsam onların burnundan fitil fitil getiririm internetten çalışma bakanlığına şikayet te bulun

    YanıtlaSil
  33. ben asgari ücret olarak 701 lira alıyorum bekar parasıda içinde mi yoksa ayrı yerden mi alacagız rica etsem bana cevap yazar mısınız.
    içinde . yazıdaki ikinci tabloya bakınız.

    YanıtlaSil
  34. merhabalar asgari ücret ile çalışiyorum eşimden ayrıldım 1 çocumuz var velihatı annesinde aylık 150 tl nafakası var agi sinden yararlana bilirmiyim sgk güvencesi benim sgk tarafından karşilanıyor annesi çalışmıyor teşekkürler

    YanıtlaSil
  35. ben 6 aydır bir şirkette sigortalı olarak çalışıyorum benim maaşım bankaya asgarisi yatıyor geri kalanı elden veriliyor ama ben sigorta kaydım yapılırken bekar olarak işlenmiş evliyim ve bir çocuğum var . 2012 itibari ile bankaya yatan asgari ücretim 720 tl ama şuan bekar görünüyorum 6aydırda bekar olarak asgari alıyorum bi durum söz konusumudur.
    Durumu işverene belirtiniz. sizin durumunuzdakiler eş çalışmıyor ise 734,38 TL alır . Bu arada işvereninizde elden para verirken kanuna aykırı davranıyor.

    YanıtlaSil
  36. ben 2 çocuk babasıyım ve eşim çalışmıyor bana verilen para 728,13 tl benim normalde 2 çocuk ve eşi çalışmayan birisi olarak almam gereken ücret ne kadar'dır bana bildirmenizi istiyorum
    734,38 TL olmalı

    YanıtlaSil
  37. eşim çalışmıyor iki çocukluyum çocuğum biri haftada bi gün çıraklık eğitime gidiyor diğer günler çalışıyor ben ne kadar para alırım?

    YanıtlaSil
  38. ben şunu soruyorum:eşimde sigortalı bende sigortalıyım 3 çocuğum var muhasebeci bana agi parasını eşimin almasının gerektiğini söylüyor ama eşim almıyor bayan olarak benim alma yetkim varmı? sağlıkta çocuklar benden yararlanıyor benim bayan olarak ne yapmam gerekiyor? muhasebeci sen alamassın diyor. alabilirmiyim.
    alabilirsiniz.sadece 1 kişi alır.beyanınızı ona göre yapınız.

    YanıtlaSil
  39. merhaba şule hanım sorunuzu yanıtlayayım eylül ayının 5 inde iş başı yapmışnız bu fark etmez agi(asgari ücret) ay içerisnde kaç gün çalısrsanız çalışın yinede alırsınız agi'yi fakat bekarsanz aginz 66 tl olduğundan ay içerisnde kaç gün çalşmışsanız o kadar güne bölün mesela 66 bölü 25 gün çalışmış kabul edelim bu rakama böldüğünüzde çıkan sonucu hak etmişsnz alabilrsiniz

    YanıtlaSil
  40. ben 20yıldır aynı iş yerinde çalışıyorum.iki yıldır çocuk parası alıyorum geriye dönük 18 yıllık çocuk parasını alabilirmiyim.lütfen cevaplarsanız sevinirim.

    YanıtlaSil
  41. Ben ssk çalışıyorum 3 çocuk var toplam nekadar asgari üçret almam lazım

    YanıtlaSil
  42. ben özel sektörde 10.80 maaşla işle çalışanım bankaya yatan 1000tl bu gün çıkarmış olsalar ne kadar çıkış alırım veya çıksam ne alırım.
    ne sorduğunuz anlaşılamadı 10.80 maaş nedir.ayrıca tazminatı soruyorsanız.site içi arama yapın konu başlığının altına yorum yapınız.

    YanıtlaSil
  43. Ben özel sektörde 1.080 maaşla işle çalışanım bankaya yatan 1.000tl. Bu gün çıkarmış olsalar ne kadar çıkış alırım veya çıksam ne alırım.? Bu arada 5yıl 8ay'dır çalışıyorum..

    YanıtlaSil
  44. a.g.i.ni işverenin kendi isteğine kalmış bir şey mi yoksa devlet bunu çalışana her ay mecburi bir a.g i ni mi vermek zorunda ?artı bunu bazı işverenler veriyorum deyip işciye imza attırıyorlar sizi işten çıkarırım diyerek tehtid eden bile oluyor işçi burda ne yapmalı .
    kendi isteğine bağlı değil.Devlet vergi aşıyor:işveren sizden kesip ödüyor.Ana mantık şu Durumunuza göre bir vergi indirimi söz konusu oluyor.Devlet bu vergiyi almıyor işverenede işçiye öde diyor.Siz almaz iseniz aynenin işverenin cebine gider

    YanıtlaSil
  45. metin kutluay6 Nisan 2012 14:36

    İKİ YILDIR BİR ŞİRKETTE SİGORTALI OLARAK ÇALIŞIYORUM, ALDIĞIM MAAŞ ASGARİ ÜCRETİN ÜSTÜNDE EVLİ EŞİ ÇALIŞMAYAN VE İKİ ÇOCUK BABASIYIM. AGİYİ ALABİLİRMİYİM, ALSAMDA İKİ YILDIR ALAMADIĞIMI ALABİLİRMİYİM YASAL HAKKIM VARMI YARDIMCI OLURSANIZ SEVİNİRİM..

    YanıtlaSil
  46. merhaba....özel güvenlik görevlisi olarak çalışıyorum...net maaşım 800 lira eşim çalışmıyor ve 3 tane çocuğum var...şirket elemanı olarak çalışıyorum...çocuk parasını her ay maaşla beraber hesabınıza yatıyor diyorlar ancak ben bundan emin oluyorum elime geçen net+cocuk parası 880 lira bunun tam ne kadar yattığını nereden öğrenebilirim...devletin bana ne kadar verdiğini ve bunların içerisinden kesinti yapmadığından nasıl emin olabilirim...

    YanıtlaSil
  47. maskeli baykuş12 Nisan 2012 12:58

    sağlun

    YanıtlaSil
  48. ben kamuda taşeronda işçi olarak çalışmaktayım eşimden ayrıyım her ay nafakamı ödüyorum dört çocuğum var benim siğortamdan faydalanıyorlar ama velayetleri annelerinde ,aylık 701 lira alıyorum geçim indiriminden faydalanamazsın eşinden ayrı olduğun için diyorlar doğrumu bana yardımcı olursanız sevinirim

    YanıtlaSil
  49. agi ne zaman asgari ücretin içine dahil edildi bilgi verirseniz sevinirim ben önceden asgarinin haricinde alıyordum şimdi içinde ne ara oldu böyle

    YanıtlaSil
  50. Merhabalar ben çoban olarak işe yeni başladım evliyim eşim çalışmıyor 4 çocukluyum buna göre benim almam gereken miktar ne olmalı?İlginize şimdiden teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  51. SeLamLar Ben EvLiyim Cocuk Yok Yeni İşe Girdim İLk Maaşımı ALmadım Benim Sorum EvLİyim EvLİLİk İçin Ne Kadar TopLam Ücret VeriLer Asgari Ücret 701 TL EvLi OLunca Ne Kadar OLur BiLmiyorum BiLgi VerirSeniz Sevinirim Şimdiden TeşekkürLer..

    YanıtlaSil
  52. merhaba ben 1,5 yıldı rözel şirkette çalışıyorum 900 tl maaş alıyorum fakat maaşımı elden alıyorum bu güne kadar hiç aği paraı almadım ne yapmam lazım bekarım ne kadar aği almam gerekiyor ssk asgari ücret olarak yatıyor cevaplarsanız memnun oluru iyi günler

    YanıtlaSil
  53. Hasan özyürek25 Nisan 2012 16:14

    bu para az değilmi kira veren bir aile geçinmekte çok zorlanıyor hatta geçinemiyorda denebilir
    AGİ yi vergi iadesi gibi düşünün. Yani ödediğiniz vergiden daha fazlasını alamazsınız.

    YanıtlaSil
  54. zeynep ertuğrul28 Nisan 2012 14:43

    merhaba.evliyim ve bir kızım var.eşim agi alıyor. ben de 2 mayısta 1000 tl maaşla işe başlayacağım. ben de agi den faydalanabilir miyim? yani hem eşim hem de ben agi alabilir miyiz? alırsak tutar nedir? yardımcı olursanız sevinirim. saygılar.
    çocuklar için biriniz yararlanırsınız. Diğeriniz ise evli eşi çalışan çocuksuz gibi yararlanır

    YanıtlaSil
  55. ben 4 sennedır sıgortalı calısıyorum ve batron fiş parası vermıyor 1300 tl maas alıyorum acaba 4 yıllık fiş barasını alabılırmıyım yardımcı olursanız sevnırım sayıgılarımla ?
    İşverene başvurun vermez ise maliyeye şikayet edeceksiniz.

    YanıtlaSil
  56. o muhasebeci üçkağıtlık yapıyor.
    agi ni vermek zorunda. eşin ayrı, sen ayrı alırsın. çocuklarınkini ise sadece birinizin üzerinden yani ya eşin ya da sen alırsın.

    maliyeye şikayet ederim deyin...
    .... gibi vermek zorundalar.

    YanıtlaSil
  57. Merhaba ben bi fabrikada 2 senedir calismakdayim askeri ucret aliyorum fakat isten cikmak istiyorum tazminatimi alabilirmiyim ?

    YanıtlaSil
  58. ben 1500 net maasa anlasıp ıse gırdım asgarı ucretımı bankaya yatıryorlar gerı kalanın elden alıyorum ve agi ıstedıgımde yatırılan asgarı ucretın ıcınde dıyorlar agi ayrı vermelerı gerekmıyormu cvp lütfen

    YanıtlaSil
  59. Merhabalar turizm sektöründe 850 tl maaşla calışan bir ön büro görevlisiyim.Muhasebe müdürüne giden Genel müdürümüzün onaylamış olduğu iş başvuru formunda belirtilen ücret 850 tl idi.Muhasebe & personel müdürüne ek olarak belirtilen maaş haricinde agi alıp almayacağımı özelikle sordum.hıhı ewt tabi canım diyerek geçiştirdi.Maaş günü geldiğinde agi ye dair herhangi bir ödeme yapılmadığı gibi muhasebe ve personel müdürü olarak kendisinin agi konusuyla ilgilenmediğini müdürün belirttiği ücret neyse onu vermekle yükümlü olduğunu bildirdi.Müdürümüz ise yazdığı maaşın içinde herşey dahil olduğunu söylüyor.Üstüne muhasebe agi verir vermez onu bilemem diyor bu nasıl işletmecilik anlayışıdırrr ne yapmam gerek lütfen yardım edin...

    YanıtlaSil
  60. ben şunu merak edıyorum etrafımdakı herkes asgari ücret + agi 800tl alıyorlar öylemi olması gerekıyor. yoksa 673+66=739,79 mu

    Yol parası veya yemek parası da alıyor olabilirler. Yukardaki rakamlar doğrudur.

    YanıtlaSil
  61. eşimden boşandım oğlum benim velayetimde. asgari ücret alıyorum elime net ne kadar geçmesi gerekiyo

    YanıtlaSil
  62. ben özel bir şirkette çalışıyorum...750 tl maaşım ...agi yle birlikte ne kadar maaş almam gerekiyor ...teşekkür ederim ..ama maaşımız asgari ücret olarak gösteriliyor

    YanıtlaSil
  63. ben e devleten baktığım zaman 25 gün pirim var çalıştığım ayda ve bunun prim tutarı 787,50 olarak görünüyor benim maaşım ne kadardan görünüyor. ayrıca ben 31,07.2012 iş başı yaptım ve ben 26.08.2012 de iş kazası yaptım neden 25 gün ödemişler 26 olması gerekmezmiydi.
    8.ay için 26 olması gerekir.

    YanıtlaSil
  64. mrb bn 4 yıl bi işş yerinde calstm ilk işe girdgmde maasım 650 di 4. senemde maasım 850 oldu kendı istegimle işten cıktm iş veren tazminat vermeyecegini fakat a.g.i parasını benimle bi orta yol bulup verecegini söledi yasal olarak bnm 4 yıl boyunca hiç almadgm a.g.i toplu olark ne kdr almam gerekkk (( önemli benm içn yardmci olursanz sevinirim )

    YanıtlaSil
  65. ben bugün bir işi kabul ettim bana agi dahil 800 tl olduğunu söylediler net maaşım bu değil mi şimdi anlamadım ben birşey açıklarsanız çok sevinirim

    YanıtlaSil
  66. agi parami alamiyorum vermiyoruz diyorlar nereye basvurmam sikayet etmem gerekir

    YanıtlaSil
  67. ben bir iş yerinde çalışıyorum evliyim iki çocuğum var eşim çalışamıyor maaşımı elden alıyorum çocuk parası alamıyorum zorunluluk varmı nasıl alırım

    YanıtlaSil
  68. hicran okumuş30 Eylül 2012 15:22

    merhaba ben özel bir şirketin muhasebesinde personel sorumlusu olarak çalışıyorum. personelle aramda çocuk parası yüzünden problemler çıkıyordu. bu tablo benim için çok faydalı oldu.sizlere teşekkür ediyorum.

    YanıtlaSil
  69. merhabalar ben 1yılı askın calışıyorum ve sıgortalıyım ama cocuk parası almıyorum nasıl alabılırım 2yasında kızım ve ayrıyım

    YanıtlaSil
  70. merhaba ben bankada taşeron firma adı altında 770 tl ye çalışmaktayım bu firma 2010/3 ayda banka ihalesini aldı ve bu zamana kadar çalışmaktayım ve bunlar beni bekar işci olarak göstermişler maaş bodram da baktığım üzre ve bir de benim %99 özürlü çocuğum var gelir idaresi başkanlığın dan yazı aldım işverene verilmek üzere fakat sakatlık indirimi tutarından bana geriye kalan miktar verilmemekte bana diyorki firma yetkilisi bizim bankayla senelik anlaşmamız 770 tl diyorlar ne yapmam gerekir veya geriye dönük bu alacaklarımı alabilirmiyim yardımcı olursanız sevinirim syg

    YanıtlaSil
  71. birde şunu belirtmeyi unuttum benim 3 çocuğum var ne kadar almam gerekir syg

    YanıtlaSil
  72. 2 ayrı işyerinde calıştım maas odemıyolar dıye kendı ıstegım le ayrıldım bana hıc bır alacagım yoktur dıye ımza at paran hazır dedıler sonrada para vermedıler calışma bakanlıgına sıkayet ettım red geldi ister seniz mahkemeye basvurun dıye benyan geldı napabilirim nasıl alırım maliye bana yardımcı olurmu

    YanıtlaSil
  73. nisan 2012 de işe başladım agi içinde 701 maaşla son zamla maaşım 743 tl oldu işveren agi içinde diyor ama bu tabloya bakınca anladığım maaşıma agi yansımıyor doğru mudur ?? ve şikayet mercii neresi ne yapmalıyım agi maaşıma yansımıyorsa bilgilendirmeniz için teşekkürler...

    YanıtlaSil
  74. Mrb son 4 aydanberi maaşım 673 yatıyor bankaya vergi parasını da elden veryor 100 neden acaba bimedigimiz bir şeylermi yapıyorlar

    YanıtlaSil
  75. 12 saat çalışıyor 8 saate mecburi imza atıyoruz tekbir kisi ne yapar

    YanıtlaSil
  76. Banka ya vergi İyadesini yatırmıyor işyerim elden 100 € veriyor arto
    Artı işyerinde 12 saat çalışıyoruz maas podromuzda 8 saat ten gösteriyor ne yapmamız gerekiyor

    YanıtlaSil
  77. fabrikada çalışıyorum.evli 2 çocuk eşi çalışmayan bürüt askeri ücret ne kadar.bodromda 940.50 tl yazıyorda.
    brüt doğru çocuk ve eş durumuna göre tabloda belirtilen parayı net olarak alacaksınız.

    YanıtlaSil
  78. şuanda asgarı ucretle calışıyorum 739 tl alıyorum bekarım asgarı gecım ındırımı bu ucretın ıcerısıne dahıl mıdır ?
    Evet dahildir

    YanıtlaSil
  79. millete kolaylık dediler işverenle işciyi karşı karşıya getirdi budurum daha geçengün patronumla a.g.i yuzunden

    YanıtlaSil
  80. Mrb
    Çalıştığım işyerinde asgari geçim indiriminin ve çocuk parasının asgari ücrete dahil olduğunu söylüyorlar ve bunu kabul etmiyorlar. ne yapabilirim…

    YanıtlaSil
  81. BEN YAKLAŞIK BİR YILDIR SİGORTALI OLARAK ÇALIŞMAKTAYIM AMA AGİ ALMIYORUM BUNUN İÇİN NE YAPMALIYIM

    YanıtlaSil
  82. Hak hukuk bunun neresinde evi kira en az 2 çocuğu olan bir işçi bu parayla nasıl geçinir sorarım sizlere

    YanıtlaSil
  83. ben bir inşaat firmasında günlük 80 tl yevmiyeyle çalışıyorum
    yaklaşık bir seneyi geçti son 3 aydır 740 tl yatıyor bankaya ve elden verilen paradan kesiliyor yani 2400 tl-1660 tl yi elden alıyorum bunun içinde asgari geçim üçreti yok bu durumu şantiye şefine defalarca hatırlattım ama bi sonuç yok şikayetci olsam işten atılıcam bunu biliyorum daha önce başıma geldi ne yapmam gerekir?

    YanıtlaSil
  84. Evli ve 3 çocuk babasıyım eşim çalışmıyor madende yer altında çalışıyorum 808 tl maaş alıyorum normalde çocuk parasıyla ne kadar almam gerekiyor.saygılarımla

    YanıtlaSil
  85. ben evli ve 1 çocuk sahibi olarak asgari ücretle çalışıyorum.maaşım bankaya yatan net 740.00 lira bu ücrete asgari geçim indirimi dahilmidir.net maaşım ne kadar olmalı saygılar..not(brüt maaşım:1078,61 sgk da)

    YanıtlaSil
  86. 2 ÇOCUĞUM VAR EŞİM AGİ ALMIYOR BEN YOL PARASIYLA BIRLIKTE 900 TL ALIYORUM 1 SENEDİR,İŞE BAŞLARKEN BU KONU KONUŞULMAMIŞTIR 986,43 MÜ ALMALIYIM YADA NE KADAR ALMALIYIM...

    YanıtlaSil
  87. selam
    ben 16 aydır çalışmaktayım maaşım 1200 tl işverenime agi her ay vermesini söylüyorum veririz gibi sözlerlen atlatıyor beni bunu nasıl alabilirim geçmişe dönük olan 16 aylık agi indiriminide alabilirmiyim

    YanıtlaSil
  88. ben iş kurdan calışıyorum 739 tle diyorlar 2013 te 6 aylık zam ekleniyor mu
    evet

    YanıtlaSil
  89. merhabalar ben bir konuya değinecektim ben bir fabrikada çalışmaya yeni başladım asgari ücretin 739 tl olduğu söyleniyor ama kafamı karıştıran bir durum sözkonusu etrafımdaki söylentilere göre 739 artı asgari geçim indirimi olan 66 tl yide ayrıca almam gerekmiyormu bana asgari ücret olan 739 tlnin içersinde verildiği söyleniyor bu durum karşısında beni çok acil bilgilendirirmisiniz evliyim çocuğum yok ayrıca eşimde çalışıyor

    YanıtlaSil