doğum borçlanması hesapla



doğum borçlanması nasıl hesaplanır ne kadardır .Bilindiği gibi 5510 sayılı Kanuna göre doğum yapan bayana en fazla 2 çocuk süresi kadar borçlanabiliyor. Doğum borçlanma süresi en fazla her çocuk için 2 yıl olmak üzere 2 çocukla sınırlandırılmıştır. Toplam doğum borçlanması en fazla  1440 gün  olarak yapılabilir.


 Doğum borçlanması asgari ücrete göre belirlenir . En az asgari ücretin  %32 si en fazla asgari ücretin %32 sinin 6,5 katı kadardır.


Doğum borçlanması hesabını  doğum borcu otomatik hesaplama formundan yapınız


Hesaplama formunda çıkan iki sonuç arasında istediğiniz miktarı seçebilirsiniz.İsterseniz alt limittten isterseniz üst liminden borçlanın

24 yorum:

  1. şimdi doğumdan önce sigortalı olmayan borçlanmadan yararlanamıyormu

    YanıtlaSil
  2. bence doğum yapan kadınlara devlet olarak bir hak verilmeli işe giriş ten önce ki doğumlar sayılmalı sonuçta devlete vatandaş kazandırıyoruz.

    YanıtlaSil
  3. aysel paylar4 Ocak 2012 07:30

    harikasın sen ya.ben ce ilk defa birisi çok doğru bir gözle bakmış bu olaya.

    YanıtlaSil
  4. gülseren şahin30 Ocak 2012 02:53

    ben bir şey ögrenmek istiyorum işe girmeden önce iki çocukğum var yani ben doğum borçlamasından fadalanamazmıyım lütfen cevap bekliyorum.
    ilk sigortalılıktan sonraki çocuklar için borçlanabilirsiniz öncekiler için borçlanamazsınız.

    YanıtlaSil
  5. Erkekler sigorta başlangıcından önce yapılan askerliği borçlana biyorda kadınlar niye doğum borçlanması yapamıyor haksızlık dütfen düzelin

    YanıtlaSil
  6. Erkekler geriye gönük askerlik borçlanması yapabiliyorlar.Neden anneler de geriye dönük doğum borçlanması yapamıyorlar ...Yetkillere iletin de çalışan tüm anneler işe girmeden önce yaptıkları doğumlar için geriye dönük borçlanma yapabilsinler.

    YanıtlaSil
  7. fehime dalkılınç29 Nisan 2012 10:36

    benim 2001 de doğum yaptım.doğum yaptığımda fethiyede ssklı calışıyorum.şuan bursadayım va devlet memuruyum ssk mi eklettim.doğum borclanmasından faydalanabilirmiyim? ve neler yapmam nereye başvurmam gerekiyor.

    YanıtlaSil
  8. askerlik borçlanması vatan hizmeti olduğu için borçlanılabiliyor

    YanıtlaSil
  9. doğum borçlanması yapabilme şartı işe girdikten sonra yapılan doğumlar için geçerli olan bir borçlanmadır ve en fazla iki çocuk için yapılır bu sürede maksimum 4 yıl 1440 gündür

    YanıtlaSil
  10. malesef öyle bi kanun yok yararlanılmıyor.

    YanıtlaSil
  11. doğum borçlanılması yapılmasındaki amaç doğum süreleri boyunca gün eksikliklerinizin yeniden kazandırılmasıdır.

    YanıtlaSil
  12. emekli sandıgından sıgortaya gecıste dogum dusuluyormu yanı erken emeklı olabılıyormuyum emeklı sandıgından sıgortalıya gecıste ? lutfen hemen ogrenmek ıstıyorum...dusuluyorsa gereken parayı yatırıcam

    YanıtlaSil
  13. merhaba benim sizlerden öğrenmek istediğim birşey var ben doğum borçlanmasından yararlanamıyorum ilk çocuğumdan dolayı fakat ikinci çocuğumda çalışma hayatında oldu doğumdan sonra enfazla 6 ara verdim ginede bu süre içersinde doğum borçlanmasından yaralanabiliyormuyum yoksa illada iki yılmı çalışmamak için ara vermek gerekiyor teşekürrler şimdidden
    doğumdan sonraki iki yıla bakacaksınız. Yani çocuğun 24 aylık olma süresine kadar.Şimdi bu 24 aylık sürede çalışmadığınız yada prim ödemediğiniz günleri borçlanabilirsiniz.Örneğin iki yıllık sürede 6 ay çalıştı iseniz kalan 18 aylık boşlukları borçlanabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  14. sabriye tiftikci15 Mayıs 2012 01:54

    neden anneler doğum borçlanması yapamıyor biz bu ülkenin vatandaşı değilmiyiz nerden geldik lütfen yetkililler ilgilensin biz madur duruma düştük resmen yalvarıyoruz geriye dönük doğumborçlanması çıksın diye 5 milyon kadının sesini duyan yokmu bizde anneyiz lütfen ilgilenin

    YanıtlaSil
  15. MERHABA , 5627 GÜN PRİM ÖDEME GÜN SAYIM MEVCUT.GÜNÜ DOLDURDUM YAŞI BEKLİYORUM EMEKLİLİK İÇİN.İLK ÇOCUKTA DOĞUM ÖNCESİ VE SONRASI(HALA DAHA) SİGORTALI OLARAK ÇALIŞIYORUM. 1 TANE DAHA BEBEK BEKLİYORUM DOĞUM SONRASI İŞİ BIRAKIRSAM DOĞUM BORÇLANMASINDAN YARARLANABİLİR MİYİM? TEŞEKKÜRLER

    YanıtlaSil
  16. askerlik borçlanması hakkında vatan hizmeti diyorsunuz katılıyorum vatana hizmet veren evlatları doguran ve yetiştiren analar bu devletten degilmi lütfen biran önce sskdan önce dogum borçlanmasını istiyoruz yetkilere duyurulur tabi duymak isterseniz

    YanıtlaSil
  17. şerife arslan5 Eylül 2012 16:29

    kızken 1200 gün sigortam var evlendim işten ayrıldım şu an 3 çocuğum var ama doğumlarımda ssk lı deyildim şu an doğum borçlanması yapabilirmiyim lütfen cevap verin

    YanıtlaSil
  18. ben 1995 sigortalı çalıştım 2000 de işten çıktım evlendim 2 çocuğum oldu şimdi sigortamı dışarıdan ödemek istiyorum doğum borçlanmasını ödeyebilirmiyim

    YanıtlaSil
  19. birde çeyiz parası almadım 12 yıl geçti şimdi alabilirmiyim

    YanıtlaSil
  20. benim ilk çocuğum sigorta başlamadan önce doğumlu ve diğer çocuğum sigorta başlangıcı sonrası doğum yaptm ikinci çocuğumda çalışıyordum ve6 ay boşluğum var ve hala çalışıyorum doğum borçlanması yapabilirmiyim

    YanıtlaSil
  21. merhaba,ben 06.09.1972 doğumluyum.01.11.1990 ssk.işe giriş tarihim ve 180 günlük ozamandan sigortam var.daha sonra,18.10.1999,emekli sandığı öğretmenliğe girişim var(çizelgede 1 ayla bana yaş vuruyor yapılacak birşey yokmu.1 ay önce girsem 46 yaşında emekli olurken şimdi 55 yazıyor.o kadar fark olurmu.).ben ne zaman emekli olurum hizmet birleştirmesi yapmadım daha ,yapayım mı emekliliğe yakın mı yapayım ,lütfen cevap gönderirseniz memnun ve mutlu olurum .ayrıca da çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  22. şengül bağcı30 Ekim 2012 05:38

    bencede ilk ssk tarihinden önceki doğumlar borçlandırılsın,nasıl erkekler askerlik ödeyip ilk tarihleri öne çekiyorsa bu hak bizede verilsin, en azından çok eskiler olmaz belki ama yıllara göre kademe kademe yapılandırılır belki(inşallah)

    YanıtlaSil
  23. merhabalar, 1990 yılında özel bir bankada işe başladım. işe başladıktan soonra 2 çocuğum oldu. biri yüzde 70 ağır özürlü. 22 yılçalıştım ve bankadan ayrıldım 3 ay önce. doğum borçlanması yapabiliyormuyum.sgk dan özel bankada çalıştığım için faydalanamayacağım söylendi sigortalı olmadığım için. halbuki bankanın özel sandığına bağlıydım ve vergimi ödüyordum. sgk ya da her ay pirim kesiliyordu. sizden ricam doğum borçlanması ve özürlü çocuğum için 5510 sayılı yasa gereği yıpranma hakkından faydalanabiliyormuyum. yardımcı olursanız sevinirim. şimdiden çok tşk...

    YanıtlaSil
  24. merhaba
    işe giriş tarihi :01.12.1990
    şuan 1881 günüm var .emekli olabilmek için hizmet süresi ve yaş süresi tamamlanmış fakat prim eksik.

    doğum borçlanması için ilk çocuk olması şartmıdır.çünkü ssk girişim 1990 . 3. çocuğumu 1993 yılında doğurdum. doğum borçlanmasından yararlanabilirmiyim ?

    2008 yılında isteğe bağlı olarak SGK ya 9 aylık yani 270 günüm var. bunun bağkura dahil olmadığını düşünüyorum . yine de sorun olur mu ?

    eğer problem çıkmaz ise 3600 mü yoksa 5450 günü doldurmak mı daha mantıklı .maaş ücreti konusunda ne kadar fark eder acaba ?

    ilginiz için çok teşekkür eder, iyi çalışmalar dilerim.

    YanıtlaSil