taşeron işçilerine kadro



Taşerona bağlı çalışan  işçilerle ilgili son haberler


Bakan Faruk ÇELİK açıkladı. Taşerona bağlı işçilerle ilgili 14 sorun tespit ettiklerini başta maaş ve yıllık izin olmak üzere tüm sorunları çözeceklerini belirtti. (Habertürk 9 mayıs 2012)



Kadro


taşeron firmada çalışan işçilere  kadro verilecekmi diye son zamanlarda sık sık soru ve yorum gelmektedir. Taşeron işçilerine kadro verilmesi hem mevzuat hemde teknik anlamda  mümkün değildir. Şunuda eklemek isterim taşeronluğun kabul edilmediği halde taşerona bağlı işçiler çalıştırılırsa bu kişiler dava ile kadro alabilirler. Bu durumda zaten taşeronluk kabul edilmektedir ve çalışanlar asıl işverenin çalışanları kabul edilecektir. Kadro için araştırılacak konu  taşeron sayılmama ve taşeronun işçisi sayılmama konusudur


Türk Patent Enstitüsünde çalışan  taşeron firmaya ait  işçiler çıkarılmış ve bu kişiler dava açmıştır.Ankara 6.İş mahkemesi taşeron uygulamasının hukuka aykırı olduğu ve bu işçilerin taşeron firmanın değil asıl işveren olan Türk Patent Enstitüsünün işçileri olduğuna  ve haksız yere işten çıkarıldığına karar vermiştir .Şimdi dikkat edeceğimiz hüküm şu taşeron uygulamasının hukuka aykırı olduğu ve  çalışanların asıl işverenin işçileri olduğuna karar verildiği hükmüdür. Kamu olsun özel olsun alt işveren üst işverenin asıl işini yaparsa burada işveren üst işverendir. Taşeronluk kabul edilmez. Görüşümüz ve temennimiz taşeronlaşmanın kaldırılmasıdır. Fakat yürürlükteki mevzuata göre Kamu temizlik güvenlik gibi işlerini taşeron firmaya yaptırabilir. Bu durumda bu firmanın işçileri temizlik veya güvenlik gibi işleri yaptığı sürece bu kişileri kamu işçisi yapmak uygun değildir. Ama kamu bu kişilere bu işleri yaptırtmayıp kemudaki işleri yaptırırsanız  o zaman mahkeme asıl işvereni kamu kabul eder.Yorumlarda bazı arkadaşlar taşeron firma işçilerine kadro verilmez dediğimizi sanarak yazılar yazmıştır.Hayal satmaya gerek yok . Olayı biz tamamen mevzuata göre değerlendiriyoruz. Ama bu mevzuatın değiştirilmesi gerektiğinide savunuyoruz.


Buradaki esaslı sorun ise maalesef sorun taşeronlaşmadadır.


Taşeron işçilerinin durumu şudur. Kamu özel firmalarla anlaşma yapar.Konusu temizlik güvenlik eğitim  vs olabilir.Örneğin kamu sektöründe herhangi bir birim temizlik konusunda ihale açar. Firmalar ihaleye katılır ihaleyi alan şirket temizlik işlerini kendi işçileri yapar. İşçiler tamamen firma ile sözleşme imzalar . Kamu ile alakaları yoktur. Özlük haklarını yasal haklarını firmadan alır. Şirket bir anlamda aracıdır. Temizlik elemanı örneğin hastanede çalışırken hastane veya devletin sözleşmeli elemanı değil şirketin sözleşmeli elemanıdır. Bu nedenle taşeron firma sgk da geçici mahiyette dosya açar ve ihale süresi bitince dosyayı kapatır ve işçilerin işine son verir.SGK asgari işçilk kontrolü sonucunda işverenin denetimini yaparak dosyayı işlemden kaldırır


4 b sözleşmelilerine  bir süre önce kadro verildi. Kamuda çalışan sözleşmelilerin bir kısmı kadro alamadı. Bu sırada kamuda çalışan taşeron firmaların işçileri de bizde kadroya geçirilecekmiyiz diye sormaya başladılar. Taşeron şirket işçileri devletin değil şirketin sözleşmelileri olduğu için maalesef kadro söz konusu olamaz .Taşeronlaşma kaldırılmadığı sürece bu yara büyüyerek devam edecektir.Kamu kuruluşları direk işçi almayıp aracı işveren ile sözleşme yaptığı sürece maalesef  taşeron işçilerin sorunları bitmeyecektir.


Tekrar ediyoruz anlattığımız  taşeron işçilerine kadro verilmez  gerçek anlamda taşeron işçileri ile alakalıdır. Örneğin hastane temizlik ihalesini bir firmaya vermiştir. Temizlik işlerinin hastanen asıl işi ile alakası yoktur. Burada çalışanlar dava açsalarda kazanamazlar. Fakat kamu asıl işini taşeron firmalara yaptırırmaya kalkarsa sorun burada başlar. SGK özel firmalarda bu durumlarda taşeronlaşmayı kabul etmemekte dosyayıda birleştirmektedir. Yani ortada taşeron olmamaktadır. Kamu x ürününü üretmektedir. Daha sonra ihale açıp asıl işi x malı üretimi  için bir firma ile anlaşırsa bu firmanın  işçileri kamunun işçisimi yoksa firmanın işçisimi olduğu sorunsalı  ortaya çıkmaktadır. Bu durumda dava açıp kamunun işçisi olduğu ispatlanabilir. hatta yukarıdaki hastane örneğimizde temizlik ihalesini alan firmadan bizim bir tane sağlıkla ilgili personele ihtiyacımız var,  temizlik işçisi gibi bir sağlık personeli alında biz bunu hastanede sağlık işlerinde çalıştıralım denilirse ve çalıştırılırsa burada da dava açma hakkı doğar


Daha sonra buraya hangi durumlarda taşeronlaşma sayılmazla ilgili yazı ekleyeceğim . İşte özellikle taşeronluğun kabul edilmediği halde taşeron sözleşmesi ile  işçi çalıştırılırsa  dava açma hakkı doğacaktır.

234 yorum:

  1. eğer o kadro gelirse bu yazıyı yazanın yüzünü görmek istiyor, 500.000 taşeron işçi !!!

    YanıtlaSil
  2. temennimiz gelmesi yönünde

    YanıtlaSil
  3. Ben bir devlet hastanesinde taşeron firmaya bağlı olarak çalışıyorum. Yazıda işçinin sözleşmesini taşeron firmayla yaptığı söyleniyor. Bundan dolayı kadro verilmesi gibi bir haklarının olamayacağı söyleniyor. Ama ihaleyi alan firmalar, daha önceki firma ile sözleşme yapıp çalışan elemanı kendi personeli olarak gösteriyor sadece ve kamu kurumuyla ticari bağını başlatıyor. Eğer yeni ihale alan firma kendi elemanlarıyla (ihaleye girdiği sırada hiç olmayan) işe başlayacak olsa, işe başladıkları gün hastanede kan gövdeyi götürür. Çünkü firmanın yetişmiş elemanı olamayacağı için hastanedeki işlerden bi haber olacaklardır. Hastane çalışmaz dırımda olacaktır.

    YanıtlaSil
  4. devlet herkese el uzatıyor bizim zamanımızdaki şartlara göre bu şekilde yerleştirildik.Çalışıyoruz hem de herkesten çok.fakat ne yaptığımızı bilmeyen tannımadığımız adını bile bilmediğimiz kağıt üzerinde iş çevirip hakediş alan şirketlerin personeliymişiz gibi gösteriliyoruz.kabul etseniz de etmeseniz de bu bir yalan.biz hastane çalışanıyız.hiç bir hakkımız verilmiyor ve görmezden geliniyoruz.ucuza işgücünün ve at oynatmanın günümüzdeki adı taşeron olabilir.Hukukta yeri nedir ne değildir bilemem insanın yaptığı yasalar da atlanmış noktalara takılmak bizim suçumuz değil.

    YanıtlaSil
  5. Artık ne denilir bilemiyorum tek temennimiz bizlere birşeylerin verilmesi... Taşeron işçilerine kadaro verilmesi söz konusu değildir demişsiniz fakat şunu belirtelim ki 4b sözleşmeli personellerde öyle bir düşüncedeydi fakat başbakanımız çıktı adamlara kadro verdi bizlerede her türlü verebilirler. Umud azdır evet ama verilmesi söz konusu olabilir. Umutluyuz bakalım.

    Ağrı\Doğubayazıt Ferhat KILI

    YanıtlaSil
  6. evet hocam dediklerinize katılıyorum bende hastanede çalışıyorum ve dediğiniz gibi yetişmiş elemanları yeniden işe almak zorundalar yoksa kan gövdeyi götürür... umarım birşeyler yapılır artık. Ne diyelim ki Burası türkiye burası işçileri sömüren bir ülkedir.

    YanıtlaSil
  7. turan karabulut21 Ağustos 2011 02:04

    bende sizlere katılmak istiyorum bnde marmara üniversite hastanesinde çalışıyorum çk özür dilerim eşek oldukca semer vuran çk olur ben böyle adaletsiz iş görmedim temizliğini yap hastaya bak hastayı oraya buraya getir kadro verilmesini istiyoruz hep beraber sanki kadrolular çk çalışıyor ezilen yine bizleriz saygılar

    YanıtlaSil
  8. arkadaşlar siz güzel konuşuyonuzda benim pek umudum yok.olmasını bende çok isterim ama zannetmiyorum.görüşme eylül ayına kaldı.meclis açılacak meclise sunulacak oylanacak vs vs yani oyala kuzum oyala.sürekli takip ediyorum ama hükümet bize kadro vermez.boşu boşuna hayal kurmanın bi anlamı yok.sonrası çok kötü oluyor.Allah büyük.keşke kadro verseler de şaşırsam....

    YanıtlaSil
  9. Kamu Görevlileri Emeklilik İşlemleri Daire Başkanlığından tarafıma 15 Ağustos 2011 tarihinde maaş ve ikramiye bağlandığıma dair yazı gönderdiler. fakat bankaya başvurduğumda hesabına yatmadığını söylüyorlar nedeni nedir acaba

    YanıtlaSil
  10. Sayın Arkadaşlar Bende Sağlık Bakanlığına Bağlı Ağız ve Diş sağlığı merkezinde kurulduğu günden itibaren sözleşmeli şirket personeli olarak çalışıyorum ve 2-3 gibi departmanlarda sorumluluk sahibiyim. Bende Sizler gibi kadro verilmesi konusunda umutluyum. Neden olmasın ?. Bir yakınım Tapu Kadastro'da şirket personeliydi şimdi ise kadrolu. Allah C.C.İnşallah bizleri de koşulsuz, şartsız kadroya geçmemizi nasib eyler.

    YanıtlaSil
  11. ben umutluyum ferhat kardeşim. kamuda taşeron çalışan işçilerin kadroya hakkı vardır. çünkü kanunen devlet asıl işini alt işverene veremez. taşeronun kalkmasınıda istemezler. çünkü yandaş şirketler kazanıyor. ama bazı haklar verebilirler sendika gibi. buda çalışma bakanının gündeminde var.

    YanıtlaSil
  12. isimsiz kahraman27 Ağustos 2011 08:56

    Yöneticinin yazısı kendince haklı olabilir ama İş Mahkemelerinde verilen kararlardan bi haber olarak milletin tek bir ümidi varken onu da yok etmek suretiyle kimlere hizmet ettiğini sorgulamamak elde değil.. Yargıtay 9. Hukuk Dairesinin yerleşik içtihatları söz konusu. Kadroya alınıyorsunuz arkadaşlar. Dava açmak yolunda araştırmalarınızı yapın..

    YanıtlaSil
  13. taşeron sayılmama ve taşeronun işçisi sayılmama ile ilgili bir yazı hazırlayıp yukardaki yazıya ekleyeceğim . Bu kişilerin dava açma hakkı doğacaktır

    YanıtlaSil
  14. bende dsi de temizlik personeliyim ama temizlikten sonra evrak getir götür ve çay dağıtımı yapıyoruz oda yetmez gibi taşıma işlerine gidip kamyon yükleyip boşaltıyoruz itiraz etme hakkımız bile yok istedikleri gibi kullanıyorlar

    YanıtlaSil
  15. inşallah hayırlısıolur ben sekız senedir çalışıyorum hastane tıbbı sekreter olarak ne uzadık ne kısaldık memmurların işini yapıyoruz yine aldığımızpara belli bide heryıl giriş çıkış iahel kaygısı yaşıyoruz inşşallah bu dertden kurtuluruz bizde

    YanıtlaSil
  16. s.a arkadaşlar bende devlet hastanesinde temizlik görevlisiyim we sizin gibi bende bu konu da dertliym hastanede bulunan bütün ayak işleri zor işleri biz yapıyoruz sırası geliyor hakaret yiyiyoruz ama malesef türkiyede yaşıyoruz hakarete bile karşılık wereck hakkımız yok herkese kadro geliyorken asıl hakeden bizler neden hayal peşindeymişiz acaba başkanımıza güweniyorz we ondan en kısa zamnda bu sorunu çözmesini 500 bin kişininbüyük bir umudu ile bekliyor...Allah yardımcımız olsun...

    YanıtlaSil
  17. selam değerli mazlum ve bahtsız taşeron kardeşlerim.. bende sizler gibi taşeron güvenlik görevlisiyim bende takip diyorum fakat bizimkisi hayelden öte birşey akp'nin yandaş firmaları varken taşeron bitmeeeeeeezz.sonra bu adamlar ceplerini nasıl doldursun değil mi ama? sayın bakan bu mevzuyu açtığından beri heryerden baskı gördü ben urfalıyım sayın bakan ş.urfa milletvekilidr. adam böyle bi açıklama yaptı diye ihale ağaları harakete geçti heryerden baskılar gelmeye başladı yapmayın sayın bakan sonra biz ne yaparız diyeeeeee:))))

    YanıtlaSil
  18. yani arkdaşlar bu devran böyle gidecek beklemeyin boşuna:))

    YanıtlaSil
  19. ama ben yinede ona güvendiğim sayın başbakanımıza inanıyorum o bu işe el atacaktır kadrolu olmasakta bi iyileştirme olacaktır... tüm arkdaşlara saygılarımı sunarım........... kadir aktaş

    YanıtlaSil
  20. kardeşim bu ülkede KPSS diye bir sınav var ve insanlar aylarca hatta yıllarca çalışıyor bu sınava yüksek puan alayımda memur olayım diye.ya biz hakkın ne olduğunu bilmiyoruz yada siz,parti il ilçe başkanlarının torpiliyle girdiğiniz işi beğenmiyorsunuz o zaman çıkın işsiz olanlar çalışmaya hazır.ayıptır biraz vicdan lazım insanda.

    YanıtlaSil
  21. slm arkadaşlar bende çöpte calışıyom ama yaptığım işin karşılığını alamıyom gercekten milletin pisliğini atıyoruz hakaret edici laflar yiyoruz ve küfür şirket sahibleride bizi tehdit ediyoo kimseye bişey diyemiyozz. başbakandan bu olaya el atmasını istiyoruz artık şirketleri kaldırsın bizim adımıza 2.000 2.500 tl para alıyolar bize verdikler 700 tl maaşş allahtan revamı bu masa başında oturanlar 2000 bin tl maaş alıyooo ?

    YanıtlaSil
  22. artık kadroya gecelim kurtulalım bune ya bizim sırtımızdan ne paralar kazanıyolar bu şirketlerr...

    YanıtlaSil
  23. gelmezgelmezzz :(

    YanıtlaSil
  24. zeynep hnm haklı vermezler kadro biz böle eşşek gibi çalışırızz biz böle 800 tl maaş ile çalışırız. kendilerinin tuzu kuru tabi herşeyi yapıyolar tatil yeme içme gezme v.s biz ise 5 senede birrr adaletmi bu tv de adaletten bahsederler bide baştakilerr taş ören firmalarına baksınlar işciler ne halde ?

    YanıtlaSil
  25. arkadaslar bende beledıyede tasaron temızlık sırketınde sofor olarak calısıyorum. kadro hayal de onu gectık haklarımız ıyılestırılsın yeter maasımız zamanında duzgun alalım yeter 6 ayda bır gırdı cıktı yapıyorlar kımseye sesımızı cıkaramıyoruz..tazmınat hakkı yok ızın hakkı yok. beledıyedekı ıscıler yan gelıp yatıyor bız evlerını tasıyoruz aldıkları maasın yarısını bıle almıyoruz.. adelet ıstıyoruz adelet...

    YanıtlaSil
  26. Bende 10 yıldır hastanede taşören firmada temizlik personeli adı altında tıbbı sekreterlik yapıyorum.Bunun yasal olduğunu düşünmüyorum.Kadro bizimde hakkımız. Daha önce vakıf kadrasunda çalışanlar sınavsız 4b kadrosuna geçirildi. Şimdide yine aynı kişiler sınavsız 657 kadrosuna geçirildiler.Peki bizler ne olacağız.Bu hak mı?,adelet mi?.Her yıl girdi çıktı yapılmakta tabiki tazminat hakkımızda bu şekilde elimizden alınıyor.Bir 10 yıl daha kadrosuz çalışmak istemiyorum. En kısa zamanda kodro istiyoruz.Kadro bizimde hakkımız.Yetkililer bizi duyuyormusunuzzz?????İsteseniz yapamayacağınız şey yok.Örneklerde görüldüğü gibii......

    YanıtlaSil
  27. TEK İSTEĞİMİZ ELİMİZDEN TUTSUNLAR TAŞERONDAN KURTARSINLAR ASGARİ ÜCRETLE GEÇİNEMİYORUZ. DEVLET HASTANESİNDE ÇALIŞIYORUZ DEVLET ÇALIŞANI OLMAK İSTİYORUZ. SAYGILAR.

    YanıtlaSil
  28. evet gelecek kadro ve herkes utanacak söylediği faflardan

    YanıtlaSil
  29. taşarön madürü3 Eylül 2011 05:03

    sayın başbakanım ben ve arkadaşlarımda maalesef taşarönuz bızım halımız ne olacak kamuda calışan kadrolu işciler bızı ikinci sınıf insanlar olarak görüyorlar kendı hatalarını görmüyorlar bızı takıp edıyorlar hemen şikatet edıyorlar bızı inşallah bu cileden kurtarırsınız başkanım

    YanıtlaSil
  30. taşeronları zengin ediyosunuz bize verilecek hakları onlara veriyosunuz bende taşeronla çalışıyom ama hakkımı alamıyom izin alamıyomm

    YanıtlaSil
  31. 3-5 tane devletle iş yapan cebini dolduracak diye 500 bin kişiyi mağdur ediyorsunuz bu insanların ahı sizi bitirir

    YanıtlaSil
  32. bende belediyede kepçe operatoruyum ne sözleşmeli oldugum belli ne gecici isci nede bumartesi pazarım nede vaktim satim belli buna ramen mesayi parasi vermiyorlar deyil kadro wercekler asla

    YanıtlaSil
  33. bende diyorum ki benbir temizlik işçisiyim 9 yıldır çalışıyorum. hemde her şartta benim istediğim adam yerine konmak girdi çıktı yapıyorlar bugün güle güle deseler elde sıfır başbakanıma güvenip sabrediyorum

    YanıtlaSil
  34. biz sadece köle gibi çalıştırılmaktan,idare amirimizin tek bir sözü ile işden çıkartılmaktan izin hakkkımızın olmaması küçük düşürülme vb.konuların önünene gecilmesi insaca bir yaşam istiyoruz 10 memurun yapacağı işi bir şirket elamanı yapıyoruz bize yapılan haksızlıkların son bulması umudu ile

    YanıtlaSil
  35. arkadaşlar ne zaman ki bu taşeron işçilerine kadro olayı konuşulsa biz kpss ye boşunamı giriyoruz yada ben bu kadar puan aldım ama yerleşemedim siz tepeden kadro alacaksınız gibi laflar ediyorlar. benim bu arkadaşlara bir kaç lafım var sizde anlama gibi bir kapasite olsaydı bu kadar emeğe şimdi bir yerlerde memur olurdunuz önce bizim ne istediğimizi anlayın biz memurluk değil sadece arada olan ve bizi sürekli sömüren üstümüzden milyarları götüren bizleri sürekli işten çıkarma tehditleri ile çalıştıran şirketlerin aradan kalkmasını istiyoruz bizler bizi tutupta 657 ye tabi memur yapın demiyoruz önce bunu anlayın sayın kpss mağdurları!!!!!

    YanıtlaSil
  36. taşerona lütfen son verilsin taşeron işçileri olana bizlerin haklarının yenilmesi engellensin kamuda 4 / b 4 / c taşeron işçileri gibi çeşitli gurp altında çalışmaya son verilsin tek tip gurup çalışması olsun herkes tc vatandaşı neden çeşitli gurup ve farklı maaş siztemi altında çalıştırılıyoruz bu adaletsizliğe siz devlet büyüklerimiz lütfen son verdirttiriniz haklarımızı almamıza kadrolular tarafından horlanıp aşağılanmamıza askeri ücretle çalışmamıza engel olup kadrolu çalışmamıza yardımcı olun askeri ücretle geçinilmiyor askeri ücret yetmiyor askeri ücrete ve güvencesiz işlere lütfen artık bir dur deyin...bizi taşeron adı altında çalışmaktan ALLAH RIZXASI için kurtarın lütfen sesimizi duyunuz.....

    YanıtlaSil
  37. 4b istiyoruz hiçbir iyilik karşılıksız kalmaz...

    YanıtlaSil
  38. yeter artık 75 gündür maaş alamıyoruz 10 yıldır ne yıllık iznimiz var ne tazminatımız lütfen birisi dur desin artık

    YanıtlaSil
  39. ben ve benim gibi çalışan arkadaşların amacı devlet kurumunda memur olup yan gelip yatmak degil tek istegimiz bizede saygı duyulsun 3 cü sınıf insan muamelesi görmeyelim insan gibi bizim de yıllık izin hakkımız olsun 2 gün izin için başkalarına yalvarmayalım her fırsatta işten atılma tehdidi altında yaşamayalım maaşımızı hersordugumuzda saat 5 ten sonra yatacak yalanlarına maruz kalmayalım devletin hakkımız olan parayı şirketin hesabına yatırıp bizlere 75 gündür ödeme yapmayan şirkete dur desin artık bir insan evladı!!!!!!!!!!!!!!!

    YanıtlaSil
  40. biz taşeron işçileri kadro değil daha iyi çalışma şartları ve eşitlik istiyoruz. kadrolu hata yaparsa ''hallederiz'' deniyor , ben hata yaparsam ''taşeron işçisi değil mi , hepsi aynı'' deniyor. biz bunun ortadan kalkmasını istiyoruz. aynı birimde çalıştığım kadrolu işçi 2200 tl maaş alıyor ve oturuyor , ben 693 tel maaş alıp bi taraflarımı yırtıyorum. yaranamıyorum. haksızlıklarda sesimizi çıkaramıyoruz. hemen işten atılma tehditi geliyor.adam 30 gün izin yapıyor ben bir gün izin için bi taraflarımı yırtıyorum. biz bunların önüne geçilmesini istiyoruz.

    YanıtlaSil
  41. kpss ye girip bizi hazıra konmak isteğiyle eleştiren arkadaşlar merak etmeyin birçoğumuz kpss ye girdi ve akazanamdık. bizzlerin isteği şu ; özellikle belediyelerde çalışanlar şu konuda çok muzdarip. en ufak sorunda yaşadığımız haksızlıklarda işten çıkarılma tehdidiyle karşılaşıyoruz. diyorlarki beğenmiyorsanız işten çıkın. bu denir mi ? maaşımız 1.5 ay gecikmiş haklı olarak amirlerle konuşmaya çalışıyoruz bize direkt beğenmiyorsanız çıkın deniyor. 500 bin taşeronun asıl isteği kadroya geçmek değil. daha iyi maaş ve çalışma şartları. başkanın kadroluy ile taşeron çalışanı yani bizleri bakışı ve tavrı bile farklı. taşeronda çalışmadan bizi anlayamazsınız. o yüzden boş konuşmayın!

    YanıtlaSil
  42. DERTLİ TAŞERON MAĞDURU.14 Eylül 2011 01:16

    Merhaba sayın taşeron mağduru arkadaşlarım bende sizdenim.söyleyecek o kadar çok şey varki bu sayfalar yetermi bilmiyorum.ilk önce kpssdn puanları yeterli gelipte atanamayanlara sözlerim. Vaktiniz varmış,paranız varmış çalışmışsıznız almışsıznız puanları.biz evimize ekmek parası için çalışmak zorundaydık 3 kuruşada olsa.bu yüzden o torpille dediğiniz işleri küçümsemedik girdik aman illede yüksek yerlerde olayım diye iş beğenmemezlik etmedik.mecburen insan iş hayatına atılınca ister istemez o kpsslere fırsat bulupta çalışamıyor kusura bakmayın.hemde taşeron işçiler havadan kadroda beklemiyorlar lafları işinize geldiği gibi anlamayın.taşeron çalışanlarının kesinlikle insan yerine konmadığını herkes çok iyi biliyor.paçavra gibi davranılıyor bu insanlara afedersiniz adamlar devlete dayamışlar sırtlarını kendi yapmaları gereken her işlerini taşeron işçilerine eşşek gibi emri vakilerle yaptırıyorlar. Sonrada kendileri yapmışlar gibi amirlerine gururla sunuyorlar.verdikleri 700 milyon maaşada utanmadan göz dikiyorlar.kendileri olsa bu maaşla bırak ev geçindirmeyi ekmek almayı becermezler.az alandan alıp çok alanın parasını çoğaltmaya çalışırlar.burası türkiye malesef adalet böyle işliyor.güya müslüman ülkeyiz.1 kişi 10.000 tl maaş alırken 1 kişide ailesine 700 tl ile bakıyor.ve bide utanmadan asgari ücret çok fazla deniliyor.öyle gerçek adalet aranıyorsa düşür 10.000tl alanın aylığını çıkar asgari ücreti 1.000 tl yede milli geliri orantıla bakıyım nasıl düzene giriyor herşey.hep birilerinin karnı doymasın diğerleride doysun o çok maaş alanların farkından.hala kamu dairelerinde nerdeyse 33-35 yıllık çalışan insanlar var.adamlar sıkıntı çekmemişki(yata yata memurluk yapmışlar) halada para için emekli olmak istemiyolar.sayın devlet büyüklerimiz.koy 55 yaş zorunlu emekliliği bak bakıyım kaç tane gence kadro açılıyor.böyle taşeronmuş,geçici işçilikmiş,mevsimlik işçilikmiş gençler birbirine düşüyomu o zaman. Akıl vermek bize düşmez ama.sayın devlet büyüklerim,bu teşeron şirketleri öyle paralar kazanıyolarki bizim gibilerin haklarını yiyerek ,afedersiniz artık yiye yiye patlama derecesine geldiler şiştiler.bunun yerine devlet alsada bizleri kendi işçisi statüsünde çalıştırsada devlet kazansa bu karları fenamı olur.en azından insan gibi haklarımız,izinlerimiz olsa üstlere yalvarmamıza gerek kalmasa(bu kadar küçülmemize sebep olmasanız bizden farkı olmayan insanların karşısında) ,maaşlarımız zamanında yatsa hergün bankamatiğin gözüne bakmasak bugün maaş yattımı acaba diye,günde 11 saat çalıştırıldığımızda ya iznimiz olsa ,yada parasını alabilsek normal insanlar gibi.eğer bu dertlerimize kendi aracılığınız ile güzel çareler bulabilirseniz allah sonsuz kere razı olsun sizlerden sayın büyüklerim.şimdiden teşekkürler,saygılar.

    YanıtlaSil
  43. ıstanbul ıkıtellı tumsan sanayıı sıtesınde bulunan onur toplu yemekte uzun bı suredır calısmaktayım ıswerenım uzunca bı sure sıgortamı yapmadı.sıgortamı yaptıktan sonrada devletın bana vermıs oldugu haklardan yararlanamamaktayım.ornegın cocuklarım ıcın dewletın werdıgı yardım parasını devletten aldıgı halde bana wermıyor .sadece ben dııl dıger arkadaslarımada.ayrıca maasımızıda zamanında alamıyoruz.ılgılenmenızı rıca edıyorum
    bu yazdıklarınızı sgk müdürlüğü ve maliye bakanlığına dilekçe ile bildirin. Kendiniz gidemezseniz iadeli taahhütlü posta ile gönderiniz

    YanıtlaSil
  44. çoğu arkadaşında yukarıda söylediği gibi. biz kadro istemiyoruz sadece maaşlarda düzelme ve sosyal haklar istiyoruz. sözleşme yenilenmesinde işten çıkarılma korkusu yaşamak istemiyoruz. maaşların her devlet memuru gibi günü geldiği zaman almak istiyoruz. kısacası eşitlik istiyoruz. sayın başbakan bu yazıları okuyormudur tartışılır.hatta bu yazılanları bizim gibilerden başka okuyan varmıdır bilmiyorum. sayın taşeron firmalarda çalışan arkadaşlarım sakın boşuna ümitlenmeyin her seferinde yapılan açıklamalar oyalama taktiğinden başka birşey değildir. yıllardır aynı taktik ile kandırıldık ve kandırılmaya devam ediyoruz. aylık bir memurun giderleri 5000 tl. ise taşeron firmalarda çalışan bir işçinin aylık gideri 2500 tl yani yarı yarıya fark var. hangi belediye veya hangi devletin birimi bu kar marjından vazgeçip bizim haklarımızı savunur siz söyleyin. taşeron mutlak bir gelir kaynağı, hem devlet için hemde ihaleyi alan firma için, iki tarafta kazanıyor. ezilen sadece bizleriz.

    YanıtlaSil
  45. taşeronlu hizmetli16 Eylül 2011 07:06

    slm arkadaşlar bende okulda hizmetli(hademe) yim.taşeron var tabiki arada onlar olmadı mı olmaz.arkadaşlarında tabir ettigi gibi biz kadro madro istemiyoruz .o hayallerimizde vaz geçtik. sadece bizi girdi çıktı göstermesinler-tazminat hakmımız olsun -izin hakkımız olsun-yeter ...... bunlarda herkes gibi bizimde en dogal hakkımız.ben yapamam veya anlamam ama taşeron magdurları diye bir site açın orada birleşelim.allaha emanet olun.saygılarımla.

    YanıtlaSil
  46. kadroyok arkadaşlar

    YanıtlaSil
  47. duyun sesimizi yeter artık16 Eylül 2011 13:16

    arkadaşlar sesimizi herkese duyuralım artık

    YanıtlaSil
  48. duyun sesimizi yeter artık16 Eylül 2011 13:19

    haydi hep birden sesimizi duyuralım taşoranleşmeye son başbakanımıza güveniyoruz inş başaracak herkes görecek

    YanıtlaSil
  49. arkadaşlar kadroyok maaşlarda iyileştirme var sendika var 15 09 2011 aile bakan açıklaması var

    YanıtlaSil
  50. biz insan değilmiyiz

    YanıtlaSil
  51. valla siznederseniz deyin bu sırtımıza vurulmuş semeri kimse çıkaramaz ben hakkımı helal etmiyorum dinden imandan bahsediyolar ve kul hakkı yiyolar RABBİM bunlara soracak fazla bişi istemiyoruz özlükhaklarımızı istiyoruz onu bile çok görüyolar. Peygamberimiz köleliyi kaldırdı ama bunlar bize modern köle muamelesi yapıyolar ALLAHIM sana havaleediyorum........???

    YanıtlaSil
  52. bizim derdimize derman olcak kimse zor bulunur arkadaşlar üzgünüm ama gerçek bu

    YanıtlaSil
  53. Boşu Boşuna ümitlenmeyin arkadaşlar taşeron işçilerine ne kadro gelir ne hakkına savunmak için bir yasa boş işler bunlar hepsi şeçim vaadiydi.memurlar yatar bizler gibi taşeron işçiler onların işlerini görür...biz aslında taşeron işçi değiliz memurların işçisiyiz...onlar alsın ayda 1500 tl biz alaım 680 tl...bizlerinin maaşını üç katı...evli olanda var bekar olanda kirada olanda var 2 3 çocuğu olanda var.Burası Türkiye Kim Ne Yapsın Seni Geçim Sıkıntını....Demem o ki arkadaşlar taşeron işçilerine kadro gelmez,cebi hafifleyecek olanlar var..

    YanıtlaSil
  54. kamuda çalışan sözleşmeli 4/b li arkadaşlarımıza kadro hakkı tanınıyoda neden taşören işçilerine hak tanınmıyo.en azından bizimde belirli bi haklarımız olsun.ve devlet konumundada güvende olalım artık.

    YanıtlaSil
  55. yaşar akdeniz22 Eylül 2011 12:42

    arkadaşlar ha biz ha .... hiç bir fark çünkü .... gibi çalışıp hor görülen bizleriz adamlar yazın klimanın altında buz gibi yerde kışın yine sıçak yerde götünü kaldırıp iş yapmazlar telsizden arayıp emir verirler bizler yagmurda çamurda güneşin altında çalışıp dönümuza kadar terden su içinde kalalım üç kuruş için adamlar 3000tl maaş alır birde az diye söylenirler bu memlekette garibanı kim şeyıne takar ölürse ölsün bana ney derler o yüzden kaderimize razı olalım arkadaşlar bu devlet bizim için hiç birşey yapmaz ne sayın başbakanım nede diger bakanlarım

    YanıtlaSil
  56. arkadaşlar kpppssss türküsü tutturmuşsunuz ama biz kamu da taşeron işçisi olarak 7 yıldır çalışıyopruzz biz artık bu kadroyu hakketmedikmi bizde tc vatandaşıyız.650 tl ile geçinmek çok zor hakkımız bumu herkes elini vicdanına koysun hemen işe girince kadro alalım demidk ama bakın 7 yıl oldu yeter dimi 7 yıulın hakkı bırakında artık verilsinnnn

    YanıtlaSil
  57. biz temizlik personeli olarak size sorun var 660 tl geçinebilecek adam varsa gelsin adam elini kolunu sallayarak 10 bin tl alıyor ona 3 ay 660 versek geçinebilirmi siz hepiniz yalancısınız o zaman 4 c leri neden kadro yaptınızz kardeşim tabi seçimden önce ayak yaptınız haram zııkkım olsun

    YanıtlaSil
  58. mehmet yıldırım28 Eylül 2011 06:24

    Arkadaşlar ben devlet hastanesinde temizlik personeli olarak çalışıyorum devletten bize bi güvence +maaşta iyileşme olacaktır.ama kadro %40 olma ihtimali var meclisin açılmasını bekliyoruz arkadaşlar biraz sabırlı olun inş.olacak allahtan ümit kesilmez saygılarımla.

    YanıtlaSil
  59. bende KADROLU hastane personeliyim.DERTLİ rumuzuyla msj yazan arkadaşa sonuna kadar katılıyorum.iş beğenmeyip parasını beğenmeyip sonrada taşeronfirma elemanına siz topille geldiniz diyerek laf yapan tüm arkadaşları eshefle kınıyorum sen madem kendi elinin bileğinin emeğiyle geldiysen eğer neden işi , verilen parayı küçümseyip işini yapmıyorsunda orada TAŞERONDA olsa ekmeğini zorla kazanan ,çoluğuma çocuğuma rızık götüreceğm bunada şükür diyen insana hangi hakla torpillisiniz yada sisin yüzünüzden bizler açıkta kalıyoruz diyebiliyorsunuz.hangi akıl ve vicdanla söylermisiniz LÜTFEN.ALLAH siz kötü düşündüğünüz için size ne kadro nede o küçümsediğiniz işleri nasip etmeycek umarım etmezde.Hiç olmassa BİZ TAŞERON FİRMA ÇALIŞANLARI KADRONUN BİZLERE gelmeyeceği gerçeğini biliyoruz.ne kimseye sataşıyor nede hakaret ediyoruz bize verilen işe sahip çıkıyoruz evimize ekmek götüryoruz YA BiZE TORPİLLİ diyenler siz bizim kadarda çalışamıyorsunuz.Tabi size kadro olsun elinizde sigara bu günüde nerde kapatsak diyen birçok işini başkasına özellikle taşeron çalışanlarına biz kadroluyuz siz yapacaksınız bu işi diye yıkıp giden memurlardan olamadınızya taşerona kadro gelse çatlarsınız kahrınızdan.umarıımda asla memur olamassınız.TAŞERONA dro gelsin diye dua ediyorum.şunuda UNUTMADAN BEN kadrolu hastane personeliyim.2 TANE KARDEŞİM TAŞERON FMASIYLA ÇALIŞIYOR.ONLARIN VE TAŞERON FİRMASINDAKİ ARKADAŞLARIN DURUMUNU YAKINDN TAKİP EDİYORUM.ve yeniden bu arkadara haksızca konuşanları kınıyorum LÜTFEN siz önce kendinze dönüp bi bakın.ONALaR TAŞERONDA ya siz neredesiniz?

    YanıtlaSil
  60. bize etiğin vaatler ve sözler tutulmadı 4c sütetüsüne geçmek isteriz hastane temizlik personeliyim

    YanıtlaSil
  61. bende demıryollarındayım temizlik firmasında şirketler allem kullem girdi cıktı yapılyor 2 2 daha 4 bunu herkes calısan herkes yasamıstır kadrolular zaten nedense hiç çekemiyorlar mürdürlükte 3, sahıs giremez onu geçtik tuvaletin kapısında bile 3, sahıs giremez yazısı bile var orayı zaten biz temizliyoz nasıl bir mantıgın adamısınız işi verdikleri şirketler kendilerinin adamı buraya cok seyler yazarım da bakmayın

    YanıtlaSil
  62. arkadaşlar bu turkcell ınde çalıştırdığı işçileride kapsar mı?

    YanıtlaSil
  63. yazdıkların yanlıs kadro verılmez dıye bır sey yok yanlı haber yapma
    bu 1
    Bakanlıklarda görevlendirecekler
    Nejdet Kan, Özelleştirme İdaresi'nin ret kararının ardından uygulamanın hukuksuz olduğunu ve 4-C'den faydalanabilmeleri gerekçesiyle Ankara Bölge İdare Mahkemesi'ne başvurduklarını belirtirken, "Mahkeme 24.03.2009 tarihinde değerlendirilip Özelleştirme İdaresi'nin olumsuz cevabının yerinde olmadığına hükmetti. Kanuna karşı 'muazzah hizmet akdi' olarak kabul etti. K...amu işçisi sayılmalarına hükmetti. Ardından Özelleştirme İdaresi'nden alınan vizeler ile Devlet Personel Başkanlığı'na evrakları gönderildi" şeklinde konuştu.

    Nejdet Kan, 4-C hakkı verilen işçilerin çeşitli bakanlıklarda görevlendirildiklerini belirterek, "Arkadaşlarımızdan 53'ü Milli Eğitim Bakanlığı, 15'i Sağlık Bakanlığı, 15'i İçişleri Bakanlığı, 14'ü Adalet Bakanlığı ve 15'i ise Tarım ve Köyişleri Bakanlığı bünyesinde görevlendirilecekler" dedi

    bu da 2
    KARAR EMSAL TEŞKİL EDİYOR
    Sosyal-İş Sendikası Genel Başkanı Metin Ebetürk, ANKA'ya yaptığı açıklamada, Ankara 6. İş Mahkemesi'nin kararının kamuda taşeron şirketlerde çalışan yüz binlerce işçi açısından önemli bir emsal teşkil ettiğini, çünkü birçok kamu kurumunda benzer hukuka aykırı taşeron uygulamalarının bulunduğunu söyledi. Ebetürk, bu kararın taşeron şirketlerdeki sendikal örgütlenmeler için fiili ve hukuki açıdan önemli bir örnek oluşturacağını düşündüklerini ifade ederek, "Bu açıdan Mahkeme'nin bu kararını gerek Türk Patent Enstitüsü'nde çalışan üyelerimiz adına gerek tüm taşeron işçiler adına mutlulukla karşılıyoruz" dedi.
    tamam mı

    YanıtlaSil
  64. iyi günler bende taşeron işçisiyim sgk uzmanı ali tezel diyorki mahkemeye verin kamu işçisi olursunuz diyor buna ne demeli

    YanıtlaSil
  65. ne çok laf dolanıyor ki ya kimsenin net bişey bildiği ve söylediği yok..
    hükümet çok akıllı..

    YanıtlaSil
  66. ben de taşören çalışanıyım ve yeter diyorum artık bizim haklarımızı taşörene vermesinler bize versinler.....kadro bekliyoruz ve iyi bir hak istiyoruz hersene bizi bu girdi çıktılardan kurtarsınlar sayın başbakanım asgari ücretle geçine miyoruz...geriğinin yapılmasını istiyoruz

    YanıtlaSil
  67. taşeron işçilerin sonu ne olcak

    YanıtlaSil
  68. ben sağlık ocağında çalışıyorum senenin dört ayı ize çıkş veriyorlar sekiz ay çalışıyoruz acaba bu konumda olan başkaları var mı yoksa sadece bizim il sağlık mudr luğunun mu bir uygulamasımıdır bilemiyorum bilen varmı acaba

    YanıtlaSil
  69. Bende taşeron işçisi olarak çalışıyorum 7 yıldır hastanedeyim temizlik firması üzerinde gözüküyorum ama mutemetlik yapıyorum yani büro memuru olarak çalışıyorum dava açsam haklı çıkarmıyım

    YanıtlaSil
  70. temizlik işinden başka işde çalıştırılamazsınız.. Bu durumda işvereniniz hastane . Dava açmanızı tavsiye ederiz .

    YanıtlaSil
  71. etme kulum birgün bulun demişler....çok şeyler dönüyo baştkilerin yüzde doksanı evine haram götürüyo bizimmaaşlara zam yok hak yok elin adamı iki yürüyüşe çıkar maaşa hemen zam gelir ve resmen tehdit ediliyoruz işten atarız zorla çok şeyi yutturup susturuyolar dilerim allahtan bulurlar bu dünyanın birde ahireti var bize hak tanınmamasını engellemeye çalışanların yedi göbek sülalesinin işi ras gitmesin yüzüde gülmesin dilerim allahtan amin.

    YanıtlaSil
  72. sağlık bakanımıza sesleniyoruz;
    memurların bizlere hakaretlerinden ve bizi köle gibi kullanmalarından bıktık. bizde insanız bizde adem ile havva'nın soyunda gelen müslümanlarız...
    kusura bakmayında bu devletin hakkı hukuku nerede eski çağlardaki gibi kölelik devri ne zaman bitecek merakla bekliyoruz. kadrolaşmayı gerçekleştirir seniz çok mutlu oluruz kölelikten insanlığa terfi ederiz. sayenizde. lütfen artık insan gibi çalışmak istiyoruz.

    YanıtlaSil
  73. sa. arkadaşlar ben shck de hizmet alım personeli olarak çalışıyorum.asli vazifem yaşlı bakım fakat bunun yanında temizlik yemekhane gibi yerlerde çalıştırılıyorum..yani bilindiği gibi modern kölelik..dava acsak birden fazla ve farklı işlerde calışıyoruz diye ne olur lütfen aydınlatın

    YanıtlaSil
  74. nazif sağlar12 Ekim 2011 01:40

    Bende bu sene taşeron firmaya bağlı ambulans şöförü olarak devlet hastanesi 112′de çalışmaya başladım ve şirket bize boş senede imza attırdılar ki daha sonra bizi işten çıkardıklarında tazminat davası açmayalım, şimdi ne yapmalıyım acaba dava açsam mı?

    YanıtlaSil
  75. osman tüver12 Ekim 2011 23:43

    belediyede taşeron olarak çalışmaktayım.sonumuz ne olacak .maaşlar düşük geçinemiyorum.2 çocuk babasıyım. yardımlarınızı bekliyor ve bizlere kadro verilmesini istiyorum.maaşların artırılmasını istiyorum.saygılarımı sunarım

    YanıtlaSil
  76. ben belediyeye bağlı taşeron işinde çalışıyorum kadro gelse bizede gelirmi acaba yada dava açsak

    YanıtlaSil
  77. inşallah amiin arkadaşlar güveniyorum bende allahın izni ile bu düzeltme yapsınlar artık yani..

    YanıtlaSil
  78. arkadaşlar emniyette çalışıyorum bende temizlik şirketinde 3 sene yi geçti ama her yıl şirket değişiyor maaşlar 10 15 gün kullanılıyor şirket tarafından bu gidişe inşallah başbakanımızdan temennimiz ricamız bu gidişe hayırlısı ile bi dur desin artık diyoruz bizimde çoluk çocuğumuz var sonuçta bizde insanız inşallah şu en kısa zamanda bi açıklama ve yaptırım olurda hepimizin gönlünü kazanırlar dua ediyoruz arkadaşlar artık inşallah olur bi güzellik kadro maaaş yükseltmesii özlük hakları artık neyse yapsınlar işte.....

    YanıtlaSil
  79. afrodisyas_2015 Ekim 2011 09:15

    ne güzel yazmış.siz realist birisiniz.

    YanıtlaSil
  80. bizler insan evladımıyızki böyle konuşuyorsunuz arkadaşlar bizler .hatırlarmısınız köle izahura diye film vardı .bizleri ondan bile kötü hale getirdiler .onlor rahat yaşasın gerisini koyver gitsin

    YanıtlaSil
  81. s.a ben belediyeninde ortağı olduğu imar şirketinde çalışan işçiyim.. bizim durumumuz nedir.. yani belediye temizlik ve güvenlik dışındaki alanlarda bizim gibi elemanları çalıştıryorsa dava açma şansımız varmı açarsak kazanabilrimiyiz, ben şuanda çevre koruma müdürlüğüne bağlı şoförlük yapıyorum... yardımcı olursanız sevinirim.... kolay gelsin..

    YanıtlaSil
  82. selamlar
    belediyenin kurmuş olduğu şirketlerin personelinin durumu hakkında bilgi verirseniz sevinirim.
    yasal durumlar nelerdir
    kadro durumu?
    ayrıca biliyorsunuz 2011 yılı başından itibaren sayıştay denetimine geçmiş bulunmaktadır. yani belediyenin denetimini aynısı şirketlerinde de geçerlidir. ama personel olarak onlar kamu biz şirket işçisiyiz.
    bu durumu izah edecek mahkeme sonuçları falan varmı bilgilerinizi rica ederim
    teşekkürler

    YanıtlaSil
  83. sürün babam sürün....

    YanıtlaSil
  84. 8 yıldır aynı hastahanede şirket elemanı olarak hemşirelik yapıyorum.hergün aynı söylenti yapılıyor.bizimle aynı çalışan 4/b liler kadro alıyor ama biz yerimizde sayıyoruzz.yetkililere soruyorum acaba 4/b liler bizden çok çalışıp farklı bir iş mi yapıyorlar..biz çok bir şey istemiyoruz sadece hakkımız olanı bize verin yeter bizde bu devletin insanıyız bu ayrımcılık neden..duyun artık sesimizi..

    YanıtlaSil
  85. Arkadaşlar bizim asgari ücreti fazla bulan devlet adamları varya lütfen bi zahmet 680 tl ile denemek için bir ay geçinsinler bakalım ne oluyo öyle iğneyi kendine çuvaldızı başkasına batırmakla olmuyo adalet arıyosa öyle yapılmaz böyle yapılır başbakanımz 3 çocuk diyor amam çocuk başına 10 lira veriyor bu parayla nasıl bakılacağını bizede öğretsinde bizde bakalım ne olur 2 senelik evliyim ama çocok yapmaya korkuyorum çünkü borç hasrç dereken elimizde ay sonunu geçirek para

    YanıtlaSil
  86. iiii akşam lar ben bi hastanede temizlik persoli olarak çalışıyorum şirket elemanıyım yani 1 ay sonra degişecek anayasayla ilgili bize yani şirket elemanlarına bi haber varmı lütfen bilgisi olan cevaplasın byeeeeeeee

    YanıtlaSil
  87. 6 yıldır kamu taşeron işçisiyim.ne zaman bu taşeron sorunu ortadan kaldırılacak acaba

    YanıtlaSil
  88. ben kamu teşaron işçisiyim .ne zaman bu taşeron firması kalkacak acaba

    YanıtlaSil
  89. bu ne ya herkes bişey söylüyor hastanede altıncı ayıma girdim işe başladığımdan beri bugun yarın görüşeceklermiş kadro gelecekmiş hani nerde 650 lira maaş veriyosunauz tayyıp bey siz alın onuda nasıl geçinilir bi görün tok açın halinden anlamazmış zaten bide namaz kılıyorsun beş vakıt İNSAF devlette para yok o kadar dıyorsan sızın maaşları doktorların mılletvekıllerının maaşlarını indirin bize verin hepimiz bir olalım bu ayrımcılık ne dıye o kadar parayı mezara mı götüreeceksiniz yuhh artık...

    YanıtlaSil
  90. faruk yıldırım25 Ekim 2011 02:02

    ah.........ah... ciyerim yanıyor ne zaman bitecek bu taşeron ve pis mitahittler ah .......ah... bakanım de haydi bi babalık yap yeter artık ah....ah

    YanıtlaSil
  91. slm abiler ben şu anda nerdeyse bir (1) yıldır bir salık ocanda ayle hekimlinin yanında cılışıyorum ve ben bu cıkacak taşaron işciler kanun kapsamına girermiyim acep bilgisi olan lütven yazsın

    YanıtlaSil
  92. öncelikle slmlar. herkese kolay gelsin. ben dsi kurumunda bi şirket aracılığıyla çalışıyorum. ama yazılanlara göre arkadaşlar taşeron şirketlerle sözleşme imzalayarak işe başlamışlar. biz ise sözleşme falan imzalamadık. paramızı şirket ödüyo ama tamamen dsi işlerini yapmaktayız. bizim bu türk patent enstitülerindeki gibi dava açıp kadro alma şansımız varmı? lütfen soruma cvp verin.

    YanıtlaSil
  93. işte yazıda belirttiğim taşeron sayılmama durumu budur. Bence dava açınız.. sözleşme yok dsi işlerini yapıyorsunuz dolayısı ile taşeronun değil DSİ nin çalışanı oluyorsunuz..

    YanıtlaSil
  94. bizler okul pansiyonununda taşerön işcisi olarak çalışıyoruz bize okul tatil olunca 3ay çıkış veriliyor okul kapanınca açılınca kurum bizi şirket belli olmadan çağıryor sigortasız maaşsız çalıştırıyorlar işmiz temizlik ama bunun yanınında aşcılık teknisyenlik boya inşaat işi vede haftada 57 saat çalıştırılıyoruz sonrada şirketin üstüne atıyorlar bana bir cevap yazın allah aşkına dava açsak kazanırmıyız cevap lütfen zaferaktas58@hotmail.com

    YanıtlaSil
  95. şirket belli olmadan sizi çağıramazlar. Şöyle açıklayayım taşeron firma ihaleyi alır ihale süresi bittiğinde dosyayı kapatır. Yeni ihale ile yeni dosya açar.iki ihale arasında sizi çağıramaz ve çalıştıramaz ayrıca ihale konusu işin dışındada çalıştıramaz.sigortasız hiç çalıştıramaz.haftalık çalışma süreside aşılamaz.. Davayı ne için açmak istiyorsunuz. Haklarınız içinmi okulun kadrosuna alınmak için .Okul kadrosu için dava açacaksanız bu mahkemenin işi .Şu var .resmi bir kurumda içalışıyorsanız ihale yok sözleşme yok sigorta yoksa bu okula maledilir..Haklarınız için dava açacaksanız haklarınızı alırsınız.. Boya işi yaparken veya teknisyenlik yaparken bir kaza geçirseniz ne olacak . iş kazasından dolayı maaş bağlancak .işveren kim kabul edilecek .Dediğim gibi sözleşme olmadan dosya ve ihale olmadan çalışıyorsanız ve farklı iş yapıyorsanız. işveren çalıştığınız resmi Kurum olur

    YanıtlaSil
  96. biz kamuda taşeron firmada calışıyoruz ama bizi senede 1 ay üçretsiz ve sgk siz çalışmaktayız ne yapmalıyız bilgisi olan varmı

    YanıtlaSil
  97. ben 6 yıldır belediye içinde zabıta biriminde çalışıyorum fakat kadrosuz temizlik şirketi adı altında,artık taşoren işçilerinede kadro gelmesini şiddetle arzu ediyorm ve istiyorum 4. 5. pilanda kalıyoruz yani dışlanıyoruz maaşımız askeri ücret ama bir memurdan daha fazla çalışıyoruz onların yaptığı işin kat kat fazlasını yapıyor ter akıtıyoruz lakin emeğimizin karşılığını alamıyoruz hem maaş hem izin konusunda hep mağduruz yetkililere sesleniyorum yalvarıyorum artık sesimize ses verin ve 2004 de olduğu gibi bizede kadro verin çünki askeri ücretle geçinmek zülüm oldu bittik lütfen yardımcı olun hak adalat bu değil hakkın haklıya verilmesini istiyoruz önce CENABI ALLAHTAN sonra siz vesile olan kullarından yardım istiyoruh ankaradan saygı ce sevgilerimle şirin ilçemimiz B.......???

    YanıtlaSil
  98. mart 2012 de taşerona kadro gelecekmiş öyle duydum inşallah doğrudur.

    YanıtlaSil
  99. sayın admin bızım durumumuz farklı olabılırmi termik santralinde bakım onarım işinde çalısıyoruz her sene ihale oluyor fırma degısıyor ama bız kamu personeli ile aynı işi yapıyoruz aynı sartlatda calısıyoruz yatagan termik santralinde bızımle aynı işi yapan arkadaslar kadro almıs bizde alabılırmıyız ilgilenırsenız tşk

    YanıtlaSil
  100. Termik santralin asıl işi taşeron aracılığıyla yapılamaz.. Bence kadro alabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  101. arkadaşlar ben taşeronlaşmanın kalkacağına inanmıyorum

    YanıtlaSil
  102. 4 senedir hastanede çalışıyorum girdiğimden beri kadro verecekler hep yalan bundan sonrada umudum yok inşallah hayırlısı........

    YanıtlaSil
  103. Selam admin .Bende büyükşehirbelediyesine ait olan kendi şirketinde satınalma personeli olarak çalışmaktayım.Bizlerde bu kadrodan faydalanabilirmiyiz.Yani biz taşeron değil, belediyenin kendi şirketinden girişimiz var.Cevaplarsanız sevinirim.

    YanıtlaSil
  104. peki kamuda çalışan bir tyaşeron işçisiyiz mesela ben personel arkadaşım temizlik personeli adı altında hemşire olarak çalıştırılıyo sözleşmeye temizlik olsarak imzalıyo nolacak

    YanıtlaSil
  105. bizler çalışırız kadrolular yer bu böyle gelmiş böyle gider bekarım asgari ücretliye kız vermeyiz diyolar bende zaman zaman kızlarını tavlar kullanırım günü birlik yani

    YanıtlaSil
  106. işte o zaman taşeron işçisi değil kamunun işçisi oluyor ve dava açma hakkınız doğuyor

    YanıtlaSil
  107. Sen ...... oldukça semer vuran çok olur diye bi laf var biz taşeronlarda birlik olmadıkça hiçbirşeyi değiştirceğimiz yok anca birbirimizin ayağını kaydırırız kime yarancaksak

    YanıtlaSil
  108. slm ben mevsimlik orman yangın işcisiyim benimgibi 5500 arkadaşım var biz öz orman iş sendikasına kayıtlıyız..ama bize bir türlü kadro gelmedi gelecekmi beni ve benimgibi bekleyen arkadaşlarımı aydınlatırmısınız teşekkür ederim..

    YanıtlaSil
  109. bir okulda memurluk yapıyorum ama ücretimi teşeron firma ödüyor kadro durumum nedir

    YanıtlaSil
  110. slm ben temizlik şirketi adına resmi bir kurumda sağlıkçı olarak çalışıyorum bölümüm tıbbi sekreterlik dava açmayı düşünüyorum sizin sayenizde haberim oldu çok teşekkür ederim sizce dava sonucu evdeki bulgurdan olma ihtimalim olurmu acaba tşkler..

    YanıtlaSil
  111. slm ben resmi bir kurumda temizlik şirketi adına sağlıkçı olarak çalışmaktayım sizlerden allah razı olsun bizleri bilgilendirdiğiniz için ama açıkçası dava açmaya korkuyorum bir incisi bölümüm sağlık mes.lis tıbbi sekreterlik ikinciside evdeki bulgurdan olma korkusu karamsarlık içindeyim ne yapmalıyım cvp verirsenbiz çok sevinirim şimdiden tşkler.....

    YanıtlaSil
  112. istanbul sosyal hizmetlerde sosyolog, psikolog, sosyal çalışmacı gibi meslek elemanları taşaron şirket üzerinden çalıştırılmakta ve bizlere işimiz gereği günde enaz 15-20 arası imza atmaktayız. arkadaşlar istanbul iş mahkemesine muavazalı durumu (çalışma bakanlığı müfettişlerinceverilmiş karar) mahkemeye taşıdılar yaklaşık 2 yıldır sürüyor sizce bu mahkeme sonucu ne olabilir. burdan kadro istemi var
    ayrıca 2010 yılı ihalesinde sosyologların maaşı ihale şartnamesinde meslek elemanı olarak görülmesine rağmen genel idare hizmetleri elemanları maaşı düzeyine indirildi. şuanda teknik eleman sınıfına alınmasına rağmen düzeltilme olmadı 2 yıldır süren bu davada maaşlarımızla ilgili bir değişim olur mu

    YanıtlaSil
  113. İSYANLARDAYIM15 Kasım 2011 00:29

    Bende meb baglı anadolu lisesinde taşeron firma altında temizlik görevlisiyim benim sorunum şu neden taşeron firma altında calıstırılıyoruz teşeron fırmanın bıze verdıgı üçret 682 tl ama teşeron firma yan gelıp yatarak benım ve benım gıbı calısan arkadaslarımın sırtından para kazanıyo hemde benden fazla kazanıyo.Evliyim bir oglum var allaha emanet evim kira su elektrık kış geldı herkez komurunu alırken ben eve komur sokamıyorum ormandan kacak odun kesıp gelıyorum cocugum usuyup hastalanmasın sıcacık uyusun dıye havalar sogudu onunda faydası olmuyo artık ay sonunu cıkaramıyorum onuda gectım cogu zaman pazar harclıgım bıle kalmıyo oglumun rahatsızlıgından dolayı amelıyat oldu kontrollere gıdıyorum altı ayda bır bulundugum yerden 400 kılometre uzaga oda para onuda gıdebılmek ıcın kucuk bır banka kredısı cekıyorum odeyebılmek ıcın aksamları nerde olursa olsun iş arıyor birazdaha para kazanıp eşimle cocugumun rahatı icin ugrasıyorum ailem maddıyatsızlıktan bolunmesın dıye ama bu sekılde nereye kadar 4 yıllık evlıyım dort yılım boyle gectı dort yılda kırk yıl yaslandım nereye kadar dayanırım bılemem BAŞBAKAN ve kurmaylarından tek istegim kadroya almıyacaksan taşeronu kaldır bızım hakkımız olan parayı taşeron fırmaya degıl bızlere ver hakkımızı ıstıyoruz lutfen duzeltın artık bunları bunalıma gırmeme az kaldı dayanacak gucum yok oglum hergun gozunum onunde bakımsızlıktan erımesınden yoruldum ilgilerinizde dolayı teşekkur edıyorum umudum en kısa surede bu konuların halladılmesı cümleten allaha amanet olun

    YanıtlaSil
  114. soru kamuda kadroluyla aynı işi, yapıyorum acaba kadro hakkım varmı

    YanıtlaSil
  115. bu ses duyulmalı

    YanıtlaSil
  116. merhabalar kım nederse desın bızım hıcbır hakımız yok nede osla tasaenron fırmayız bısey desek hakımız arasak kapının onune koyarlar sebeb ek bsorsan sana 50 tane sebeb cıakrtır ben beledıyede sırket elanı olrak parkbahce ıslerıdne calsıyorlum sozlesmede herturlu ısde kulanabılılermıs bunuda gecdım kadrolarla aynı ısı yapmakdayız onlar cumartesı gunu tatıl bız devam calısmaya 2 onların yıllık ızınlerı verılır bıze geldıgınde kulanmanız hakınız ama kulanmazsanız sızn ıcın daha ıyı olur 3 hastaneey cıksan rabor verse cok rabor alıyor dıye sebeb gosterıp cıkıs verılır resmı bayram ve dını bayramlarımzıda nobetcı olarak calsıdıryor mesayı 1e 1 mesaı verıyor ısımız agır yapdgımız ıs aynı haklarımzı hepsınden dsuuk bumudur hak bumudr adalet bumudur 660 yet bazen askerı ucretın aldında bılealdıgımzı oluyor bunlar soyle her ay 4 ytl eksık bazen bu 4 ytlbıle cok lazım oluyor sızesoyluyorum gunah degılmı bu ınsanlara boylemı adalet boylemı ıscınızın yanındasınzı boylemı devletımız var bızım ayıp cok ayıp

    YanıtlaSil
  117. aslında taşeron firmada çalışanlarda bu sorun oluyor.Nedeni şu ihale makamı ihale açıp yeni dosya açılıncaya kadar bazen arada boşluk oluyor. İhale makamıda taşeron firmayı sıkıştırıyor. Olan çalışana oluyor. Dosya açılmadan sigortalı gösteremiyorlar . Kimse sigortasız çalıştırılamayacağına göre işveren ihale makamı olur ve ceza ve ücretleride onlar ödemek zorunda kalır.

    YanıtlaSil
  118. taşeronun işçileri olmak zor

    YanıtlaSil
  119. taşeronun çalışanları çok mağdur bu sesi duymak lazım

    YanıtlaSil
  120. kamuda çalışan taşeron işçileri kadrolu olamasalar bile ücretlerimiz artırılmalı

    YanıtlaSil
  121. taşeron işçilerinin maaşları değişecekmi.emeki bile çalışandan fazla alıyor.Böyle işmi olur

    YanıtlaSil
  122. ben şirket elemanı adı altında hastanede sekreterlık yapıyorum... dışardan gözuktugu kadar basıt bı iş degıl ... ve yaptıgımız işin karşılıgını almadıgımızı düşünüyorum ... aldıgımız maaş yetmıo kadrolular bır tane doktorun sekreterı 1.500 alıyorlar doner sermaye de var tabı bız asgerı ücretle ... kadrolularla aramızdakı iş farkının oldugunu sanmıyorum bıze daha fazla iş verıyorlar nasıl olsa çalışacak çalışmak zorunda dıe ... ben de hakkımı aramak ıstıyorum

    YanıtlaSil
  123. bu sese duyarsız kalan sayın yetkililer nasıl rahatmısınız ? konforlu evlerinizde huzurlumusunuz ? bende bir devlet hastahanesinde veri giriş elemanıyım tabii taşerona bağlı çalışıyoruz hakkımızı yediren sayın yetkililer sesimize ses olmanız dileği ile

    YanıtlaSil
  124. 10 yıldır belediye şirketinde mimar olarak memur gibi çalışmaktayım.
    ihale hazırlamada hakediş hazırlamada ve yapı denetim görevlisi olarak ve ayrıca yapı ruhsatlarına imza atıyorum. birçok memurdan daha fazla çalışıyorum. ama memurun yarısı kadar bile maaş alamıyorum.Bu adaletsiz durumun bir an önce düzeltilmesi gereklidir.

    YanıtlaSil
  125. tıbbi sekreter28 Kasım 2011 01:57

    okadar sene boşyeremi okuyoruz ozaman biz? kpss ye çalış hazırlan kazan gel çıksın bi şirket elemanı maaşımız aynı olsun desin varmı başka isteğin? istemek için istemeyin biraz mantıklı olun!

    YanıtlaSil
  126. devlet hastanesinde ultrason birimi raportör elemanıyım. taşerona bağlı 11 yıldır çalışıyorum benim kadro hakkım varmı bir cevap yazabilirmisiniz. ve nasıl bir yol izlemeliyiz ki haklarımızı elde edebilelim . cevabınızı bekliyorum. saygılar....

    YanıtlaSil
  127. ben devlet kurumunda gündüz bakım evi ve kreşte temizlik şirketine bağlı öğretmen olarak çalışmaktayım eğitim fakültesi mezunuyum ve öğretmenim. krumda öğretmenlik yapıyorum ama asgari ücret alıyorum ,kadroya geçirilme şansım varmı ? teşekkürler.

    YanıtlaSil
  128. merhaba gönül dostaları söze nerden başlayacağımı bilmiyorum bende kamukurumda çalışıyorum taşeron işçisi olarak yanlız çalıştığım sektör belediye bizde aynı sıkıntı içindeyiz bir an önce bu sorunun düzeltilmesini istiyoruz

    YanıtlaSil
  129. semer altin altinda yine biz5 Aralık 2011 09:38

    s.a arkadaaslar kimse umudunu elden gonulden bırakmasin ..2012 bekliyoruz ve 1 ayda ne olcak neler degisecek kimse bilemiyor ama kaidemiz icden dilegimiz kadrolu olmak elbetde...bende temizlik firmasinda 2.yıldır calisiyorum belediye adı altinda.ama sizlerde biliyorsunuzki bizim hic bir hak talebimiz yokdur..icimizde hain var ve gercekden insanlar satilmaya mahkum adına girmis bir devirdeyiz egerki biz zaten birlik beraberlik etseydik edebilseydik'te bu tasören firmalarini kapılarina kilit vurabilseydik..suan sendika diyor git 230 kisi topla kimlik arkandayız guzel topluyosun 230 kisi en az geliyosun meydana arkana bakıyosun yari yoldan dönen ve korkudan ekmek de olurum diye dönenler var bunlar söyleye bildiklerimizin devedeki kulak misali değiliz gecelim bu hayali işleri biz birlik olmaliyiz basimizi kaldirmaliyiz haklarimiz yeniliyor iciliyor kanımız emiliyor yeterr artik hayali bırakıp gercege dönelim tasçren c4.konusunun yerini hazırlamis bulunmakda ve bizleri guzel bir süpriz bekliyor olcak ocagin 15.de yine eski devir eski tas eski hamam kalcagiz bunu biliniz bizim hak talebimiz firmalardan degil onlara kaynak veren bastakilerdir..yani meclisde en az 3.bin tl alan millet vekillerine DUR..! deme zamani degilmi bizler 6.50 tl ile calisan onlar ise 2 kelime le yasa ustüne yasa koyan lardan hesap sormak hakkkımız zamanimiz artik..uyanın arkadaslar birlik olalim birseyi ucundan tutalım ölümüne bu adi serefsiz gidise bizde dur diyelim artık. çocuklarımız geleceklerimiz artık nefes almalı .saygılar tsk herkese

    YanıtlaSil
  130. slm admin bız 2 kısı temızlık fırması altında taseronda calısmaktayız kultur merkezın de 2 yıldır sorumuz yılda sözlesme yapıyoruz ama .ıse gelıs gıdısımızde ımza attırmıyorlar

    YanıtlaSil
  131. hakımızı verin

    YanıtlaSil
  132. mrblar arkadaşlar bugunler de acıklanacak ama benım hıc bır umıdım yok neden mı bız bu zamlara ses cıkartmızyoruz tabıkkı bır memur gıbı grevımız tekme yedık mı olur o yuzden arkadaslar 595 talım devam akadaslar bızden cacık olmaz sesımızı cıkartamıyoruz kımse duymuyor kapının mandalı evlerının kapı onunde kı kucu kucu yuz heveslen meyın benumudumu yetırdım mazot 5 lıra su ton 3 lıra ekmek 1 lıra hava tek bedava merak etmeyın onunda vergısı hazırlanıyor

    :: ne guzel

    YanıtlaSil
  133. Okumuş cahil olmayın11 Aralık 2011 08:18

    Sayın Tıbbi Sekreter, bu yorumla kendinizi adeta "Okumuş cahil" kategorisine sokmuşsunuz. Taşeron firma çalışanlarının büyük bir bölümü senin kariyerinden daha üstün sakın unutma. Yalnızca dayısı olmayan, KPSS'den yeterli puanı alamamış ya da bölümü nedeniyle ataması olmayan zavallı yurdum insanı...

    Senin kariyerini, kamuda görev yapan rastgele seçtiğim birkaç kişiyle kıyaslamak isterim.

    Bodoslamadan yorum yapanlardan hiç hazzetmiyorum.

    YanıtlaSil
  134. selçuk üniversiteli12 Aralık 2011 17:01

    Karıkoca taşaron firmada çalışıyoruz.Ben 10 yıldır eşim'e 3yıl oldu.Şükürler olsun ki SSK primlerimiz yatıyor ssk bizi emekli edecek iyiki varsın SSK :((

    YanıtlaSil
  135. arkadaş şuankidurum tamamen kölelik sistemi bunu herkes biliyor taşöründe çalışan işçi arkadaşlarım hertürlü işte çalıştırılıyor hatta özelişini yaptırıyor yapmazsa iştençıkarılma korkusu mecburkalıyor neyapacak evde çolukcocuk garibimin eline bakıyor tekdileyim önce ALLAH tan sonra çok deyerli büyüklerimizden bizleri bu artniyetli kişilerin ellerinden biranönce kutarmaları

    YanıtlaSil
  136. mrb ben üni hastanesinde hasta bakıcı olarak çalışmaktayım fakat hastane yönetimi bizleri temizlik personeli gibi gösteriyor bizim hasteneyi mahkemeye verme hakkımız varmıdır verirsek bize nasıl bir faydası olur .
    hastane asıl işini taşeron işçisine yaptıramaz . Bu durumda dava açsanız mahkemenin nasıl bir karar vereceği net değil

    YanıtlaSil
  137. tıbbi sekreter sadece kpss ye sadece siz girdiğinizi zannediyorsunuz herhalde. taşeronda çalışanların çoğu kpss girmiş ekmek parası için çalışıyor atanamayınca kpss girilmemiş mi oluyor.torpille memur olan binlerce insan benim hakkımı yemedimi sence benim çalıştığım kurumda devlet memuru olmuş onlarca çoban var ve adamlar ilkokul mezunu bunu duyunca o eskiden di diyeceksin

    YanıtlaSil
  138. ben işe girmeden hastanede çalışan 800 kişi falan var bunların 430 sendikaya üye olarak mahkemeye vermişler bilirkişi bizleri hastane çalışanı olduğumuzu kanıtladı ancak bir türlü mahkeme sonuçlanmıyor bu nasıl oluyor şubata ertelediler mahkemeyi bu mahkeme bizden yana sonuçlanırsa bütün çalışanlarımı kapsar yoksa sadece o dönemde sendikaya üye kişilerimi kapsar şirket üzerinde görünüyoruz ama şirketten bir kişi bile tanımıyoruz yapmamız gereken bütün işleri yönetimden söylüyorlar baş hemşireliğe bağlı olarak çalışıyoruz .

    YanıtlaSil
  139. eüaş ta çalışan taşeron firma işçisiyim mühendis olarak çalışıyoruz ve elektrim üretimi yapıyoruz 3+3 yıllık sözleşme ile çalışıyoruz.3 yıl çalıştık 3 yılımız daha var acaba kadro şansımız olabilirmi mahkemeye versek...

    YanıtlaSil
  140. Yazınızda demişsiniz ki kurum kendi işini taşeron işçiye yaptırırsa dava hakkı doğar.ben 5 yıldır kavak devlet hastanesinde çalışıyorum ilk 2 sene temizlik işçisi sıtatüsünde işe alındım.fakat döner sermayede fatura işi yaptım,sonra veri operatötü olarak ihale de 4 arkadaşımla beni aldılar halen bu sıtatüde çalıştırılıyoruz.2 bayan arkadaş doktor sekreterliği yapıyor diğer arkadaş serviste yatan hasta ilaçlarını istek yapıyor(bu arada bende 1,5 sene yaptım)ben 6-7 aydır eczanede görev yapmaktayım.bizler şimdi hastanenin mi işini yapıyoruz?yoksa şirketin mi işini yapıyoruz?bizler dava hakkı doğarmı?gerekirse bunları kanıtlayacak belgelerim var.en kısa zamanda cevap verirseniz sevinirim.şimdiden ilginize teşekkür ederim.
    Kerim Çakın
    Evet dediğimiz gibi. Fakat mahkemenin nasıl karar vereceği hakkında bir şey söyleyemem

    YanıtlaSil
  141. taşörön işçisi olmasa devlet memuru bile doğru dürüs iş yapmıyo her yük taşörön de çalışan işçiye oluyo örneyin kadrolu bi işçinin aldığı para bu günkü parayla 1.800 tl bi taşörön işçisinin aldığı miktar 700 tl dir adalet ti bulmak sukuneti sağlamak gerek miyormu belki yılarını verdi çalıştı ama benle gelen ben le işe başlayan bi işçi şimdi kadrolu buna ne demeli çünkü dayı sı var bi fil 10 senemi verdim bi çalıştığım firmaya tüm haklarımı neden ben alamıyorum da kadrolu alıyo benim de hakkım deyilmi yanlış ölümlü dünya hakımı kimseye hellal etmiyorum sebeb olan larada çalıştığım iş yerinede başımızdakilere de bu bi yanda kul hakkıdır bence saygılarımla

    YanıtlaSil
  142. ben elif çelik G.antep şehitkamil devlet hastanesi de temizlik personeliyim 4 yıldır çalışıyorum şimdide kadın doğum salonundayım ve hem temizlik hem de doğuma giriyorum ebelerle birlikte herşey yapıyoruz ve kanıtlaya bilrim ve şimdide beni çıkarmak için uğraşıyorlar ben mahkemeye versem nasıl sonuçlanır hemen cevaplarsanız sevinirim saygılar

    YanıtlaSil
  143. G.antep şehitkamil devlet hastanesi de temizlik personeliyim 4 yıldır çalışıyorum şimdide kadın doğum salonundayım ve hem temizlik hem de doğuma giriyorum ebelerle birlikte herşey yapıyoruz ve kanıtlaya bilrim ve şimdide beni çıkarmak için uğraşıyorlar ben mahkemeye versem nasıl sonuçlanır hemen cevaplarsanız sevinirim saygılar

    YanıtlaSil
  144. ben gecici işçiyim taşorandayım kurumda çalışıyorum aynı birimde 3 kişi daha var onlar kadrolu aldıkları maaşın 3.te birini bile almıyorum maalesef maaşım 600 adaletmi bu ya bütün iş sırtımda memur gezerek mesai dolduyor,geç geliyor birde mesai bitmeden gidiyor ...

    YanıtlaSil
  145. bir ilçe belediyesinde şirket personeli olarak çalışıyorum konumum vasıflı idari personelim veşuanda bu belediyenin itfaiye biriminde 15 saat gece nnöbeti tutuyorum.itfaiye birimide belediyenin asıl işideyilmidir hukuken kadro hakkım doğarmı?teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  146. Haklısın dostum aynı dertten yakınıroruz maalesef durum vahim inş. halledilir

    YanıtlaSil
  147. taşoranlu olmak işte hiç bir hak talep edemez üç yılımuçtu gitti yeni şirket geldi haklarımız yok biri geliyor biri gidiyoz emeklerimiz hep boşuna zaten hiç kadro olaçağına inanamıyom
    köle gibi çalış çalış

    YanıtlaSil
  148. konya büyükşehir belediyesinde calışan taşoren işcileriz bizler yıllardan bu yana calışıyoruz hatta emekli bile ediyoruz lakin bizim bu duruma el atan yok biz neyiz üvey evlatmıyız yoksa dış ülkelerdenmi geldik mesala somali kadrolular vatandaş biz somali hatta harranlıyız el atın gardaşım milleti emekleri heba oluyor yazık bu insanlara saygılar harrranlıyız

    YanıtlaSil
  149. Arkadaşlar inşallah bu konular sık sık gündeme gelirde Sayın başbakanımızda bizleri inşallah böyle bir hakkımızı verir. Birde bizim de ayrıca sendikalaşmamız lazım
    Güçlü olmamız lazım bu konuda dava açanlar davalarını kazanıyor Bursa Uludağ üniversite çalışanları (460 kişi ), Ankara da TÜİK te olması lazım (30 kişi ) Bunlar kadroya geçtiler. Birde 11,01,2012 tarihinde Yargıtayın Kararı da Taşeron İşçileri Kamu İşcisi dir Kararına vermiştir.
    Buna göre aslında tek tek bizlerde grup lar halinde çalışmış olduğumuz kamu kurumlarına dilekce verip kamu işcisi sıfatına gecirilmemiz için gelecek olan olumlu ,olumsuz cevaba göre dava açmalıyız. Neden se sendikalarda bizleri ne üye yapıyor, ne de yol gösteriyorlar.
    Allah yinede hepimizin yar ve yardımcısı olsun

    YanıtlaSil
  150. Arkadaşlar Allahım devletimize zeval vermesin kadro gelmiş gelmemiş önemli değil tabi gönül ister kadroya geçmeyi ama yanlış düşünüyorsunuz bu şirketler olmasa iş sahibide olamıycaktınız yatın kalkın şükredin halinize sayın başbakanım çözüm bulacaktır. hepimiz dua edelim ümitsiz olmayalım ezilenlerde iktidar olcak

    YanıtlaSil
  151. Yorum yapmaya devam edin arkadaşlar elbet büyük başlar okuyordur devam edin

    YanıtlaSil
  152. ben 16 yıldır bır hastanede tasaron fırma aracılıgıyla calısıyorum calısmadıgım bırım kalmadı kısaca jokerdık şimdi kps den bahis eden kısılere soruyorum yasım 45 zamanında kps mii vardıda gırıp kazamadık burası turkıye cumurıyetı arkadaşlar o zamanlarda yazılı ve sozlu vardı gırdık gırmedık deyıl yazılıda 100/90 arası alırdık sozlude artık herkesın yerı belı olmuş olurdu adam yanı bızı sozlu yapacak sahıslar yan gelıp sacma sacma bıseler sorurlardı hata bırı bana demışti bızat dun gıbı hatırlarım bana yasadıgım sehırdekı kalenın kaç basamak oldugunu soruyor hemde ayaklarını masanın uzerıne uzatmış sekılde şimdi kps sınavına gırenlere soruyorum ben bu ulkede bunlarla bogustum yanı sen lise okuyupta 1 kagıt parcası doldurupta aldıgı puana gore kendılerını vatan kurtaranlardan saymasınlar lutfen bu ulke hapımızın kısılerın deyıl hakınız olan hakı ıstemek herkesın hakı ama baska bırını ezıpte ben bunu yaptım sunu yaptım demeyın unutmayın ki bu ulke için tum atalarımız sırt sırta savastı senın melmeketın benım melmeketım kımse demedı bız sadece hakımız olan hakı devlet buyuklerımızden istıyoruz verırler vermezler ama bunu bılınkı o hakı bılen brı var o da Yüce Rabbim Allahtan başkası deyıldır saygılarımla

    YanıtlaSil
  153. bn 12 yılı geçik karayoolarında calısan bır işçiyımm tabi sözleşmeli olarak . ne zamn kadro gelecek dıye bu zamna kadar bekledım beklıyorum da ama bunları hiç hak etmıyoruz işçiler olarak .siz demişsiniz temizlikçi felan old için olmaz dıye ama bn oyle deggılım 12 yıldır dıger kadrolular bnım çalıştıgım kadar calışmamış bnım emek harcadıgım kadar harcamamıştırlarr ama devlett bunları hiçbir zamn göz önune alıpta meclıste tartışmıyo bu haksızlıga bı son verın artık yeter.....

    YanıtlaSil
  154. çilekeş taşoren maduru17 Ocak 2012 12:38

    sekız yıldır buyuk şehır beledıyesınde çalışmaktayım kole gıbı kulanılıyoruz 790 tl maşla çalış mak tayiz kira ve faturalara yetmiyor maş çocuk larımızı okutamı yoruz kadrolu işçiler adam yerine bile koymu yor bızı allah korkusu varsa bakan çelık te bızi de duşun sun ben eve ekmek alamaz ken kad rolu işçiler çocuğuna verdiği harçlı sölerken baba olmak tan utanı yorum ınsan gıbı yaşamak ve baba olmak tan nezam gurur duya cağım ben

    YanıtlaSil
  155. arkadaşlar Cumhurbaşkanlığının http://cbsorun.tccb.gov.tr/sorular linkine tıklayarak sıralamayı en beğenilenler olarak sıralayarak taşören sorunu ile ilgili soruyu beğeni tıklayınız. çünkü Cumhurbaşkanı en çok beğenilen soruları soranları çağırarak birebir ilgilenecekmiş. ne kadar çok beğenirsek o kadar şansımız artar. bu haberi herkesle paylaşalım bu soruyu birinci sıraya taşıyalım.

    YanıtlaSil
  156. ben üniversite de taşeron bilgi işlem teknik servis elamanı olarak çalışıyorum 3 senedir.1 sene sonra kısa dönem olarak askere gidecem acaba geldiğimde işe devam edebilirmiyim

    YanıtlaSil
  157. bende banka da çalışıyorum anlatılmaz derecede sıkıntılı sabah 8 aksam 5 derler ya sabah 8 aksam 8 çalışıyrum çalıştıgım ilceyi terk edemiyom ee alarım calarsa atm ye para sıkışırsa kim bakacak 7 24 hazır kıtaa bekliyorum:()

    YanıtlaSil
  158. ne zam alırsınız nede ne kadro alırsınız ben umudumu tamamen yitirdim ev kirası faturalar eve aş çocuğa mama 800 tl ye yetermi yetmez

    YanıtlaSil
  159. ben bir şey bilirim ki haram yemiyorum millet vekili akrabası arkadaşı taşeronlar yesin biz birlik olmadıkça sırtımıza semer vuran çok olur

    YanıtlaSil
  160. Görelim mevlam neyler, neylerse güzel eyler arkadaşlar…

    YanıtlaSil
  161. gerçek said21 Ocak 2012 12:34

    işte buda çağdaş kolelık kımıne 8000 kımıne 600 Allah zalımleri asla af etmez kım olumden ve hesaptan kurtulmuşki

    YanıtlaSil
  162. kendim iki yılı aşkın bir suredir devlet hastanesinde bilgi işlemde taşeron firma aracılığıyla çalışmaktayım. Ancak askerlik çağımı geçmiş olduğum halde işimden olurum korkusuyla askere gidemiyorum. Bu mevzu ile ilgili olarak hukuki ve mevzuatı açısında taşeron işçilerinin askerlik sonrası aynı işine devam edebilme hakları varmıdır,varsa nasıl bir yol izlenmelidir . Bununla ilgili işlemlerin usul ve esasları nasıldır. bilenlerin tarafıma bildirmelerini rica ediyorum. Saygılarımla

    YanıtlaSil
  163. arkadaşlar seçim zamanı gelince bir şeyler çıkarıyorlar yoksa unutuyorlar kimsenin umrunda değiliz açıkçası bende üniversite hastanesinde sekreterim ama hiç ümidim yok inanın iyileştirme dediler ama yok lütfen artık sesimizi duyun ne zaman kadro veya iyileştirme yapacaksınız

    YanıtlaSil
  164. önce şükretmek lazım:) sonra dua etmek lazım:) aza kanaat etmeyen çoğu bulamaz:) kanaatkar olmak lazım.bende çalışıyorum ama bu arada kpss ye de çalışyorm. Allah(cc) yardım eder! Kalbiniz temiz olsun yeterki:)

    YanıtlaSil
  165. bede devlet hastanesinde firma elemanı olarak çalışıyorum .iki çocuk annnesiyim 650 tl ile ev geçindirip çocuklarıma bakmaya çalışıyorum.temennim en kısa zamanda başbakanın bu konuya el atıp bizleri taşerönlükten kurtarması ve 4 c 'ye bi an önce geçirmesidir .yeter artık sabrımın son aşamasındayım.sesimizi duy başbakannnnnnnn.Allah hepimizin yardımcısı olsun.(amin)

    YanıtlaSil
  166. Kadro gelmez beklemeyin bende taşeronum

    YanıtlaSil
  167. TAŞERON MAĞDURU25 Ocak 2012 11:52

    bende taşeron işçisiyim.bir serviste memurunun yaptığı işi yapıyorum.hatta diğerlerinden daha çok ve hiç kaytarmadan çalışıyorum.taşeron çalışanların arasında maaş zamanı yaklaştımı herkes birbirine maaşlar verilecekmi acaba diye sormaya başlarlar.hiç bir zaman zamanında yatmaz.bu konuşmalara şahit olan kadrolular hemen "durun bakalım daha biz maaşlarımızı almadık.siz taşeronsunuz.biz alalım siz ondan sonra" demeye başlarlar.ayın 15 inde maaş bordrosunu alıpta 2.200 tl maaşa "ee bunada şükür ne yapalım"diyen kadrolular var.vatandaş geldimi söyledikleri tek şey "yandaki arkadaşa geçin"olur.çünki o internette gezmekle meşguldur.birde emekliliği haketmiş hatta senelerce geçmiş çalışanlar var.bence bunların hemen emekli edilmesi şart.benim maaşımın 3 katını alıpta off bugünde hiç çalışasım yok diyen bütün gün nette gezip tv izleyen arkadaşlara sesleniyorum.gelmeyen kardeşim.emekli olun gidin.gidinki sizin küçük gördüğünüz taşeron çalışanlarının birazda olsa şansı olsun.

    YanıtlaSil
  168. öncelikle herkese selamlar. ben 6,5 yıl hastanede çalıştım firma elemanı olarak ve hastane müdürü ile haklı olduğum bir konuda biraz atıştım ve işten çıkarıldım. işten çıkarılma sebebim yetersizlik veya saygısızlık değil göreve yeni başlamış olan hastane müdürünün firma elemanlarına göz dağı vermek için beni kurban seçmiş olmasıdır. kıdem tazminatımı alabilmek için dava açtım ve 1,5 yılı geçti halen devam ediyor ! şuan 1 aydır başka bir hastanede yine firma elemanı olarak çalışıyorum.
    şimdi ben şuna dikkat çekmek istiyorum taşeron çalışanlarına 2012 yılında izin, ücret, kıdem tazminatı ve çalışma saatleri ile ilgili iyileştirmeler yapılacağı söyleniyor.
    kaç yıldır .. bugüne kadar aklınız nerdeydi,

    YanıtlaSil
  169. bende bir kurumda özel güvenlik görevlisiyim hersene şirket değişiyor hersene beni başka bankalarla muatap ediyorlar

    YanıtlaSil
  170. Selim yılmaz27 Ocak 2012 15:50

    Birincisi Taşeron firmaya ait personel işçi statüsüne girmez ikincisi taşeron firmada çalışan personeller askerlikle ilişkisi olmayan herhangi bir cezası olmayan personel Bulunduğu kurumun bakanlığı tarafından kadroya alınabilir üçüncüsü personel kendi işini yapmıyodur devlete hizmet veriyodur (firma aracılığıyla )... Yukarda o kadar yazı yazmışsın ama hepsi boş arkadaşım bilip bilmeden savurma !!!!!

    cvp Selim Bey burada anlatılmak isteneni anlamamışsın .Anlamana da gerek yok. Ama bu yazıya ulaşıp okuduğuna göre başka durumların var. Son cümlene gelince neden böyle kaba ve kızgınlık ifadesi var.Bir sıkıntın olduğu belli .neyse farklı bir görüş olduğundan yorumunuzu yayınlayalım

    YanıtlaSil
  171. neden peki taşoron firmasında calışan büsürü işci var ama nedense kodro verilmiyo verilse cok sevinecegiz ben 5ay29gün sonra işten çıkarılacam neden kodro vermiyolar hergün işten cıkarma korkusuyla gidiyoruz

    YanıtlaSil
  172. arkadaşlar kendinizi yemenize gerek yok yazılan bu yarumların hiç birinide aldırmayın en geç 7'. ayda her şey belli olur büyük bir ihtimal (yani benim aldığım) son duyuma göre sözleşme değilde dediğim tarihte tüm belediye çalışanlarına sözleşme değil kadro geliyo

    YanıtlaSil
  173. allahtan umut kesilmez inşallah kadro gelecek herkes sevinecek.

    YanıtlaSil
  174. öncelikle selam arkadaşlar ben 3 yıldır ptt kargoda dagıtıcı olarak çalışmaktayım 3 yıldır ne yıllık izin lerimizi kullandırıyorlar nede parasını veriyorlar biz kamunun çalışanlarının işini de yapmaktayız mesai saatleri 8,30 aksam 17,30 ama sözde kendileri saat 9.00 işe gelirler ve aksam 5,00 de giderler biz 19,00- 20,00 ye kadar çalışırız ona ragmen yaranamayız bizim gibi insanların üstünden geçiniyorlar biz birşey söyledikmi işle tehdit ediliyoruz hak adelet yok bizlere hasta olmak yok izin yok kendileri başı agrısalar rapor alıyorlar izin alıyorlar ama hakkımızı yiyenlerden kim sorumlusa hakkımı helal etmiyırum kadro felan hikaye yani bizlere verilen ara kazı arkadalar,

    YanıtlaSil
  175. öncelikle tüm arkadaşlara selamlar.bence bu konuya sayın başbakanın el atması lazım.bu güne kadar hep sorun olan taşeronluk sisteminin kaldırılması gerekmektedir.bu sistem ortadan kalkmadığı sürece hep sorun olarak kalacaktır.başbakanın taşeron olarak çalışan işçilerin aileleri ile birlikte en azından 1.500.000 insanın haklarını düşüneceğine inanmaktayım.modern,çağdaş,sosyal devlet olmanın gerekleride bunlar olmalı bence.

    YanıtlaSil
  176. 2 senedır taşörörön işcisi olarak calısıyorum ama gelın bıde bana sorun her gece yatarken acaba benı işten cıkaracaklarmı?korkusuyla çalısıyorum her sene ıhale olacagı zaman şirket degıstıgı zaman acaba işten cıkaracaklarmı suraklı tedırgınlık artık buna bı care bulunsun bızde işimize korkusuz gıdıp gelelım istıyorz.

    YanıtlaSil
  177. Arkadaşlar kadro alabilmeniz için çalıştığınız kurumu dava etmek topluça birleşip dava açarsanız o zaman kadro alabilirsiniz.Benden size bir tüyo KAPİŞ.

    YanıtlaSil
  178. bende şirket üzerinden devlete çalışıyorum 4 aylık diye girdim ama iş nerdeyse bir yıl olacak bu kadro konusunda tam bilgisi olan yorum yapabilir mi

    YanıtlaSil
  179. ben de sağlık sektöründe şirket işçisiyim.okuduğum yorumlardan çıkardığım sonuç karşımıza muhatap bulamamak .çünkü bizler 2,sınıf vatandaş konumundayız.arkadaşar devam memurun yanlışını düzeltmeye ,köleliğe,küçük görülmeye.parasınıda geçtik insan gibi artık muamele görmek istiyoruz.çokmu şey istiyoruz...

    YanıtlaSil
  180. gerçekten bende bir taşeron işçisiyim cenabı allah önce işsiz olan fakir fukaranın sonrada asgari ücretle çalışan taşeron işçilerin yardımcısı olsun.zaten hep acaba işten bizi çıkarırlarmı korkusuyla yaşıyoruz.

    YanıtlaSil
  181. bendece haklısınız ama bizi düşünen devlet büyükleri varmı acaba. bende okulda 7 yıldır hizmet alımı ile hizmetli olarak görev yapmaktayım 22 sınıf koskocaman koridorlar üstüne kalorifer bahce temizliği.sabah 7. akşam 7.ne mesayi ne bişey benimle beraber memur olarak çalışan hizmetli arkadaş onun işi daha az 1600tl para alıyor adalet bunun neresinde.bunda şükür diyoruz ama umarım devlet büuyüklerimiz buna bi son verir bizleride düşünür inş hep bi umutla yaşıyoruz daha önceki kadrolu çalışan hizmetliler belki devletin malı deniz diye bilir ama herkez bir degil hepinize çok teşekkür edrim saygılar.

    YanıtlaSil
  182. belediyelerde taşeron21 Şubat 2012 13:26

    bu teşron düzenin artık sonbulması gerekiyo. konu ile ilgili çalışma bakanımıza mail atalım arkadaşlar. vakit toplanma vaktidir. burdan sesimi duyan tüm taşeron kardeşlerime sesleniyorum. bizim sayımız herkezden daha çok, o yuzden devir toplanma devri. bizim oylarımız herkezi hükümete getirir... bilmem anlayabildiniz mi?

    YanıtlaSil
  183. üniversite hastanesinde çalışan kadrolular, siz geçici siniz deyip taşeron işçilerini eziyorlar.Ben düzenli çalışmayı sevdiğim halde bu ''geçici siniz'' beni çok incitiyor. Sayın çalışma bakanım bu ayırımcılığa son verin, Taşeronu kaldırın.Bütün kamuda çalışan taşeron arkadaşlarım adına rica ediyorum.

    YanıtlaSil
  184. taşeron firmalarda çalışan arkadaşlar ;
    Bende taşeronda çalıştım İ.B.B de ulaşım a.ş de idim taşeronların mahkeme kararı ile bazı haklar kazanmaları sebebi ile otomatik olarak bizlerde hak sahibi olduk bizleri kadrolu olarak yatay geçişle halk ekmek a.ş ye gönderdiler ve arkadan 2 ay sonra 50,000 tl lik FERAGATNAME yani geriye dönük dava açmayacağıma ve bu haklarımı aldığıma dair belge bizlerde kabul etmedik ve dava açtık dava sonuçlanmak üzere ve bilirkişide yargıtay onaylı emsal sonuçlanmış davaları var.Ben 5 yıl aynı birimde 6 taşeron firma değiştirdim hal öyle olunca bazı haklarınızı elinizde tutma imkanınız var.TAŞERON İŞCİ DEMEK belirli bir süre alınan hizmette çalışan kişiler oluyor,ama benim gibi aynı işte bir kaç yıl hatta fazlaçalışma yapanlar haklarını iş makemelerinde rahatlıkla araya bilirler işten ilk çıkarılış tarihinden itibaren 1 ay lık işe iade süreniz var bunu sakın aşmayın dava açılırken hem taşeron firmaya hemde asıl işverene belediye,falan her kim ise onada açın avukatlarınızı iyi seçin dava biraz uzun sürebilir ancak avukatınız kurnaz ise geriye dönük maaş,ikramiye fazla çalışma gibi gelirleride sahip olabilirsiniz aynı işyerinde top yekün hareket edin fiili davalar açmayın.....Bilgilerinize Saygılarımla

    YanıtlaSil
  185. kadro madro yok arkadaslar bosa heveslenmeyın

    YanıtlaSil
  186. merhaba ben ahmet ben 15 yıldır kamuda geçici işci olarak çalışıyorum ama geçici işci olarak 15 gün çalıştırıyorlar daha çalıştırmıyorlar bu yüzden yarım maaş bile alamıyoruz.Lütfen sayın başbakanım bize bir çare bulun bizede öteki işciler gibi kadro verin

    YanıtlaSil
  187. arkadaslar bende bır gariban tasoren ıscısıyım bende beklıyorum ama kadro gelır gelmez ınşallah gelır ama gelecek olacak bırseyler ben oyle hıssedıyorum secımler yaklasınca bızlere bırseyler olacak sız canınızı hıc sıkmayın bızdede kadrolu calısanlşar 3000 tl yakın maas alıyorlar bırdee dıyorki ya alı benım bugun hıc calısasım yok emeklımı olsam ne yapsam dıyor bende ıcımden dıyorum anlarsınız... dıyorum ya bızım turkıyede adalet böyle işliyor arkadaslar sağlık olsun allah hepımızın hakkını soracak elbet allah yardımcımız olsun olur bırgun bızde kadrolu oluruz ıyı gunler saygılarımla

    YanıtlaSil
  188. en üste yazan arkadaşl avukat heralde güzel güzel yazmışsında bişeyi yazmamışsın bu hükümet derse ben taşeronu mevsimlik işçi olarak işe alıyorum buna kim dur diyebilir hee
    mevsimlik işçide aranan belli başlı şart yok
    ne kpss ne lise ne yaşş

    YanıtlaSil
  189. beinm size diyeceğim şudurki bende yaklaşık 2 yıldır taşeron firmada çalışıyorum sizlere sesleniyorum seçimler yaklaştığında gelin birlik olalım yoksa bunlar bize kadro değil zırnık vermezler herkes şunu bilsinki bizim gücümüz hafife alınacak kadar azdeğil.

    YanıtlaSil
  190. yaaa kardeşim niye ağlıyorsunuz sizinki armut piş ağzıma düş hesabı ağlamayan çoçuğa meme vermezler yaaa gelin sesimizi duyuralım diyoruzru herkez kaçıyor.daha çok beklersiniz.

    YanıtlaSil
  191. bende sizler gibi kamuda şirket elamanı olarak görev yapıyorum okudum ve sorunlarımız aynı ben bahçıvan olarak görev yapıyorum ben 701 tl maaş alıyorum ve kadroluyla aynı işi yapıyorum ve kadroluyla benim aramdaki ücret dengesizliğine bakınca suçlu arıyorum ve suçluyu bulamıyorum evet arkadaşlar ayın 2 sinde maaş alıyorum maaşı elim görüyor cebim görmüyor ben haftanın beş günü işe gelüyorum artı cumartesi geliyorum benim sattim ancak doluyor ama kadrolu cumartesi işe geliyor fuul mesai alıyor ve kadroluya bir laf etsen benim sendikam var senin neyin var çalışmasan kendini kapının önünde görürsün diyor hani ben suçlu demiştim işte suçlu bizleriz niye çünkü örgütlü bir toplumsal ve yasal bir güvencemiz olmadığından ben biraz olsun sayın çalışma bakanımızdan ümidim var en azından ücretlerde bir iyileitirme ve toplu sözleşme hakkı verirse sayın bakanımız faruk çeliğe hepimiz teşkürlerimizi mineet duygularımızı sunacağız daha güvenceli bir iş daha güvenceli bir gelecek için şunuda belirtmeden edemeyeceğim kamuda şirket adı altında 10 15 yılık arkadaşlarımız var hala 14 gün izin kulanıyor ve bazı kurumlarda şirket yenilendiği için izin kulanamıyorlar bunlarda kanayan birer yarmızdır ama ben diyorum ki sayın çalişma bakanımız bu sorunlşarı çözeceğinden baya ümidim var hepinize iyi çalışmalar benin en son meşur sözüm vardır örgütsüz ve inançsız toplum her zaman yok olmaya mahkumdur iyi çalışmalar dilerim

    YanıtlaSil
  192. arkadaşlar bende mutahit elemanıyım aldıgım maaş 780 tl ben ümidimi tamamen kestim oyle bir şey yok kadro alacaklar kuruluşla sozleşmeli olanlardır bizler değil kuruluşla sozleşmeli olanlar kadro alacak taseronla sozleşmeli olanlar değil





    ha unutmayalım sayın başbakanımıza seslniyorum ben allahına kadar ak partiliyim başbakanım turkıyeyi avrupa birliğine sok artık bizde yolumuzu bilelim yeter artık avrupa standrtlarını uyguluyorsunuz ama malesef avrupa gibi maaş vermiyorsunuz..........

    YanıtlaSil
  193. slm evet arkadaşlar hep aynı dertten yakınıyoruz kadrolu personellerın ışını yapıyoruz kendı ışımızı aksatıyoruz yapacan dıyolar yapıyosun maaş geldımı bızden önce alıyolar ışten çıkarılma korkusuyla her denılenı yapıyoruz hıç bır hakkımız yok sözleşmelı olduğumuz ıçın bır arkadaşın dedığı gıbı elım para görüyo cebımız görmüyo zamanında da elımıze geçmıyo asıl ışı yapanda bızlerız yeri geldınde bunada şükür dıyorum çünkü arkamız yok taşoren zannedıyodum kendımızı onu bıle olamamışız şırketle sözleşme ımzalıyoz 7yıldır hastanede temızlık görevi yapıyorum beklememız boşuna kadroyu hayalı de güzel böyle avunalım allah güler yüzümüze bırgün belkı bızlerı anlayan bırılerı çıkar

    YanıtlaSil
  194. slm ben yatılı ılk ogretım okulunda calısıyorum 9 yıldır beledıyeden kadrolu ıscı alınıyor bızlerede kadro verılme ımkanı yokmu kadrollularında ısını bız yapıyoz

    YanıtlaSil
  195. arkadaşlar hala anlayamadınız mı? seçim öncesi biz mütaahit işçilerine bi gaz veriliyor; işte taşron işçileri hakkında bi çalışmamız var diyorlar, biz bu gazla hopppppp 3 sene idare ediyoruz. ondan sonra bakıyoruz değişen bişey yok tekrar acızlanıyoruz. biz bu saflıkla daha çok seçimler atlatırız. inanmayın kardeşim bu vekil diye başımıza diktiklerimize. onların derdi kendileri görmüyormuyuz sanki daha çalışmadan emekliliklerini düşünen insanlar onlar. biz onların umurlarında bile değiliz. haaaa bizde suç yokmu biz daha çok suçluyuz. 1. si o kişileri başımıza dikmek, 2. sesimizi çıkaramıyoruz. muhalefet desen, hepsi tam bi vasat. uzun lafın kısası biz eşek olduktan sonra sırtımıza semer vuran eksik olmaz. SUSMAYACAKSIN KARDEŞİM !!!!!!!

    YanıtlaSil
  196. selam ben kocaeli sedaşta arızada çalışıyorum.firma taşaron oldugu için hiç hakkımız yok.yol yemek masrafları hep cepten yiyoruz.taşaronluk sisteminin bitmesini bekliyoz.iş garantisi olsun,sayın bakanımıza güveniyoruz.

    YanıtlaSil
  197. enver yardım16 Mart 2012 04:24

    degerlı dostlar bende kamuda calısıyorum mevsımlık ıscı olarak 15 yıldır yılda 4 ay yanı 120 gun caykurda bıze bıle kadro vermedıler tasoranda calısan arkadaslar hayelle yasamayın kendınızı kandırmayın bıze kadro vermezler sayın emekcı kardesler...

    YanıtlaSil
  198. ben eğitim ve araştırma hastanelerinin birinde hizmetli kadrosundan görünüp sekreter(veri giriş elemanı) olarak çalışıyorum.hastaneye dava açma hakkım varmı açsam kazanırmıyım.birde duydumki bu şekilde çalışanlar dava açarsa direk memur olabiliyomuş tabi kanıtlarsa...

    YanıtlaSil
  199. ya arkadaşlar ben kadro madro istemiyorum iş guvencesi yani her yıl işe girebilecek miyiz diye artık düşünmek istemiyorum birde mesai başka bişey istemem

    YanıtlaSil
  200. ben 2006 senesin den beri karayollarında taşoron işci olarak calışıyorum yolların bakımı karmücadelesi aklınıza negelirse kara yollarında 600 km lik yolun bakımı 30 taşorun işci arkadaşımızın üstün den geciyor yıllık izinyok maas 700 mesai yok insanca yaşıyacakmışız yaş 40 oldumu işe almıyacaklar ama kadrolu işciler yaş 60 olmuş halen devam işyapmazlar taşoron işcilik bu kölelik nasıl insanca yaşıcaz hırsızlık mı yapalım anlımızın teriyle ekmek parası kazanalım oda yok yazıklar olsun bizleri bu şekide calıştıran zihniyete cenamı allah aşagıda sorucak kulhakkı ben hakkımı helal etmiyorum insanca yaşamak icin

    YanıtlaSil